Czytamy lektury
Jest środa 29 kwietnia. Witamy radośnie wszystkich, którzy czekają na kolejną porcję zadań. Usiądź wygodnie przy komputerze i przygotuj się do wykonywania ćwiczeń.
Dzisiaj poćwiczymy odejmowanie w zakresie 100. Poznamy pewne cielę, co ogonem miele. Nauczymy się pisać opowiadanie.
J.polski
Zadanie 1.
Otwórz podręcznik na stronie 74,75. Za chwilę wysłuchasz nagrania wiersza pt. „ Dlaczego cielę ogonem miele? Ten wiersz przeczyta wybitny polski aktor Piotr Fronczewski. Posłuchaj jego
aktorskiego wykonania. Słuchając spoglądaj na tekst wiersza w podręczniku https://www.youtube.com/watch?v=TGWDa4yP3Jk. Teraz ty samodzielnie przeczytaj ten tekst naśladując aktora.
Odpowiedz na pytania:
Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
Dlaczego cielę ogonem mieliło?
Zadanie 2.
Czy pamiętasz, co to jest zdrobnienie i jak je tworzymy?
Zdrobnienia są to wyrazy, które służą do nazywania rzeczy małych, szczególnie bliskich i młodych, o których myślimy i mówimy w sposób czuły i miły. Poćwicz tworzenie zdrobnień. Wykonaj krzyżówkę https://learningapps.org/1968590
Otwórz ćwiczenia do j. polskiego na stronie 80 i wykonaj polecenie 2 (nie rób ćwiczenia z kropką) oraz zadanie 3 - w zeszycie do j. polskiego zapisz grupy wyrazów według wzoru podanego w ćw.3
na str.80 w ćwiczeniówkach.
W klasie 29 IV 2020r.
Ćw. 3/ 80
Zadanie 3.
Otwórz czytankę na str. 76. Przyjrzyj się obrazkom i własnymi słowami, tak jak potrafisz opowiedz całą historyjkę.
Zapamiętaj ! Opowiadanie to opowiedziana słowami historyjka. Składa się z trzech części:
· Kiedy i gdzie to się stało?
· Co się wydarzyło?
· Jak to się skończyło?
Na str. 77 znajdują się zdania, z których utworzysz opowiadanie. Twoim zadaniem będzie ułożyć zdania w ten sposób, żeby odpowiadały na te trzy pytania. Tak powstanie całe opowiadanie. To
zadanie będę oceniała. Pamiętaj o starannym piśmie. Bądź bystry jak sowa i zachowaj czujność ortograficzną.
Na wykonanie tego zadania macie do dyspozycji kilka dni. Na zdjęcia czekam do poniedziałku 4 maja.
Matematyka
Zadanie 1.
Wczoraj pokazałam Wam, jak można sobie pomóc w dodawaniu do 100. Dzisiaj nauczymy się odejmować liczby typu: 65 – 30.
Zapisz w zeszycie;
W klasie 29 IV 2020r.
Oblicz według wzoru. Możesz sobie pomóc odejmując od siebie najpierw same dziesiątki, jedności pozostają bez zmian.
67 – 40 = 27
56 – 20 =
44 – 10 =
66 – 40 =
33 – 20 =
98 – 50 =
87 – 70 =
79 – 60 =
67 - 30 =
92 – 70 =
Przy wykonywaniu obliczeń możesz pomagać sobie patyczkami lub liczydłem.
Zadanie 2.
Zad. 1. Przeczytaj i rozwiąż zadanie z treścią.
W żywopłocie wokół ogrodu Kasi rośnie 65 krzewów. Tata przyciął 40 krzewów. Ile krzewów trzeba jeszcze przyciąć?
W zeszycie do matematyki zapisz:
Ile krzewów trzeba przyciąć?
Roz. …………………………………………………………………………………..
Odp. …………………………………………………………………………………..
Zad. 2. Przeczytaj i rozwiąż zadanie z treścią.
Mama miała w portmonetce 62 zł. Na zakupy wydała 40 zł. Oblicz, ile złotych zostało mamie?
W zeszycie do matematyki zapisz:
Oblicz, ile złotych zostało mamie?
Roz. …………………………………………………………………………………………..
Odp. ……………………………………………………………………………………………
Gimnastyka
Zobacz, jak można wykorzystać siedem zrolowanych koszulek do ćwiczeń gimnastycznych. Oglądnij film i zrób podobne ćwiczenia. Zaproś rodzeństwo lub tatę do wspólnej zabawy.
Miłego dnia
Dodaj komentarz