• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Kategoria

Zadania do wykonania


< 1 2 3 ... 12 13 >

Do zobaczenia w trzeciej klasie

 

                Jest czwartek 25 czerwca 2020r. Witamy radośnie wszystkie dzieciaki, a zwłaszcza te czekające na rozpoczęcie wakacji. Dzisiaj ostatni dzień naszej zdalnej nauki. Bardzo serdecznie dziękujemy Wam za wspólną naukę.

 

   Szczególne podziękowania składamy wszystkim Rodzicom, którzy tak wytrwale zaangażowali się i wspierali swoje dzieciaki w czasie zdalnego nauczania. Dziękujemy!

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

 

 

Dzisiaj ostatnie zadania w drugiej klasie

 

 

 

J.polski

 

Bawcie się i rozwiązujcie różne łamigłówki związane z tematyką wakacyjną. Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 84 i 85. Wykonajcie polecenia 1,2,3,4.

 

 

 

Matematyka

 

Poćwiczcie odczytywania wskazań zegara: http://grydladzieci.edu.pl/zamyslone_wzgorze/lamiglowki/ustaw_zegar.html

 

Zagraj w grę „Zegarowy wyścig”

 

https://www.digipuzzle.net/minigames/mathracer/mathracer_clocks_digital.htm?language=english&linkback=../../education/clocks/index.htm

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                    

 

25 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Dobre rady na wakacje

Dzień dobry, witamy serdecznie wszystkich, jeszcze drugoklasistów. Jest środa 24 czerwca 2020r. Do wakacji zostały trzy dni.

         

 

J.polski

Dzisiaj przypomnimy sobie, jak bezpiecznie i uważnie zachowywać się podczas letnich zabaw. Przyjrzyjcie się uważnie obrazkom i postarajcie się zapamiętać te wakacyjne porady.

 

 

Zadanie 1.

Sprawdźcie, czy zapamiętaliście wakacyjne rady. Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 82 i wykonajcie polecenie 1 i 2.

 

Zadanie 2.

Podczas wakacji wysyłamy kartki z podróży swoim najbliższym. Czy pamiętasz, jak zaadresować kartkę pocztową. Wykonaj ćwiczenie 4 na str. 83.

 

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

Poćwiczcie odczytywanie wskazań zegara.

 

https://learningapps.org/view2130748

https://learningapps.org/view1480936

 

Zadanie 2.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 45 i wykonajcie zadanie 1.

 

 

                 Miłego dnia 

 

24 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Dzień Taty

 Jest wtorek 23 czerwca. Witamy wszystkie dzieci. Zapraszamy do udziału w zajęciach w tym radosnym dniu. To szczególny dzień, gdyż dzisiaj swoje święto obchodzą wszyscy Tatusiowie. 23 czerwca to Dzień Ojca. Z okazji tego święta dołączamy się do życzeń i życzymy wszystkim klasowym Tatusiom dużo radości ze swoich pociech.

 

 

                         

 

Kolejnym miłym akcentem dzisiejszego dnia to gratulacje dla Martynki, która wykazała się największą wiedzą o planetach we wczorajszym quizie pt. „Układ Słoneczny”. Martynka zdobyła aż 850 pkt. Kolejne miejsca zajęła Julia, Zosia i Bartek. Gratulujemy

                                                                                    

 

 

J. polski

 

Zadanie 1.

Przeczytajcie tekst opowiadania Roksany Jędrzejewskiej Wróbel pt. „ Dzień Taty”.

                                                                                                                                                                                                                                                                   

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

Zadanie 2.

Sprawdźcie, co zapamiętaliście po przeczytaniu opowiadania. Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 77 i poszukajcie ćwiczenia 1. Przeczytajcie zdania i uporządkujcie wydarzenia wpisując odpowiednie liczby obok zdań.  Następnie wykonajcie ćw. 3 na str. 77.

 

Zadanie 3.

Dzień Taty to świetna okazja, aby zastanowić się nad tym, jaki jest tata.  W zeszycie do j. polskiego napiszcie kilka zdań o swoim tacie. Jeżeli nie macie pomysłu na swoją wypowiedź, skorzystajcie z podanych propozycji.                                                            

 

                                        W klasie                                                                   23 czerwca 2020r.

 

 Jaki jest mój tata?

 

Mój tata ma na imię ………………………….  i ma …… lat.

Tata  pracuje w ……………….  i jest ……………………………. .

Jest najlepszy w …………………………… .

W wolnych chwilach lubi ……………………………

Tata zawsze mi pomaga w ………………………………….. .

Lubimy razem ………………………………….. .

 

 

Plastyka

Czy przygotowaliście już niespodziankę dla Taty?  Mamy dla Was propozycję. Zróbcie zegarek dla Super Taty.

Do wykonania pracy potrzebujecie:

 

małą pokrywkę od słoika (najlepiej plastikową) kilka płatków kosmetycznych kolorowy blok techniczny w miarę możliwości piankę do prac plastycznych mocny klej np. Magik

 

Instrukcję do wykonania zegarka znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=9Jf2Xg579ug

 

 

Matematyka

 

Za parę dni rozpoczynają się wakacje. Jest to czas, kiedy będziemy podróżować pociągami, autobusami, samolotami. Wszyscy wiemy, że te pojazdy poruszają się według określonego harmonogramu czyli rozkładu. Możemy z nich sprawnie i wygodnie korzystać, jeśli potrafimy odczytać wskazania zegara. Potraficie już odczytywać na zegarze pełne godziny. Od dzisiaj będziemy ćwiczyć odczytywanie czasu z dokładnością do minuty.

 

 

 

Zadanie 1.

Zobaczcie film, który pokaże Wam dokładnie, jak odczytywać na zegarze godziny i minuty: https://www.youtube.com/watch?v=R0GPGyCCTZ4

 

Zadanie 2.

Poćwiczcie samodzielne odczytywanie zegara:

https://pl.khanacademy.org/math/cc-third-grade-math/time/imp-time/e/telling-time-to-the-nearest-minute

 

Zadanie 3.

Nauka odczytywania zegara to fajna zabawa. Więcej zadań do nauki odczytywania wskazań zegara znajdziecie na stronie:

http://grydladzieci.edu.pl/zamyslone_wzgorze/lamiglowki/ustaw_zegar.html

 

 

 Pamiętajcie o złożeniu życzeń swoim Tatusiom  i wręczeniu Zegara super Taty !                                                                                                                                                          

                                                                           

 

                                                                           Miłego dnia

 

 

 

23 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Z czego słynie Toruń?

 

Dzień dobry. Jest poniedziałek 22 czerwca. Witamy Was  w ostatnim tygodniu nauki w klasie drugiej. Przed nami jeszcze cztery dni nauki, a potem długo wyczekiwane wakacje. Dzisiaj zapraszamy Was do kolejnego słynnego miasta w Polsce – Torunia.

 

 

 

 

J.polski

 

 

 

Zadanie 1.

 

Być może mieliście już okazję poznać Toruń. Czy pamiętacie z czego słynie to historyczne miasto? Jeśli nie pamiętacie, to uważnie przeczytajcie wiersz Czesława Janczarskiego pt. „Gwiazdy nad Toruniem”. Następnie otwórzcie ćwiczeniówki na str. 71 i odpowiedzcie na pytania z ćw. 4.

 

 

 

Zadanie 2.

 

W Toruniu mieszkał najwybitniejszy polski uczony Mikołaj Kopernik.

 

 

 

 

 

Poznajcie Mikołaja Kopernika - autora jednego z największych odkryć
w historii ludzkości:

 

 

 

Uzupełnijcie notatkę o Mikołaju Koperniku w ćwiczeniówkach ( ćw.1, str.70 ). Zapiszcie zdanie mówiące o tym, co odkrył astronom.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Poznając teorię Mikołaja Kopernika warto również przypomnieć sobie, że oprócz Ziemi istnieją inne planety. Jakie? Poznajcie ich nazwy. Bardzo uważnie oglądajcie film, gdyż po projekcji sprawdzicie swoje wiadomości w quizie:

 

Film:

 

Quiz: https://wordwall.net/play/3051/319/870

 

 

 

Zadanie dodatkowe ( dla ciekawskich i chętnych dzieci)

 

Jeżeli zainteresowała Was postać Mikołaja Kopernika i jego wielkie odkrycie, w wolnym czasie zobaczcie film animowany pt. „Gwiazda Kopernika” 

 

 

Matematyka

 

 

 

Zadanie 1.

 

Dzisiaj poznamy nową jednostkę długości. Nazywa się: kilometr

 

 

 

 

 

 

O tym, co mierzymy w kilometrach zobaczycie we fragmencie filmu. Rozpocznijcie oglądanie od 3 minuty i 40 sekundy:

 

 

 

Zadanie 2.

 

Przeczytajcie treść zadań tekstowych. Rozwiązania i odpowiedzi zapiszcie w zeszycie do matematyki. Zapis w zeszycie powinien wyglądać tak:

 

                                W klasie                                                 22 VI 2020r.

 

Zad. 1

 

Roz…………………………………

 

Odp. ………………………………

 

Zad. 2

 

Roz……………………………..

 

Odp……………………………….

 

Roz……………………………..

 

Odp……………………………….

 

Zad. 3

 

Roz…………………………………

 

Odp. ………………………………

 

Zad. 4

 

Roz…………………………...

 

          Pamiętajcie, aby w obliczeniach zapisywać jednostki długości.

 

1. Tomek i rodzice wybrali się w odwiedziny do cioci. Przed obiadem przejechali 200 km, a po obiedzie 100 km.

 

·         Oblicz, ile kilometrów przejechali razem?

 

                 Roz. (Zapisz w zeszycie)

 

                 Odp. (Zapisz w zeszycie)

 

2. Przed południem kierowca przejechał 300 km, a po południu 100 km.

 

·         Ile kilometrów przejechał razem kierowca?

 

Roz. (Zapisz w zeszycie)

 

Odp. (Zapisz w zeszycie)

 

·         Ile kilometrów zostało mu do przejechania, jeśli długość trasy  to 600 km?

 

Roz. (Zapisz w zeszycie)

 

Odp. (Zapisz w zeszycie)

 

3. Podróżnik zaplanował trasę wyprawy o długości 1000 km. Pierwsze 200 km zamierza przepłynąć kajakiem, potem chce jechać rowerem, a następnie przelecieć balonem 500 km.

 

·         Oblicz, ile kilometrów podróżnik planuje przejechać rowerem.

 

Roz. (Zapisz w zeszycie)

 

Odp. (Zapisz w zeszycie)

 

 

 

 

 

 

           Roz. (Zapisz w zeszycie)

 

 

 

 

 

 

                                                                    

 

                                                                                   

 

 

22 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Jak powstała Warszawa?

 

 

  Witamy Was serdecznie po trzydniowej nieobecności. Ósmoklasiści zakończyli już swoje egzaminacyjne zmagania, więc wracamy do pracy. Jest piątek 19 czerwca. Na początek dnia pochwały dla Tych, którzy pokazali swoje piękne, obrazkowe słowniczki. Szczególnie doceniamy Wasze zaangażowanie, gdyż nie wszystkie dzieciaki mogą się nimi pochwalić. Brawa dla Waszej pomysłowości i wytrwałości w realizacji tego projektu.

 

 

 

                        

 

 

 

   Dzisiaj kolejnym miejscem naszej wędrówki po Polsce będzie stolica Polski –Warszawa. Stolica to największe miasto, w którym siedzibę mają najwyższe władze państwowe: prezydent, rząd, sejm, senat

 

 

 

J.polski

 

 

Zaczniemy od legendy....

 

Warszawa nie zawsze była największym miastem Polski, i kiedyś, dawno... temu w tym miejscu, gdzie dziś jest Warszawa, rosły gęste, wielkie lasy (bory, knieje, puszcze, gaje...). Jak  to się  stało, że dzisiaj jest stolicą Polski dowiecie się ze słuchowiska. Usiądźcie wygodnie i wysłuchajcie w skupieniu legendy o powstaniu Warszawy: 

 

 

 

Zadanie 1.

 

Sprawdźcie, czy dobrze zapamiętaliście kolejność wydarzeń w legendzie. Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 68 i wykonajcie polecenie 2 plus czerwona kropka. Napiszcie odpowiedź na pytanie: Dlaczego Syrena dała Warsowi miecz i tarczę?

 

 

 

Zadanie 2.

 

Przyjrzyjcie się herbowi Warszawy ( ćw. 4 str. 69). Opiszcie własnymi słowami, jak wygląda Syrena. Następnie uzupełnijcie opis herbu Warszawy podanym w ramce słownictwem.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Zapraszamy Was na spacer po stolicy. Oglądnijcie film. Zatrzymujcie film przy każdym zabytku,  aby przyjrzeć się dłużej  ciekawym miejscom i zapamiętać ich nazwę. Patrzcie uważnie, po filmie wykonacie ćwiczenie.

 

Film:

 

Ćwiczenie: https://wordwall.net/play/1794/731/401

 

 

 

Matematyka

 

 

Zadanie 1.

 

 Przypomnijmy sobie nominały polskich banknotów:

 

 

 

 

Otwórzcie podręczniki do matematyki na str. 60. I wykonajcie ustnie zadania 1 i 2.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Odszukajcie w podręczniku zadanie 5 na str. 60. Wykonajcie obliczenia, a następnie starannie przepiszcie działania do zeszytu z matematyki.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Poćwiczcie liczenie w zakresie 1000 pełnymi setkami:

 

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5f56beb377735ae550163c44a431daba_/index.html

 

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/fe4181eea54a3c0138fecb0d913c4a44_/index.html

 

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/b2805dcffee4230adb58bdf69f8c5060_/index.html

 

                                            

 

Kodowanie na ekranie

 

Na koniec dnia proponujemy Wam zabawę w kodowanie. Zaprowadź pieska do budy klikając w odpowiednie strzałki ( w prawo, do przodu, w lewo)

 

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/mazedots.htm?language=english&linkback=..%2F..%2F..%2Feducation%2Fkindergarten%2Findex.htm

 

 

 

 

 

 

 

                                               Miłego dnia, do poniedziałku 

 

 

 

 

 

 

 

19 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 3 ... 12 13 >
Magdalena1307 | Blogi