Jak powstała Warszawa?
Witamy Was serdecznie po trzydniowej nieobecności. Ósmoklasiści zakończyli już swoje egzaminacyjne zmagania, więc wracamy do pracy. Jest piątek 19 czerwca. Na początek dnia pochwały dla Tych, którzy pokazali swoje piękne, obrazkowe słowniczki. Szczególnie doceniamy Wasze zaangażowanie, gdyż nie wszystkie dzieciaki mogą się nimi pochwalić. Brawa dla Waszej pomysłowości i wytrwałości w realizacji tego projektu.
Dzisiaj kolejnym miejscem naszej wędrówki po Polsce będzie stolica Polski –Warszawa. Stolica to największe miasto, w którym siedzibę mają najwyższe władze państwowe: prezydent, rząd, sejm, senat
J.polski
Zaczniemy od legendy....
Warszawa nie zawsze była największym miastem Polski, i kiedyś, dawno... temu w tym miejscu, gdzie dziś jest Warszawa, rosły gęste, wielkie lasy (bory, knieje, puszcze, gaje...). Jak to się stało, że dzisiaj jest stolicą Polski dowiecie się ze słuchowiska. Usiądźcie wygodnie i wysłuchajcie w skupieniu legendy o powstaniu Warszawy:
Zadanie 1.
Sprawdźcie, czy dobrze zapamiętaliście kolejność wydarzeń w legendzie. Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 68 i wykonajcie polecenie 2 plus czerwona kropka. Napiszcie odpowiedź na pytanie: Dlaczego Syrena dała Warsowi miecz i tarczę?
Zadanie 2.
Przyjrzyjcie się herbowi Warszawy ( ćw. 4 str. 69). Opiszcie własnymi słowami, jak wygląda Syrena. Następnie uzupełnijcie opis herbu Warszawy podanym w ramce słownictwem.
Zadanie 3.
Zapraszamy Was na spacer po stolicy. Oglądnijcie film. Zatrzymujcie film przy każdym zabytku, aby przyjrzeć się dłużej ciekawym miejscom i zapamiętać ich nazwę. Patrzcie uważnie, po filmie wykonacie ćwiczenie.
Film:
Ćwiczenie: https://wordwall.net/play/1794/731/401
Matematyka
Zadanie 1.
Przypomnijmy sobie nominały polskich banknotów:
Otwórzcie podręczniki do matematyki na str. 60. I wykonajcie ustnie zadania 1 i 2.
Zadanie 2.
Odszukajcie w podręczniku zadanie 5 na str. 60. Wykonajcie obliczenia, a następnie starannie przepiszcie działania do zeszytu z matematyki.
Zadanie 3.
Poćwiczcie liczenie w zakresie 1000 pełnymi setkami:
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5f56beb377735ae550163c44a431daba_/index.html
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/fe4181eea54a3c0138fecb0d913c4a44_/index.html
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/b2805dcffee4230adb58bdf69f8c5060_/index.html
Kodowanie na ekranie
Na koniec dnia proponujemy Wam zabawę w kodowanie. Zaprowadź pieska do budy klikając w odpowiednie strzałki ( w prawo, do przodu, w lewo)
Miłego dnia, do poniedziałku
Dodaj komentarz