• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Kategoria

Zadania do wykonania, strona 1


< 1 2 3 4 ... 12 13 >

Z wizytą pod Wawelem

                 Jest poniedziałek 15 czerwca. Witamy wszystkie dzieciaki w przedostatnim tygodniu roku szkolnego. Wakacje tuż, tuż….

   Rozpoczynamy dzień od radosnej wiadomości. Wasze koleżanki Julia i Milenka zajęły wysokie lokaty w regionie katowickim w konkursie Kangur Matematyczny 2020 . Gratulujemy im bardzo dobrych wyników.

 

         

 

 

   Dzisiaj dużo będzie się działo i będzie dużo pracy. Z powodu niespodziewanych dodatkowych  dni wolnych od nauki (16, 17, 18 czerwca) musimy popracować więcej niż zwykle.

   Na początek najważniejszy moment dnia, czyli zapowiedziany test online. Zadania możecie wykonać tylko raz w ciągu 45 minut. To dużo czasu więc się nie denerwujcie i spokojnie wykonajcie polecenia. Powodzenia! 

 

Link do testu:       
https://forms.gle/B8KEhWgEVy2LjMT37

 

Punktacja:

 

28 - 27 pkt/ 6p

26 – 24 pkt/ 5p

23 – 21 pkt/ 4p

20 – 14 pkt/ 3p

13 – 8 pkt/ 2p

7 i mniej pkt/ 1p.

 

J.polski

Jesteśmy pewne, że piątkowy spacer po Krakowie był udany. Samo miasto i jego zabytki zrobiły na Was wielkie wrażenie. Z pewnością wybierzecie się tam na rodzinną wycieczkę.

 

Zadanie 1.

Otwórzcie czytanki na str. 54 i uważnie przeczytajcie wiersz pt. „Czy to Kraków?”. Każda zwrotka wiersza to zagadka o Krakowie. Rozwiążcie te zagadki.

 

Zadanie 2.

Przeczytajcie informacje o ciekawych miejscach w Krakowie w podręczniku na str. 55. Poznane ciekawostki pozwolą Wam uzupełnić zagadki w ćwiczeniówkach na str. 65. Więcej o zabytkach Krakowa dowiecie się na stronach internetowych:  https://www.zabytkikrakowa.com.pl/, http://alekrakow.pl/zabytki-krakowa

 

Zadanie 3.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 66 i wykonajcie polecenie 2.

 

Zadanie 4.

Czy wiecie, jak nazywa się taniec ludowy pochodzący z okolic Krakowa. Jego nazwę odczytacie z rebusu. Zapiszcie rozwiązanie. ( ćw. 4/66 ).

 

Posłuchajcie krakowiaka:

Filmik jest długi, trwa osiem minut. Z pewnością spodoba się naszym klasowym tancerzom. Możecie zobaczyć cały, ale wystarczy jeżeli zobaczycie cztery minuty.

 

 

 

Zadanie 5.

Podziwiając  taniec krakowianek i krakowiaków zwróciliście uwagę na ich przepiękne, bogato zdobione stroje. Opiszcie strój krakowianki. Wykonajcie ćw. 5 na str. 67.

 

 

Matematyka

Dzisiaj rozszerzymy zakres naszego liczenia aż do tysiąca. Zobaczcie filmik, który pokaże Wam, ile to jest tysiąc. Oglądajcie film tylko przez 1 minutę i 50 sekund. Pozostałą część filmu zobaczycie na kolejnych lekcjach:

Jak wielką liczbą jest tysiąc możecie zobaczyć przeliczając  banknoty 100 zł.

 

 

 

Zadanie 1.

Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:

 

                                                      W klasie                                                                15 VI 2020r.

1 x 100 = 100          sto

2 x 100 = 200          dwieście

3 x 100 = 300           trzysta

4 x 100 = 400           czterysta

5 x 100 = 500           pięćset

6 x 100 = 600           sześćset

7 x 100 = 700           siedemset

8 x 100 = 800           osiemset

9 x 100 = 900           dziewięćset

10 x 100 = 1000       tysiąc

 

Pod spodem narysujcie oś liczbową o długości 11 cm, zróbcie odstępy co dwie kratki.  Umieście na osi liczby od 0 do 1000, zapisując je pełnymi setkami. Pamiętajcie, żeby oś liczbową rozpoczynał punkt 0.

 

 

 

 
   

Zadanie 2.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 68 i wykonajcie polecenia 1, 2, 3.

 

 

                                              Miłego poniedziałku 

 

15 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Spacer po Krakowie

    Dzień dobry. Witamy wszystkich drugoklasistów w piątek 12 czerwca. Dzisiaj będziemy przygotowywać się do poniedziałkowego sprawdzianu z matematyki oraz powędrujemy do Krakowa.

 

                                           

 

Matematyka

 

W ramach powtórki do sprawdzianu wykonajcie ćwiczenia 1 – 9 z działu Sprawdzam Siebie ze str. 66 i 67. Poćwiczcie ich rozwiązywanie, gdyż podobne zadania znajdą się na poniedziałkowym teście on-line. Będzie on dostępny na naszym blogu od godziny 10.00.

 

 

J. polski

W środę rozpoczęliśmy wędrówkę po naszym pięknym kraju. Poznaliśmy bieg Wisły. Dzisiaj chciałyśmy Was zaprosić do odwiedzenia naszej dawnej stolicy, przepięknego Krakowa. Zajrzyjcie na stronę: https://krakow.pl/spacer .

 

Spacer po Krakowie rozpocznijcie od poznania krótkiej opowieści o Krakowie, kliknijcie w zakładkę Początek, następnie kliknijcie w zakładkę Galeria Panoram  i kolejno odwiedzajcie Rynek Główny, Planty, Wzgórze Wawelskie, Iluminacje nocne. Jeżeli chcielibyście poznać inne atrakcje Krakowa  zaglądnijcie na zakładkę Spacery i Muzea.

 

 

 

 

 

                                                                                Miłej wędrówki po Krakowie 

 

12 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Królowa naszych rzek

 

Jest środa 10 czerwca. Witamy radośnie wszystkich drugoklasistów. Wakacje zbliżają się coraz większymi krokami. To czas wędrówek i wyjazdów. Co warto zwiedzić w naszym kraju. Przez najbliższe dni będziemy odwiedzać ciekawe miejsca w Polsce. Wędrówkę zaczynamy od …..

 

J. polski

 

Zadanie 1.

Rozwiążcie krzyżówkę, a dowiecie się, jak nazywa się największa rzeka w Polsce. Wpiszcie w kratki wyrazy o znaczeniu przeciwnym, tak zwane antonimy.

 https://progmar.net.pl/szkola/narzedzia/krzyzowki/magda-pol/3147/2

 

Zadanie 2.

Usiądźcie wygodnie  i wysłuchajcie nagrania legendy pt. „O Wiśle” (podręcznik str.50-51) 

    

 

Sprawdźcie, co zapamiętaliście. Odpowiedzcie ustnie na pytania: Jak powstają rzeki? Co dzieje się ze strumyczkami zanim dotrą do morza? Jak nazywa się miejsce, gdzie swój początek ma rzeka Wisła? Jak nazywają się dwa strumienie, które dają początek Wiśle?

 

Jakie miasta mija Wisła po drodze do Bałtyku? – wykonajcie ćwiczenie https://learningapps.org/watch?v=psn93z4rk20

 

 

 

Zadanie 3.

Jak wygląda bieg rzeki od jej źródła, aż do ujścia? Oglądnijcie i wysłuchajcie prezentacji  „Płynie rzeka”       http://scholaris.pl/resources/run/id/103579

 

Jeśli komuś się nie otwiera link to na ilustracji są wszystkie informacje:

        

 

Wiadomości o rzece to trudne pojęcia i zupełnie dla Was nowe. Sprawdźcie, co zapamiętaliście: Jak zbudowana jest rzeka? https://wordwall.net/play/2866/286/400

 

Zadanie 4.

Otwórzcie podręczniki na str.52. Odszukajcie polecenie 3. Przepiszcie zdania do zeszytu uzupełniając je poznanymi na lekcji informacjami. Jeżeli niektóre z nich zapomnieliście, to możecie zajrzeć do ćw.1 i ćw.2 na str. 52. Pisząc zdania pamiętajcie o zasadzie ortograficznej:

 

 

 

Zadanie 5. dodatkowe ( dla ciekawskich dzieciaków)

Czy jesteście ciekawi, jak woda krąży w przyrodzie? Zobaczcie film, który przedstawia cały ten proces.

    

 

Quiz „ Co wiesz o wodzie?”

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c63a4c5c51d5b5e8e5b23cc553039dda_/index.html

 

 

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

Dzisiaj przypomnimy sobie poznane jednostki długości. Czy pamiętacie, jak mierzymy i w jakich jednostkach? Zobaczcie film:

 

 

My na lekcjach matematyki poznaliśmy dotychczas centymetr i metr.

                               

Zadanie 2.

Otwórzcie podręczniki na str. 54 i 55. Wykonajcie ustnie polecenia 1,2,3,4,5.

 

Zadanie 3.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 65. Wykonajcie polecenie 2 i 3. W poleceniu 3 zamieńcie szerokość klasy na szerokość pokoju, długość tablicy na długość telewizora.

 

Uwaga!

Z przyczyn technicznych zapowiedziane ćwiczenie ortograficzne nie zostało dzisiaj zamieszczone. Nie martwcie się,  przełożymy je sobie na następne dni.

 

 

                                                                                 Do widzenia, do piątku 

 

 

 

10 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Potyczki ortograficzne

 

 

  Hej, witamy wszystkie dzieciaki w kolejnym dniu naszej zdalnej nauki. Jest wtorek 9 czerwca. Dzisiaj bardzo ważny i miły dzień, gdyż obchodzimy Dzień Przyjaciela. Nie zapomnijcie o nich w tym dniu, powiedzcie im coś miłego.

 

 

                           

 

 

  Dzisiaj  będziemy rozwiązywać nowe problemy matematyczne z wykorzystaniem dodawania
i odejmowania w zakresie 100. Utrwalimy pisownię znanych już wyrazów  z „ó” niewymiennym oraz poznamy kolejne wyrazy. Jutro czeka Was zadanie z ortografii na ocenę, które sprawdzi, czy zapamiętaliście pisownię omawianych wyrazów.  Do piątku czekamy na zdjęcia Waszych obrazkowych słowniczków.

 

 

 

Matematyka

 

 

 

Zadanie 1.

 

Rozgrzewka matematyczna. Poćwicz liczenie z komputerem:

 

https://www.tabliczkamnożenia.pl/mnozenia-spuq.html

 

 

 

Zadanie 2.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 64 i wykonajcie polecenie 1. Przypomnijcie sobie miejsce dziesiątek i jedności w liczbie dwucyfrowej.

 

 

 

 

 

Zadanie 3.

 

Przeczytajcie treść zadań tekstowych nr 2 i nr 3 ze str. 64. Przeanalizujcie informacje i zastanówcie się nad rozwiązaniem. Zapiszcie  obliczenia i odpowiedzi na pytania.

 

 

W przyszły poniedziałek 15 czerwca zrobimy test z dodawania i odejmowania w zakresie 100 oraz tabliczki mnożenia. Ćwiczcie te umiejętności.

 

 

 

J.polski

 

 

 

Zadanie 1.

 

Otwórzcie Potyczki Ortograficzne na str. 29 i wykonajcie ćw. 4 i 5.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Otwórzcie Potyczki Ortograficzne na str. 27. Wytężcie Wasze bystre oczka i znajdźcie na obrazku to co jest narysowane w ramce. Zwróćcie uwagę, że we wszystkich nazwach pojawia się „ó”. Niestety nie możemy wyjaśnić pisowni tych wyrazów, trzeba ją zapamiętać.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Wykonajcie kartki do słowniczka obrazkowego z wyrazami: jaskółka, ołówek, kłódka.

 

To ostatni dzień pracy nad słowniczkiem. Wasze słowniczki powinny zawierać 18 kartek. Przypomnę jakie wyrazy opracowywaliśmy: źródło, wiewiórka, córka, ogórek, róża, różdżka, góral, królewna, żółty, tchórz, żółw, rózga, kłódka, ołówek, jaskółka, sójka, królik, wróbel. One pojawią się w jutrzejszym ćwiczeniu na ocenę. Jeżeli macie ochotę powiększajcie słowniczek o nowe wyrazy.

 

 

 

Zadanie 4.

 

Sprawdź, co potrafisz. Uzupełnij tekst: https://dyktanda.online/app/dyktando/1280

 

 

 

 

 

                                             Radosnego dnia 

 

 

 

09 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Ważne są ćwiczenia, gdy się „ó”...

Serdecznie witamy Was w poniedziałek  8 czerwca. Dzisiaj poznacie kolejne wyrazy z „ó” niewymiennym. Rozwiążecie różne zadania matematyczne. Wykonacie ciekawe ćwiczenia ruchowe.

 

J.polski

 

Zadanie 1.

Otwórzcie czytankę na str. 49 i przeczytajcie  ortograficzny  wiersz pt. „ Ruszam mózgiem nie na próżno”. Odpowiedzcie na pytania:

 

*  Kto występuje w wierszu?

* Co robił strach na wróble?

*  Co robiły jaskółki?

* Co robił król?

* Co robiła wróżka?

* Co robił królik?

*  Jaki nastrój miał ten wiersz? ( smutny, żartobliwy, pełen zadumy, humorystyczny)

*   Przeczytajcie po kolei wszystkie wyrazy z „ó”

 

Zadanie 2.

Wybierzcie z każdej zwrotki po jednym wyrazie z „ó” i ułóżcie z nimi zdania składające się z co najmniej pięciu wyrazów. Zapiszcie zdania w zeszycie do j. polskiego.

To zadanie będzie oceniane. Przyślijcie je na naszą pocztę do wtorku.

 

Zadanie 3.

Otwórz ćwiczeniówki na str. 63 i rozwiąż krzyżówkę. Narysujcie trzy kartki do słowniczka obrazkowego z wyrazami: sójka, królik, wróbel.  Wykonajcie ćw. 3 ze str. 63.

 

 

 

Matematyka

 

Zadanie 1. 

Rozgrzewka matematyczne. Poćwicz liczenie z komputerem: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/da1581d12617d99755d349db8ed3bf70_/index.html

 

Zadanie 2.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 63 i wykonajcie zadanie 1. Obliczcie, ile reszty otrzymało każde dziecko? Przeanalizujcie informacje i zastanówcie się nad rozwiązaniem.

 

Zadanie 3.

Wykonajcie obliczenia, wpiszcie wyniki do tabelek ( zad.2/63).

 

W-f

Wykonajcie 10 ćwiczeń gimnastycznych z bohaterami filmiku. Ćwiczenia z pewnością Wam się spodobają, gdyż możecie równocześnie poćwiczyć j. angielski:

 

     

 

 

                                               

 

08 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 3 4 ... 12 13 >
Magdalena1307 | Blogi