Królowa naszych rzek
Jest środa 10 czerwca. Witamy radośnie wszystkich drugoklasistów. Wakacje zbliżają się coraz większymi krokami. To czas wędrówek i wyjazdów. Co warto zwiedzić w naszym kraju. Przez najbliższe dni będziemy odwiedzać ciekawe miejsca w Polsce. Wędrówkę zaczynamy od …..
J. polski
Zadanie 1.
Rozwiążcie krzyżówkę, a dowiecie się, jak nazywa się największa rzeka w Polsce. Wpiszcie w kratki wyrazy o znaczeniu przeciwnym, tak zwane antonimy.
https://progmar.net.pl/szkola/narzedzia/krzyzowki/magda-pol/3147/2
Zadanie 2.
Usiądźcie wygodnie i wysłuchajcie nagrania legendy pt. „O Wiśle” (podręcznik str.50-51)
Sprawdźcie, co zapamiętaliście. Odpowiedzcie ustnie na pytania: Jak powstają rzeki? Co dzieje się ze strumyczkami zanim dotrą do morza? Jak nazywa się miejsce, gdzie swój początek ma rzeka Wisła? Jak nazywają się dwa strumienie, które dają początek Wiśle?
Jakie miasta mija Wisła po drodze do Bałtyku? – wykonajcie ćwiczenie https://learningapps.org/watch?v=psn93z4rk20
Zadanie 3.
Jak wygląda bieg rzeki od jej źródła, aż do ujścia? Oglądnijcie i wysłuchajcie prezentacji „Płynie rzeka” http://scholaris.pl/resources/run/id/103579
Jeśli komuś się nie otwiera link to na ilustracji są wszystkie informacje:
Wiadomości o rzece to trudne pojęcia i zupełnie dla Was nowe. Sprawdźcie, co zapamiętaliście: Jak zbudowana jest rzeka? https://wordwall.net/play/2866/286/400
Zadanie 4.
Otwórzcie podręczniki na str.52. Odszukajcie polecenie 3. Przepiszcie zdania do zeszytu uzupełniając je poznanymi na lekcji informacjami. Jeżeli niektóre z nich zapomnieliście, to możecie zajrzeć do ćw.1 i ćw.2 na str. 52. Pisząc zdania pamiętajcie o zasadzie ortograficznej:
Zadanie 5. dodatkowe ( dla ciekawskich dzieciaków)
Czy jesteście ciekawi, jak woda krąży w przyrodzie? Zobaczcie film, który przedstawia cały ten proces.
Quiz „ Co wiesz o wodzie?”
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c63a4c5c51d5b5e8e5b23cc553039dda_/index.html
Matematyka
Zadanie 1.
Dzisiaj przypomnimy sobie poznane jednostki długości. Czy pamiętacie, jak mierzymy i w jakich jednostkach? Zobaczcie film:
My na lekcjach matematyki poznaliśmy dotychczas centymetr i metr.
Zadanie 2.
Otwórzcie podręczniki na str. 54 i 55. Wykonajcie ustnie polecenia 1,2,3,4,5.
Zadanie 3.
Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 65. Wykonajcie polecenie 2 i 3. W poleceniu 3 zamieńcie szerokość klasy na szerokość pokoju, długość tablicy na długość telewizora.
Uwaga!
Z przyczyn technicznych zapowiedziane ćwiczenie ortograficzne nie zostało dzisiaj zamieszczone. Nie martwcie się, przełożymy je sobie na następne dni.
Do widzenia, do piątku
Dodaj komentarz