O uważnym słuchaniu.
Witamy serdecznie wszystkie dzieciaki w piątek 5 czerwca. Dzisiaj zastanowimy się, czy warto uważnie słuchać. Poznacie kolejne wyrazy z „ó” niewymiennym. Nauczycie się sposobu na łatwe odejmowanie liczb dwucyfrowych.
J.polski
Zadanie 1.
Otwórzcie czytanki na str. 48 i uważnie przeczytajcie opowiadanie pt. „Fileciki do kontroli”. Sprawdźcie, czy dobrze zrozumieliście treść czytanki. Odpowiedzcie na pytania z ćw.1 (bez zielonej kropki) na str.60 w ćwiczeniówkach.
Odpowiedzcie na pytania:
Na czym polegało nieporozumienie między Panią a Bartkiem?
Co było przyczyną nieporozumienia?
Zadanie 2.
Przyczyną niesłyszenia może być zwykłe roztargnienie, brak uwagi. Niesłyszenie może również wynikać z poważniejszych problemów takich jak: niedosłuch lub głuchota. Wtedy o pomoc trzeba zwrócić się do lekarza specjalisty – laryngologa. Jak wygląda praca laryngologa dowiecie się z filmu:https://vod.tvp.pl/video/kulisy-czyli-blekitek-poznaje-zawody,laryngolog,21664844
Zadanie 3.
Zastanówcie się, jakie są zalety uważnego słuchania. Wykonajcie ćwiczenie:
https://learningapps.org/watch?v=pqf33o04t20
Zadanie 4.
Otwórzcie ćwiczeniówki na str.61 i odszukajcie w labiryncie nowe wyrazy z „ó” niewymiennym. Pamiętajcie, żeby rozpocząć poszukiwania od zielonej strzałki.
Przygotujcie kolejne trzy kartki do Waszego słowniczka obrazkowego z wyrazami z labiryntu. Narysujcie trzeci wyraz (nazwa zwierzątka), czwarty wyraz oraz ostatni wyraz.
Matematyka
Dzisiaj nauczymy się dodawać do siebie liczby dwucyfrowe
Zadanie 1.
Na przyjęcie dla dzieci przygotowano 56 kanapek. Dzieci zjadły już 23 kanapki. Ile kanapek zostało?
Odp. Zostały 33 kanapki.
Zadanie 2.
Otwórzcie zeszyty do matematyki i wykonajcie odejmowania według podanych wzorów. Zapiszcie:
56 – 23 = 56 -20 -3 = 33
74 – 31 =
58 – 26 =
99 – 46 =
67 – 33 =
85 – 54 =
100 – 37 =
56 – 23 = 56 – 3 – 20 = 53 – 20 = 33
69 – 21 =
87 – 44 =
59 – 25 =
Zadanie 3.
Trening matematyczny. Poćwiczcie liczenie z komputerem. Wykorzystajcie podane sposoby na odejmowanie.
https://www.matzoo.pl/klasa2/odejmowanie-w-zakresie-100_7_34