• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Kategoria

Zadania do wykonania, strona 2


< 1 2 3 4 5 ... 12 13 >

O uważnym słuchaniu.

Witamy serdecznie wszystkie dzieciaki w piątek 5 czerwca. Dzisiaj zastanowimy się, czy warto uważnie słuchać. Poznacie kolejne wyrazy z „ó” niewymiennym. Nauczycie się  sposobu na łatwe odejmowanie liczb dwucyfrowych.

 

J.polski

 

Zadanie 1.

Otwórzcie czytanki na str. 48 i uważnie przeczytajcie opowiadanie pt. „Fileciki do kontroli”. Sprawdźcie, czy dobrze zrozumieliście treść czytanki. Odpowiedzcie na pytania z ćw.1 (bez zielonej kropki) na str.60 w ćwiczeniówkach.

 

Odpowiedzcie na pytania:

*      Na czym polegało nieporozumienie między Panią a Bartkiem?

*      Co było przyczyną nieporozumienia?

 

Zadanie 2.

Przyczyną niesłyszenia może być zwykłe roztargnienie, brak uwagi. Niesłyszenie może również wynikać z poważniejszych problemów takich jak: niedosłuch lub głuchota. Wtedy o pomoc trzeba zwrócić się do lekarza specjalisty – laryngologa. Jak wygląda praca laryngologa dowiecie się z filmu:https://vod.tvp.pl/video/kulisy-czyli-blekitek-poznaje-zawody,laryngolog,21664844

  

Zadanie 3.

Zastanówcie się, jakie są zalety uważnego słuchania. Wykonajcie ćwiczenie:

https://learningapps.org/watch?v=pqf33o04t20

 

Zadanie 4.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str.61 i odszukajcie w labiryncie nowe wyrazy z „ó” niewymiennym. Pamiętajcie, żeby rozpocząć poszukiwania od zielonej strzałki.

Przygotujcie kolejne trzy kartki do Waszego słowniczka obrazkowego z wyrazami z labiryntu. Narysujcie trzeci wyraz (nazwa zwierzątka), czwarty wyraz oraz ostatni wyraz.

 

 

 

Matematyka

 

Dzisiaj nauczymy się dodawać do siebie liczby dwucyfrowe

 

Zadanie 1.

Na przyjęcie dla dzieci przygotowano 56 kanapek. Dzieci zjadły już 23 kanapki. Ile kanapek zostało?

 

 

 

Odp. Zostały 33 kanapki.

 

Zadanie 2.

Otwórzcie zeszyty do matematyki i wykonajcie odejmowania według podanych wzorów. Zapiszcie:

 

                             W klasie                                                5 VI 2020r.

 

56 – 23 = 56 -20 -3 = 33

 

74 – 31 =

58 – 26 =

99 – 46 =

67 – 33 =

85 – 54 =

100 – 37 =

 

56 – 23 = 56 – 3 – 20 = 53 – 20 = 33

69 – 21 =

87 – 44 =

59 – 25 =

 

Zadanie 3.

Trening matematyczny. Poćwiczcie liczenie z komputerem. Wykorzystajcie podane sposoby na odejmowanie.

https://www.matzoo.pl/klasa2/odejmowanie-w-zakresie-100_7_34

 

 

 

                                  

 

 

 

 

 

05 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Przygoda w sklepie

 

   Witamy radośnie wszystkie dzieciaki w czerwcowy poranek. Jest czwartek 4 czerwca. Prawie wszystkie Wasze pomysły na fantastyczną krainę już do nas dotarły. Bardzo ucieszyły nas te rysunki. Wasze pomysły są wręcz niesamowite. Jak zwykle nie zawiodłyśmy się na Waszej wyobraźni. Prace są kolorowe, bogate w szczegóły i starannie wykonane. Autorzy tych prac zostaną nagrodzeni najwyższą oceną z plastyki. Gratulujemy!

 

   Przysyłajcie zdjęcia swoich fasolek, niestety jeszcze nie wszyscy pokazali swoje roślinki. Metrową roślinką jako pierwsza wyhodowała Julka. Jesteś dobrą ogrodniczką.  Znasz się na tym!

                        

 

 

 

   Nie zmarnujcie Waszych roślinek,  przesadźcie je do ogródka lub na grządkę  koło domu. Obserwujcie jej dalszy rozwój. Pamiętajcie o podpórce wspierającej roślinę. Późnym latem zbierzecie strąki fasoli i pochwalicie się nimi w klasie.

 

   Dzisiaj zastanowicie się, czy trzeba być uważnym robiąc zakupy. A jak  o zakupach mowa, to wypada doskonalić umiejętność szybkiego i bezbłędnego liczenia. Ponadto dołączycie kolejne wyrazy z „ó” niewymiennym do swojego słowniczka obrazkowego.

 

 

 

 

J.polski

 

 

 

Zadanie 1.

 

Otwórzcie czytanki na str. 46 i przyjrzyjcie się ilustracjom przedstawiający przygodę Marylki. Swoimi słowami opowiedzcie, co przydarzyło się dziewczynce w sklepie.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Uważnie przeczytajcie słownictwo zgromadzone w ramce na str.47 w podręczniku. Te wyrażenia będą Wam potrzebne do uzupełnienia tekstu opowiadania o przygodach Marylki, który znajduje się w ćwiczeniówkach na str. 59. Dopiszcie brakujące wyrazy.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Dzisiaj zapamiętamy kolejne wyrazy z „ó” niewymiennym. Otwórzcie Potyczki Ortograficzne na str.28. Wykonajcie polecenia 1,2,3.  Następnie  przygotujcie kolejne kartki do słowniczka obrazkowego z wyrazami: róża, różdżka, góral, królewna, żółty.

 

 

 

Matematyka

 

Dzisiaj nauczymy się dodawać do siebie liczby dwucyfrowe.

 

 

 

Zadanie 1.

 

Drugoklasiści pojechali na wycieczkę do Opola. Grupa 64 uczniów pojechała autokarem, a grupa 25 uczniów pojechała pociągiem. Ilu uczniów pojechało na wycieczkę do Opola?

 

Jola liczyła to tak:     64 + 25 = 64 + 20 + 5 = 84 + 5 = 89

 

Krzyś liczył to tak:     64 + 25 = 60 + 20 + 4 + 5 = 80 + 9 = 89

 

Odp. Na wycieczkę do Opola pojechało 89 uczniów.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Otwórzcie zeszyty do matematyki i wykonajcie dodawania według podanych wzorów. Zapiszcie:

 

                                      W klasie                                                4 VI 2020r.

 

64 + 25 = 64 + 20 + 5 = 84 + 5 = 89

 

83 + 16 =

 

52 + 34 =

 

44 + 53 =

 

64 + 25 = 60 + 20 + 4 + 5 = 80 + 9 = 89

 

76 + 13 =

 

35 + 41 =

 

63 + 25 =

 

 

 

Zadanie 3.

 

Trening matematyczny. Poćwicz liczenie z komputerem. Wykorzystaj poddane wzory dodawania.

 

https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-w-zakresie-100_7_32

 

 

 

 

 

                                              Cudownego dnia   

 

04 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Każdy z nas jest ważny

 

 Dzień dobry. Witamy Was w środę 3 czerwca. Wczoraj odbył się test sprawdzający Waszą znajomość tabliczki mnożenia. Wszyscy poradziliście sobie bardzo dobrze, pomimo tego, iż pracowaliście na swój wynik w różnym czasie. Najszybciej wszystkie działania rozwiązała Magda. Zajęło jej to 1 minutę.  Brawa dla Magdy    

                                                                                                                                                                                                

 

 

 

   Dzisiaj spróbujecie zastanowić się nad swoimi mocnymi stronami, znalezieniem tego z czego jesteście dumni i wychodzi Wam najlepiej. Poznamy wyrazy, których pisownię trzeba zapamiętać. Nadal będziemy doskonalić technikę rachunkową w zakresie 100.

 

 

 

J.polski

 

Zadanie 1.

Otwórzcie czytanki na str. 41 i przeczytajcie uważnie opowiadanie pt. „Każdy jest ważny”.  Po zapoznaniu się z tekstem uzupełnijcie zdania o bohaterach czytanki ( ćwiczeniówki str. 56, polecenie 1). Następnie uzupełnijcie zdania w poleceniu 2 na str. 56.

 

Zadanie 2.

W zeszycie do j.polskiego napiszcie trzy zdania na temat swoich umiejętności, zdolności. Opiszcie z czego jesteś dumni, co dobrze Wam wychodzi, w czym czujecie się docenieni.

 

                                                                W klasie                                                 3 VI 2020 r.

 

                                      „ W czym jestem dobry?”

 

 

 

Jesteśmy bardzo ciekawe Waszych wypowiedzi. Czekamy na nie do jutra. Przyślijcie je na naszą pocztę.

 

 

 

Zadanie 3.

 

W języku polskim istnieją wyrazy, których pisowni nie można wyjaśnić, trzeba ją zapamiętać. Od dzisiaj przez parę dni będziemy codziennie poznawać kilka wyrazów z „ó” niewymiennym.  W środę zapamiętamy cztery wyrazy z ćw. 3 na str. 57 ( ćwiczeniówki).

 

Czy znacie sposoby na zapamiętanie trudnych wyrazów? Jest ich wiele. Proponujemy Wam założenie obrazkowego słowniczka z wyrazami z „ó” niewymiennym. Codziennie na osobnych kartkach przygotujecie tyle rysunków, ile poznacie nowych wyrazów. Kartki powinny być niezbyt duże, najlepiej o wymiarach 11cm na 15 cm. Z kartki z bloku rysunkowego można zrobić ich, aż cztery. W każdej kartce trzeba zrobić mały otwór na wstążkę, sznurek. Kartki najlepiej związywać, aby się nie pogubiły. Powstanie wtedy kolorowa książeczka. Oto wzór kartki z waszego słowniczka. Pamiętajcie o stronie tytułowej i umieszczeniu na niej imienia i nazwiska autora

 

Matematyka

 

 

 

Przygotujcie Wasze  papierowe banknoty i monety. Dzisiaj pokażemy Wam sposoby na dodawanie i odejmowanie pełnych dziesiątek do liczby dwucyfrowej.

 

Zadanie 1.

 

Mirek miał 22 zł. Tata dołożył mu 50 zł. Ile Mirek ma teraz pieniędzy?


 

Obliczenie zapiszemy tak:

 

 

 

 

Mirek ma teraz 72 zł.

 

Dodając do siebie dwie liczby dwucyfrowe, najpierw dodajemy dziesiątki, a potem jedności.

 

Korzystając z papierowych banknotów i monet pobawcie się w liczenie pieniędzy i wykonajcie obliczenia:

 

45 + 30 =                                                          57 + 30 =

 

36 + 60 =                                                          63 + 20 =

 

 

 

 

 

Zadanie 2.

 

Mirek miał 72 zł. Na zakup samochodu wydała 40 zł. Ile pieniędzy mu zostało?

 

 

 

 

 Zostało mu 32 zł.

 

Korzystając z papierowych banknotów i monet pobawcie się w liczenie pieniędzy i wykonajcie obliczenia:

 

75 - 30 =                                                          67 - 30 =

 

82 - 60 =                                                          93 - 40 =

 

 

 

Zadanie 3.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki matematyczne na str. 61 i wykonajcie zadanie 1 i 2.

 

 

 

 

 

                                                 Pozdrowienia

 

03 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Różni, a tacy sami

 

Jest 2 czerwca, wtorek. Dzień dobry, witamy wszystkie dzieciaki. Mamy nadzieję, że wczoraj spełniła się  większość Waszych marzeń i jesteście szczęśliwi. Dzisiaj poznamy marzenia dzieci z różnych krajów świata.

 

      

 

Matematyka

 

Zanim przejdziemy do zadań z j. polskiego dzisiejszy dzień rozpoczniemy zapowiedzianym sprawdzianem znajomości tabliczki mnożenia w zakresie 100. Kliknijcie w podany link, kiedy pojawi się zadanie wpiszcie swoje imię. Po zakończeniu ćwiczenia kliknijcie przycisk: prześlij.Twój wynik zostanie zarejestrowany w rankingu wyników. Zadanie można wykonać tylko raz. Powodzenia

 

https://wordwall.net/play/2702/265/701

 

 

 

J.polski

 

 

 

Na początek rozgrzewka, która wprowadzi Was do tematu. Ułóżcie puzzle przedstawiające mapę Europy: http://www.puzzleonline.eu/puzzleonlineMakro.php?id=4000&menu=1

 

Odszukajcie na mapie Europy położenie Polski. Sprawdź, z kim sąsiaduje Polska.

 

 

 

Zadanie 1.

 

Otwórzcie podręcznik na str. 38 i 39. Przeczytajcie wypowiedzi dzieci z różnych krajów europejskich.

 

 

 

       

 

 

Odszukajcie na mapie Europy państwa, z których pochodzą bohaterowie tekstów. Oceńcie odległość od Polski  państw, w których mieszkają dzieci. Korzystaj z podanych określeń:  najdalej, najbliżej, dalej niż, bliżej niż.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str.54. i wykonajcie polecenie 1. Wpiszcie imię dziecka przedstawionego na zdjęciu oraz wklejcie chmurkę, która przedstawia jego marzenie.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Napiszcie list do dziecka ( bohatera tekstu), które polubiliście najbardziej. Przygotowując się do napisania listu odpowiedzcie na pytania z polecenia 2. na str. 55 w ćwiczeniówkach. Dzięki tym informacjom przedstawicie się koledze lub koleżance.

 

Jeśli nie wiecie, jak napisać list przeczytajcie „receptę na  list”. Zwróćcie uwagę na pomarańczowe ramki, są to elementy, które  tworzą list i muszą się w nim pojawić. Zapis listu powinien wyglądać tak:

 

       

          

 

 

W  ćwiczeniówkach na str. 55 napisz swój list do koleżanki lub kolegi wzorując się na „liście z recepty”. Pamiętajcie o wszystkich sześciu elementach, z których musi składać się list.

 

To zadanie będę oceniała, więc przyślijcie swój list na naszą skrzynkę email do środy do godziny 11.00.

 

 

 

 

W – f

 

O tym, jak ważne są codzienne ćwiczenia gimnastyczne nie trzeba nikogo przekonywać. Zadbajcie o swoją kondycję fizyczną i ćwiczcie razem z Ruletką. Każdego dnia wylosuj 5 ćwiczeń. Zagraj i ćwicz:

 

https://wordwall.net/pl/resource/2702974

 

 

 

                                                              Miłego dnia     

 

   

 

                    

 

02 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Dzień Dziecka

   Jest poniedziałek 1 czerwca. Witamy radośnie wszystkie dzieciaki, a szczególnie te, które lubią zagadki i łamigłówki. Dzisiaj obchodzimy szczególny dzień – święto wszystkich dzieciaków na świecie. Z tej okazji życzymy  Wam dużo radości i uśmiechu, wielu wspaniałych przygód. Spełnienia marzeń, bo od nich wszystko się zaczyna…

 

     

 

 

 

                              

 

    W tak radosnym dniu nasze zajęcia nie mogą być takie jak zwykle, a więc dzisiaj zapraszamy Was do zabawy. Zróbcie zadania, a kolejność ich wykonania ustalcie sami.

 

Zadanie 1.

 

Na dobry początek pobawcie się w rytmie słodkiej piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk

 

Zadanie 2.

 

Rozwiążcie quiz dla dzieci: http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/dla_najmlodszych/dzieci.html

 

Zadanie 3.

 

Pobudźcie swój umysł, zagrajcie w grę karcianą UNO:  https://poki.pl/g/uno-online

 

Zadanie 4.

 

Połączcie kropki i pokolorujcie obrazek https://www.kolorowankionline.net/mis-2

 

Zadanie 5.

 

Ułóżcie  puzzle: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=265b25015997

 

Zadanie 6.

 

Pobawcie się w grę logiczną: http://www.zyraffa.pl/gry/kat/logiczne/trojki/pokaz.html

 

Zadanie 7.

 

Jeżeli macie ochotę na eksperymenty, sprawdźcie do czego można wykorzystać skarpetę, płyn do naczyń i cukier. Zobaczcie film z serii „Mądre zabawy”:

   

 

 

Zadanie 8.

 

Jeżeli jesteście ciekawi, co może wydarzyć się podczas podróży dookoła świata obejrzyjcie koniecznie film animowany z Waszymi ulubionymi bohaterami Bolkiem i Lolkiempt. “Wielka podróż Bolka i Lolka”

   

 

 

 

 

 

                               Cudownego dnia

 

                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 3 4 5 ... 12 13 >
Magdalena1307 | Blogi