Przygoda w sklepie
Witamy radośnie wszystkie dzieciaki w czerwcowy poranek. Jest czwartek 4 czerwca. Prawie wszystkie Wasze pomysły na fantastyczną krainę już do nas dotarły. Bardzo ucieszyły nas te rysunki. Wasze pomysły są wręcz niesamowite. Jak zwykle nie zawiodłyśmy się na Waszej wyobraźni. Prace są kolorowe, bogate w szczegóły i starannie wykonane. Autorzy tych prac zostaną nagrodzeni najwyższą oceną z plastyki. Gratulujemy!
Przysyłajcie zdjęcia swoich fasolek, niestety jeszcze nie wszyscy pokazali swoje roślinki. Metrową roślinką jako pierwsza wyhodowała Julka. Jesteś dobrą ogrodniczką. Znasz się na tym!
Nie zmarnujcie Waszych roślinek, przesadźcie je do ogródka lub na grządkę koło domu. Obserwujcie jej dalszy rozwój. Pamiętajcie o podpórce wspierającej roślinę. Późnym latem zbierzecie strąki fasoli i pochwalicie się nimi w klasie.
Dzisiaj zastanowicie się, czy trzeba być uważnym robiąc zakupy. A jak o zakupach mowa, to wypada doskonalić umiejętność szybkiego i bezbłędnego liczenia. Ponadto dołączycie kolejne wyrazy z „ó” niewymiennym do swojego słowniczka obrazkowego.
J.polski
Zadanie 1.
Otwórzcie czytanki na str. 46 i przyjrzyjcie się ilustracjom przedstawiający przygodę Marylki. Swoimi słowami opowiedzcie, co przydarzyło się dziewczynce w sklepie.
Zadanie 2.
Uważnie przeczytajcie słownictwo zgromadzone w ramce na str.47 w podręczniku. Te wyrażenia będą Wam potrzebne do uzupełnienia tekstu opowiadania o przygodach Marylki, który znajduje się w ćwiczeniówkach na str. 59. Dopiszcie brakujące wyrazy.
Zadanie 3.
Dzisiaj zapamiętamy kolejne wyrazy z „ó” niewymiennym. Otwórzcie Potyczki Ortograficzne na str.28. Wykonajcie polecenia 1,2,3. Następnie przygotujcie kolejne kartki do słowniczka obrazkowego z wyrazami: róża, różdżka, góral, królewna, żółty.
Matematyka
Dzisiaj nauczymy się dodawać do siebie liczby dwucyfrowe.
Zadanie 1.
Drugoklasiści pojechali na wycieczkę do Opola. Grupa 64 uczniów pojechała autokarem, a grupa 25 uczniów pojechała pociągiem. Ilu uczniów pojechało na wycieczkę do Opola?
Jola liczyła to tak: 64 + 25 = 64 + 20 + 5 = 84 + 5 = 89
Krzyś liczył to tak: 64 + 25 = 60 + 20 + 4 + 5 = 80 + 9 = 89
Odp. Na wycieczkę do Opola pojechało 89 uczniów.
Zadanie 2.
Otwórzcie zeszyty do matematyki i wykonajcie dodawania według podanych wzorów. Zapiszcie:
W klasie 4 VI 2020r.
64 + 25 = 64 + 20 + 5 = 84 + 5 = 89
83 + 16 =
52 + 34 =
44 + 53 =
64 + 25 = 60 + 20 + 4 + 5 = 80 + 9 = 89
76 + 13 =
35 + 41 =
63 + 25 =
Zadanie 3.
Trening matematyczny. Poćwicz liczenie z komputerem. Wykorzystaj poddane wzory dodawania.
https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-w-zakresie-100_7_32
Dodaj komentarz