• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Kategoria

Zadania do wykonania, strona 4


< 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 13 >

W królestwie pszczół

 

Jest piątek 21 maja 2020r.  Witamy wszystkie dzieci, a zwłaszcza te, które lubią słodki miodek. Dzisiaj dowiemy się skąd bierze się ten złocisty płyn. Poznamy kolejne iloczyny i ilorazy w zakresie 100.

 

 

 

J. polski z elementami wiedzy przyrodniczej

 

Czy poznajesz tego owada?

 

 

 


 

 

 

 

To pszczoła. Ten mały niepozorny owad ma dla nas ogromne znaczenie. Bez pszczół nie byłoby ludzi. To nie tylko producenci miodu, ale również – ważny producent żywności. Pszczoły zapylają 70 ze 100 roślin uprawnych zapewniających ludziom żywność. Jesteście ciekawi jak wygląda życie pszczelej rodziny? Po ulu - domu dla pszczół oprowadzi Was Kaja – pszczela korespondentka.

 

Oglądnijcie dwa odcinki filmików:

 

 Z kamerą wśród pszczół  odc. 1   

   

 

Jak pracują pszczoły odc.2            

  

 

Czy uważnie wysłuchaliście opowieści Kai? Odpowiedzcie na pytania:

 

https://learningapps.org/watch?v=p6voz0jnk20

 

 

 

Zadanie 1.

 

Znajdźcie sobie wygodne i spokojne  miejsce do słuchania. Usiądźcie lub połóżcie się  wygodnie i wysłuchajcie nagrania opowiadania Adama Bahdaja pt. „ Malowany ul”: 

 

   

 

 

Jeżeli nie macie dostępu do tego nagrania,  to możecie przeczytać opowiadanie w podręczniku na str. 29.

 

Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedzcie na pytania:

 

·        Jak nazywa się główna bohaterka opowiadania?

 

·        Jaką funkcję pełniła w ulu?

 

·        Co robiła przez całe lato?

 

·        Jaka kara spotkała ją za samowolną zmianę pracy?

 

·        Jak zareagowała królowa na widok obrazu letniej łąki?

 

·        O co poprosiła  pszczółkę Bze-Bze?

 

 

 Zadanie 2.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 39, odszukajcie polecenie 1. Wklejcie obrazki przedstawiające sceny z życia pszczółki Bze-Bze we właściwej kolejności i napiszcie zdania dotyczące każdej sceny. W każdym zdaniu wykorzystajcie jeden z czasowników z ramki.

 

To zadanie będzie oceniane, wyślijcie zdjęcie na nasza skrzynkę e-mail.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Odszukajcie polecenie 5 na str. 41. Z plastra miodu wykreślcie spółgłoski miękkie „ś,ź,ń,ć,dź”. Z pozostałych liter odczytajcie i zapiszcie znane powiedzenie.                                                                                                                            

 

Przeczytajcie zagadkę ortograficzną z polecenia 6 na str. 41. i wypiszcie pogrubione wyrazy zgodnie z instrukcją.

 

 

 

Matematyka

 


 

 

Zadanie 1.

 

Poćwiczcie liczenie z komputerem, dzisiaj zapamiętajcie iloczyny mnożenia przez 8:  https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-8_9_49

 

 

 

Zadanie 2.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 54 i wykonajcie zadania 1 i 2.

 

 

 

                                               Miłego dnia

 

 

 

22 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Mieszkańcy łąki i ogrodu

Jest czwartek 21 maja. Witamy wszystkich drugoklasistów, a szczególnie tych, którzy lubią wiersze Jana Brzechwy. Właśnie dzisiaj poznacie kolejny wiersz o zwierzętach z bogatej kolekcji tego wybitnego poety.

 

J.polski z elementami wiedzy przyrodniczej

 

Zadanie 1.

     

 

Posłuchajcie nagrania wiersza pt. „Żuk”  i odpowiedzcie na pytania:

- Dlaczego biedronka nie chciała żuka na męża?

- Kto i dlaczego został mężem Biedronki?

- Jaki jest ten wiersz? ( śmieszny, zabawny, żartobliwy, poważny , humorystyczny czy smutny ).

 

Otwórzcie czytankę na stronie 26 i 27, samodzielnie przeczytajcie tekst pt. „ Żuk” zwracając uwagę na właściwą intonację i znaki przestankowe. Kiedy już dobrze opanujecie czytanie tekstu, zaproście do zabawy kogoś z domowników i przeczytajcie wiersz z podziałem na role.

 

 

Zadanie 2.

Otwórzcie czytankę na str. 25 i przyjrzyjcie się zdjęciom przedstawiającym mieszkańców łąki. Uważnie przeczytajcie informacje o każdym z nich. Niestety na tę stronę wdarł się złośliwy chochlik drukarski i zamienił zdjęcia ptaków. Na miejscu pliszki siwej powinna pojawić się czajka, zaś na miejscu zdjęcia czajki powinno pojawić się zdjęcie pliszki siwej. Uważajcie, nie dajcie się zmylić.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 36 i uzupełnijcie zdjęciami zwierząt tabelę w poleceniu 1. Przy doborze zdjęć kierujcie się informacjami podanymi w tabeli.

 

Zadanie 3.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 38 i wykonajcie polecenie 7. W rozpoznawaniu zwierząt pomogą Wam zdjęcia z podręcznika ze str.25.

 

Zadanie 4.

Dowiedzcie się, jakie znaczenie dla człowieka i dla przyrody mają  zwierzęta żyjące na łące. Uzupełnijcie luki w zdaniach z polecania 8 ze str.38 wykorzystując wyrazy z ramki. Dopasujcie je do treści zdań.

 

 Zadanie 5.

Pora na krótki relaks, w nagrodę za wykonanie ćwiczeń możecie uzupełnić  labirynt (ćw.5, str. 37).

 

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

Poćwicz liczenie z komputerem, dzisiaj zapamiętajcie iloczyny mnożenia przez 7: https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-7_9_48

 

 

                                          

 

Zadanie 2.

Zanim przystąpicie do kolejnego ćwiczenia przygotujcie 12 patyczków. Przeczytajcie treść zadania:

 

W świetlicy zostało po lekcjach 12 dzieci. Pani podzieliła dzieci po dwoje

 

i każdej dwójce dała grę planszową. Na ile zespołów pani podzieliła dzieci?

 

        

 

To co dzieci zrobiły z patyczkami możemy zapisać tak:

 

                                  12 : 2 = 6

                        12 podzielić po 2 równa się 6

 

Popatrzcie na rozłożone przez siebie patyczki i powiedzcie:

- Ile jest zespołów? Jest 6 zespołów.

- Ile jest dzieci w każdym zespole? W każdym zespole jest 2 dzieci.

- Ile jest wszystkich dzieci? Wszystkich dzieci jest 12. Przeliczcie patyczki po 2, aby sprawdzić swój wynik. To co zrobiliście możemy zapisać tak:

 

                                 6 x 2 = 12

                              6 razy po 2 równa się 12

 

Te same obliczenia możemy umieścić w grafie

Co zauważyliście?

Otwórzcie zeszyty do matematyki i zapiszcie:

 

                                          W klasie                                                 21 maja 2020r.

 

Oblicz i zapisz według wzoru:

 

42 : 6 = 7    bo   7 x 6 = 42

30 : 5 = 6    bo   6 X 5 = 30

36 : 6 =       bo

49 : 7 =       bo

32 : 4 =       bo

36 : 4 =       bo

35 : 7 =       bo

36 : 9 =       bo

48 : 6 =       bo

27 : 3 =       bo

40 : 8 =       bo

28 : 4 =       bo

 

Przepisz i uzupełnij tabelkę:

 

                                                                                                                                     
 

Te ćwiczenia będę oceniała, przyślijcie je na naszą skrzynkę e-mail do jutra do godz. 10.00

 

 

                             Pozdrawiamy

 

   

 

21 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Majowa łąka

 

Dzień dobry dzieciaki. Mamy dzisiaj środę 20 maja. Wiosna w pełni. Powracają cieplejsze dni i możemy już powolutku opuszczać nasze domy. Pogoda zachęca nas do spacerów.

Co powiecie na spacer na wiosenną łąkę?   Właśnie teraz możemy zobaczyć ją w pełnym rozkwicie.

   

 

J.polski z elementami przyrody

 

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od spaceru z Krasnalem Borówką na wiosenną łąkę. W skupieniu obejrzyjcie film i zapamiętajcie nazwy roślin i zwierząt, które pojawiły się w  filmie:

 

      

 

 

 Zadanie 1.

Otwórzcie podręcznik na stronie 24. Zobaczycie tam zdjęcia roślin, które można spotkać na majowej łące. Przeczytajcie informacje o roślinach łąkowych, zwracając szczególną uwagę  na ich wykorzystanie w lecznictwie i w kuchni.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str.35 i wykonajcie polecenie 7 wraz z czerwoną kropką. Pisząc nazwy roślin zaglądajcie do podręcznika na str.24, żeby nie zrobić błędów ortograficznych.

 

 

 Zadanie 2.

Odszukajcie w ćwiczeniach polecenie 5 na str. 34. Przeczytajcie zdania i zastanówcie się, czy ułożone je we właściwej kolejności. Przepiszcie je tak, aby powstało krótkie opowiadanie. Następnie uzupełnijcie rysunek Kasi zgodnie z informacjami zawartymi w tekście.

 

Zadanie 3.

Przypomnijcie sobie wiadomości o rzeczowniku. Zerknijcie na planszę:

 

                                                                                                                                                                                                                             

W ćwiczeniówkach na str. 34 odszukajcie polecenie 6. i  wykonajcie zadanie.

 

 

Zadanie 4.

Na koniec trochę ortografii. Przypomnimy sobie zasadę pisowni wyrazów z „ó” wymiennym.

 

 

 

Pamiętając o tej zasadzie wykonajcie ćwiczenia 2 i 3 na str. 33 w ćwiczeniówkach.

 

 

 

Matematyka

 

Dzisiaj rozpoczynamy naszą kolejną matematyczną przygodę z tabliczką mnożenia. Poznamy kolejne iloczyny w zakresie 100. Podczas rozwiązywania ćwiczeń wykorzystajcie tabliczkę mnożenia.

 

 

  

 

 

Zadanie 1.

Otwórzcie ćwiczeniówki matematyczne na str. 53 i wykonajcie polecenie 1 i 4.

 

Zadanie 2.

Poćwicz liczenie z komputerem. Zapamiętaj iloczyny mnożenia przez 6.

 

https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-6_9_46

 

 

 

                                                         Pozdrawiamy            

 

 

 

          

 

 

 

20 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Opisujemy Cukierka

 

Jest wtorek 19 maja.  Witamy serdecznie wszystkich uczniów w majowy poranek. Cieszymy się, że spodobała się Wam nasza nowa lektura i wszyscy pokochali sympatycznego urwisa Cukierka. Wczorajszy test znajomości książki pt. „Cukierku, ty łobuzie” pokazał, że z wielką uwagą poznawaliście kolejne przygody niesfornego kotka i nie było dla Was trudnych pytań.

 

 

 

                                                                                             

 

 

 

 

Język polski

 

 

 

Zadanie 1.

 

Co wiemy o  Cukierku? Uzupełnijcie brakującymi wyrazami zdania opowiadające o kocie: https://learningapps.org/view12321570  

 

 

Zadanie 2.

 

Jakie wyrazy opisują zachowanie Cukierka? Ułóżcie puzzle, a dowiecie się, jakim kotem był bohater naszej lektury: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=031023a136fc

 

Kiedy ułożycie puzzle, odczytajcie przedstawione na zdjęciu wyrazy. Następnie otwórzcie zeszyty do j. polskiego i zapiszcie.

 

                                          

                   W klasie                                                   19 maja 2020r.

 

Główny bohater naszej lektury Kotek Cukierek był: ( tu przepisz siedem wyrazów z puzzli)

 

 jaki? młody

 

jaki?

 

jaki?

 

jaki?

 

jaki?

 

jaki?

 

jaki?

 

Wyrazy, które opisują kotka nazywamy przymiotnikami. Przymiotniki odpowiadają na pytania: jaki?, jaka?, jakie?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadanie. 3

 

Potrenuj odnajdowanie przymiotników. Pośród pojawiających się wyrazów wyszukajcie te, które odpowiadają na pytanie jaki?   https://wordwall.net/play/2378/887/101

 

 

 

Matematyka

 

 

Zadanie 1.

 

Rozwiąż matematyczne zagadki Cukierka: https://learningapps.org/watch?v=p670j059k20

 

 

Plastyka

 

Wykonajcie portret Cukierka wykorzystując czarno – białą kartkę starej gazety. Dodatkowe elementy typu: oczy , wąsy , nos, pręgi również wytnijcie z papieru i naklejcie na postać kota. Zwróćcie szczególną uwagę na charakterystyczny kształt kocich oczu.

 

   

 

Zdjęcia portretów Waszych kotów przyślijcie do czwartku 21 maja.

 

 

 

 

Gimnastyka

 

 

Na koniec dnia Cukierek proponuje Wam, abyście zamienili się w małe kotki i razem z nim trochę poruszali się. Wykonajcie polecenia:

 

Ustawcie obok siebie cztery krzesła w taki sposób, aby utworzyły tunel.

 

·        Przejdźcie jak kotek na czworaka po siedziskach krzeseł.

 

·        Przejdźcie na czworaka przez tunel pod krzesłami.

 

Rozsuńcie krzesła, aby można było urządzić między nimi slalom.

 

·       Przejdźcie na czworaka między krzesłami raz do przodu i raz tyłem.

 

·       Przejdźcie jeszcze raz przez slalom.  Zatrzymajcie się koło każdego krzesła i wykonajcie ćwiczenie  „Koci grzbiet” - w klęku podpartym wykonajcie ćwiczenie kręgosłupa – wyginając plecy w odcinku piersiowym w górę i w dół.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                 Miłej zabawy 

 

19 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Poznajemy Cukierka

 

Dzień dobry, witamy Was serdecznie w pierwszym dniu nowego tygodnia. Jest poniedziałek 18 maja. Dzisiaj imieninowe życzenia przesyłamy Oleńce. Olu, dużo radości i pogodnych chwil z okazji Twojego święta.

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

Poznajcie Cukierka!

 

 

       

 

 

 

 

Cukierek – czyż nie jest to urocze imię dla puszystego i bardzo grzecznego kotka? Że puszysty – to tak, że prześliczny – to jeszcze bardziej tak, ale że grzeczny, tutaj mamy pewne rozbieżności… Mały futrzak chodzi bowiem swoimi kocimi drogami i nic, albo prawie nic nie jest w stanie go powstrzymać.  Pomimo swojego słodkiego imienia uwielbia dobrą zabawę i swobodę, co przysparza jego właścicielom wiele ciekawych zdarzeń. Każdy kot lubi chodzić swoimi ścieżkami, ale ścieżki Cukierka były wyjątkowe. Poznaliście je dokładnie! Z pewnością śmiechu było co niemiara!

 

 

 

Przypomnijcie sobie niektóre zdarzenia z życia przesympatycznego Cukierka i rozwiążcie test. Macie do wykonania 14 poleceń. Wybierzcie jedną z trzech podanych odpowiedzi. Na ich wykonanie możecie przeznaczyć 45 minut. Po wykonaniu testu kliknij przycisk prześlij i test znajdzie się w moim komputerze. Od razu pojawi się też informacja o liczbie zdobytych punktów. Powodzenia                 https://forms.gle/rVJhxxt26um427Tm7

 

                            

 PUNKTACJA:

14pkt./6p.

13-12pkt./5p.

11-10pkt./4p.

9-7pkt./3p.

6-4pkt./2p.

 

Posłuchaj co mówi Cukierek:

 

https://www.voki.com/site/pickup?scid=15493357&chsm=983bd4807b7d6070d996da53fc85c7a7

 

 

 

Język polski

 

Zadanie. 1

 

Otwórzcie książkę pt. „Cukierku, ty łobuzie” na stronie tytułowej. Odszukajcie imię i nazwisko autora tej książki oraz ilustratora. Odszukajcie również tytuł książki. Znając te informacje możecie napisać w zeszycie metryczkę książki.

 

 

 

Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i samodzielnie zapiszcie informacje o lekturze.

 

                                                            W klasie                                                   18 maja 2020r.

 

Tytuł:

 

Autor:

 

Ilustrator:

 

Bohaterowie:

 

                                            Przypominam, że imiona i nazwiska piszemy wielką literą.

 

Zadanie 2.

 

Pod metryczką książki narysujcie portret głównego bohatera – Cukierka. Może Wam w tym pomóc rysunkowa podpowiedź. Przyjrzyjcie się kolejnym etapom powstawania rysunku kota i powtórzcie to samo w swoim zeszycie. Następnie pokolorujcie obrazek i podpiszcie imieniem bohatera.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

Zadanie 3.

 

Uporządkujcie we właściwej kolejności wydarzenia, w których brał udział Cukierek: https://learningapps.org/view9241833.

 

 

 

Zadanie 4.

 

Napisz w zeszycie 8 zdań o ulubionej przygodzie z udziałem Cukierka.

 

 

Zapamiętaj ! Opowiadanie to opowiedziana słowami historyjka. Składa się z trzech części:

 

·        Kiedy i gdzie to się stało?

 

·        Co się wydarzyło?

 

·        Jak to się skończyło?

 

Postarajcie się pisać krótkie, zwięzłe zdania. Aby uniknąć chaosu, w każdym zdaniu opisujcie jedną sytuację. Pamiętajcie o starannym piśmie. Bądźcie bystrzy jak sowy i zachowajcie czujność ortograficzną.

 

Na wykonanie tego zadania macie czas do wtorku 19 maja. Prześlijcie zdjęcie.

 

 

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

 

Poćwiczcie z Cukierkiem liczenie w zakresie 100:  https://learningapps.org/watch?v=pzv3vkekk20

 

 

 

Zadanie 2.

 

Rozwiąż matematyczne zagadki Cukierka: https://learningapps.org/watch?v=pzc8iuhd220

 

 

 

                                                                      Miłego dnia

 

 

 

 

 

 

 

18 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 13 >
Magdalena1307 | Blogi