• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Mieszkańcy łąki i ogrodu

Jest czwartek 21 maja. Witamy wszystkich drugoklasistów, a szczególnie tych, którzy lubią wiersze Jana Brzechwy. Właśnie dzisiaj poznacie kolejny wiersz o zwierzętach z bogatej kolekcji tego wybitnego poety.

 

J.polski z elementami wiedzy przyrodniczej

 

Zadanie 1.

     

 

Posłuchajcie nagrania wiersza pt. „Żuk”  i odpowiedzcie na pytania:

- Dlaczego biedronka nie chciała żuka na męża?

- Kto i dlaczego został mężem Biedronki?

- Jaki jest ten wiersz? ( śmieszny, zabawny, żartobliwy, poważny , humorystyczny czy smutny ).

 

Otwórzcie czytankę na stronie 26 i 27, samodzielnie przeczytajcie tekst pt. „ Żuk” zwracając uwagę na właściwą intonację i znaki przestankowe. Kiedy już dobrze opanujecie czytanie tekstu, zaproście do zabawy kogoś z domowników i przeczytajcie wiersz z podziałem na role.

 

 

Zadanie 2.

Otwórzcie czytankę na str. 25 i przyjrzyjcie się zdjęciom przedstawiającym mieszkańców łąki. Uważnie przeczytajcie informacje o każdym z nich. Niestety na tę stronę wdarł się złośliwy chochlik drukarski i zamienił zdjęcia ptaków. Na miejscu pliszki siwej powinna pojawić się czajka, zaś na miejscu zdjęcia czajki powinno pojawić się zdjęcie pliszki siwej. Uważajcie, nie dajcie się zmylić.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 36 i uzupełnijcie zdjęciami zwierząt tabelę w poleceniu 1. Przy doborze zdjęć kierujcie się informacjami podanymi w tabeli.

 

Zadanie 3.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 38 i wykonajcie polecenie 7. W rozpoznawaniu zwierząt pomogą Wam zdjęcia z podręcznika ze str.25.

 

Zadanie 4.

Dowiedzcie się, jakie znaczenie dla człowieka i dla przyrody mają  zwierzęta żyjące na łące. Uzupełnijcie luki w zdaniach z polecania 8 ze str.38 wykorzystując wyrazy z ramki. Dopasujcie je do treści zdań.

 

 Zadanie 5.

Pora na krótki relaks, w nagrodę za wykonanie ćwiczeń możecie uzupełnić  labirynt (ćw.5, str. 37).

 

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

Poćwicz liczenie z komputerem, dzisiaj zapamiętajcie iloczyny mnożenia przez 7: https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-7_9_48

 

 

                                          

 

Zadanie 2.

Zanim przystąpicie do kolejnego ćwiczenia przygotujcie 12 patyczków. Przeczytajcie treść zadania:

 

W świetlicy zostało po lekcjach 12 dzieci. Pani podzieliła dzieci po dwoje

 

i każdej dwójce dała grę planszową. Na ile zespołów pani podzieliła dzieci?

 

        

 

To co dzieci zrobiły z patyczkami możemy zapisać tak:

 

                                  12 : 2 = 6

                        12 podzielić po 2 równa się 6

 

Popatrzcie na rozłożone przez siebie patyczki i powiedzcie:

- Ile jest zespołów? Jest 6 zespołów.

- Ile jest dzieci w każdym zespole? W każdym zespole jest 2 dzieci.

- Ile jest wszystkich dzieci? Wszystkich dzieci jest 12. Przeliczcie patyczki po 2, aby sprawdzić swój wynik. To co zrobiliście możemy zapisać tak:

 

                                 6 x 2 = 12

                              6 razy po 2 równa się 12

 

Te same obliczenia możemy umieścić w grafie

Co zauważyliście?

Otwórzcie zeszyty do matematyki i zapiszcie:

 

                                          W klasie                                                 21 maja 2020r.

 

Oblicz i zapisz według wzoru:

 

42 : 6 = 7    bo   7 x 6 = 42

30 : 5 = 6    bo   6 X 5 = 30

36 : 6 =       bo

49 : 7 =       bo

32 : 4 =       bo

36 : 4 =       bo

35 : 7 =       bo

36 : 9 =       bo

48 : 6 =       bo

27 : 3 =       bo

40 : 8 =       bo

28 : 4 =       bo

 

Przepisz i uzupełnij tabelkę:

 

                                                                                                                                     
 

Te ćwiczenia będę oceniała, przyślijcie je na naszą skrzynkę e-mail do jutra do godz. 10.00

 

 

                             Pozdrawiamy

 

   

 

21 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Magdalena1307 | Blogi