• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Kategoria

Zadania do wykonania, strona 5


< 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 12 13 >

Zmagania z ortografią

 

Dzień dobry, witamy wszystkich drugoklasistów w ostatnim dniu tygodnia. Jest piątek 15 maja. Dzisiaj swoje święto obchodzą wszystkie Zofie. Dużo radości i uśmiechu życzymy naszej Zosi.

 

       

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

 

Matematyka

 

Dzisiaj zgodnie z umową czeka na Was niespodzianka. Weźmiecie udział w turnieju: Mistrz Dodawania i Odejmowania. Wystarczy kliknąć w link, który przeniesie Was do gry. Wpiszcie swoje imię i rozpocznijcie matematyczne zmagania. Wasz wynik zostanie zapisany i umieszczony w rankingu wyników wszystkich graczy . Ważny jest czas i poprawność wykonania zadania.  Postarajcie się, sześć najlepszych wyników zostanie nagrodzonych najlepszą oceną. Powodzenia

 

                https://wordwall.net/play/2275/897/211

 W związku z zablokowaniem się możliwości wpisania imienia. Prosimy przesłać zdjęcie z wynikiem na maila. Za utrudnienia przepraszamy cry

 

 

Zadanie 1.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 51 i odszukajcie polecenie 1. Przeczytajcie informacje o chłopcach i odczytajcie ceny gier stolikowych. Przeczytajcie polecenia przy niebieskich kropkach i wpiszcie obliczenia. Na końcu napiszcie imiona chłopców pod właściwą grą.

 

 

Zadanie 2.

 

Odszukajcie polecenie 2 na str. 51. Przeczytajcie treść zadania, ułóżcie i zapiszcie obliczenie. Nie wykonujcie polecenia z niebieską kropką.

 

 

Zadanie 3.

 

To jest ćwiczenie z serii „Bystre Oczko”. Przyjrzyjcie się uważnie zielonym figurom i pokolorujcie taką samą w kwadracie. Ćw. 3 str 51

 

 

 

J.polski

 

Zadanie 1.

 

Otwórzcie czytanki do j. polskiego na str. 22. Przeczytajcie głośno i powoli tekst pt. „ Trzy po trzy”. Odszukaj w wierszu fragment mówiący o tym, co robił Krzyś. Odczytajcie go głośno. Następnie poszukajcie fragmentu mówiącego o tym, co robił Grześ. Odczytajcie go głośno. Który chłopiec przebiegł przez przedsionek? Znajdźcie ten fragment i odczytajcie go.

 

Czy zwróciliście uwagę w tekście na czarne, pogrubione litery?  Są to wszystkie spółgłoski, po których piszemy „rz”. Zapamiętajcie je.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 28,29 i wykonajcie kolejne polecania: 1,2,3,4. Nauczcie się na pamięć zdania z ćw. 3.

 

 

 

                                                                           Miłego odpoczynku

 

15 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Na wiejskim podwórku

Jest czwartek 14 maja 2020r. Serdecznie witamy Was w ten deszczowy, majowy poranek. Pogoda nie nastraja do podjęcia aktywności, ale jesteśmy silni i wytrwali. Deszcz nas nie pokona.                                                                                                                                                 

                     

                                                                                                                                                    

 

Zakończył się termin przysyłania komiksów. Dotarły do Nas informacje, że bardzo podobało się Wam to zadanie. Bardzo Nas to cieszy. Jak zwykle nie zawiodłyśmy się na Waszej pomysłowości.

Wszystkie prace są bardzo ciekawe. Każdy z Was pracował tak, jak potrafił najlepiej. Efekty Waszej wyobraźni możecie podziwiać w naszej galerii.

Dzisiaj potrenujemy technikę rachunkową i będziemy rozwiązywali zadania z treścią. Poznamy pisownię kolejnych wyrazów z „rz”. Dowiemy się po co rolnicy hodują zwierzęta?

 

 

Matematyka

Na początek – Zabawa matematyczna „ Kto pierwszy do setki?”. Zagraj z rodzeństwem lub z rodzicami. Przygotuj miarkę krawiecką, dwie kostki do gry i klamerki do bielizny (tyle ile jest

uczestników gry).

 

 

 

   

 

 

Instrukcja gry:

 

Przypnijcie klamerki wszystkich uczestników gry na miarce w  punkcie „0”. Pierwszy zawodnik rzuca kostkami. Suma liczb wyrzuconych oczek mówi, o ile pól przesuwasz się w stronę setki.

Mówisz: np. „siedem” i przesuwasz klamerkę o siedem pól do przodu. Teraz pora na kolejnego uczestnika gry. Rzuca kostkami i podaje sumę wyrzuconych oczek. Mówi: np. „ dziesięć” i

przesuwa swoją klamerkę o dziesięć pól do przodu. Gra toczy się do momentu, aż któryś z zawodników pierwszy dotrze do setki.

 

 

Zadanie 1.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 50 i odszukajcie zadanie 1. Uważnie odczytajcie informacje obok ilustracji. Są bardzo ważne i niezbędne do poprawnego wykonania kolejnych poleceń.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Wykonaj ćw. 2 i 3 na str. 50. W trakcie obliczeń wykorzystaj poznane sposoby dodawania i odejmowania w zakresie 100.  Te ćwiczenia potraktuj jako trening przed sprawdzianem z liczenia w zakresie 100. Jutro sprawdzimy, jak sprawnie i bezbłędnie dodajecie oraz odejmujecie w zakresie 100. W piątek czeka Was niespodzianka.

 

 

J. polski

 

Zadanie 1.

 

 

 

 

 

 

 

Otwórzcie ćwiczenia „Potyczki ortograficzne” na str. 46 i odszukajcie ćw. 2. W puste miejsca wpiszcie odpowiednie spółgłoski. Po uzupełnieniu wyrazów odczytajcie je głośno i wyraźnie.

 Po wykonaniu ćw.2 odszukajcie polecenie 3 na str. 47. Przeczytajcie wszystkie wyrazy z ramki i zastanówcie się, do jakiej grupy należą te wyrazy?

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Te wyrazy to są rzeczowniki. Wpiszcie je do tabelki we właściwe miejsca. Nie zapomnijcie o zasadach pisowni wyrazów z „rz”.

 

Zadanie 2.

Teraz powrócimy na wiejskie podwórku. Zaśpiewajcie wesołą piosenkę:

 

 

Dzisiaj dowiecie się. jakie produkty zawdzięczmy wiejskim zwierzętom. Otwórzcie ćwiczeniówki na str.25. Wykonajcie polecenie 7 i 8.

Na koniec sprawdźcie swoją wiedzę o zwierzętach wiejskich i weźcie udział w teleturnieju. Powodzenia!  https://wordwall.net/play/1148/188/149

 

 

Plastyka

 

Poznaliście wszystkich mieszkańców wiejskiej zagrody. Z pewnością chcielibyście wykonać pracę plastyczną związaną z tym tematem. Proponujemy Wam wykonanie zwierzątka  wiejskiego z

plasteliny. Postarajcie się, aby Wasza  plastelinowa rzeźba nie była mikroskopijnych rozmiarów. Niech będzie wysoka  i długa na ok. 4 cm. Może zdarzyć się, że nie macie w domu plasteliny. W

takiej sytuacji narysujcie wybrane zwierzę na kartce z bloku. Pamiętajcie, aby była to duża postać.

 

Na Wasze prace plastyczne czekamy do poniedziałku 18 maja. Przyślijcie zdjęcia na naszą skrzynkę.

 

                                                                            

 

                                                                                 

 

14 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Na wiejskim podwórku

 

Jest środa 13 maja 2020r. Witamy radośnie wszystkie dzieciaki. Życzenia imieninowe przyjmuje dzisiaj nasza Madzia. Życzymy Ci dużo radości i uśmiechu.

 

                         

 

Czy przeczytaliście już lekturę o niesfornym Cukierku? Pamiętajcie, że w poniedziałek 18 maja rozpoczniemy omawianie tej książki. Z pewnością będzie test ze znajomości lektury. Kto jeszcze tego nie zrobił  niech szybko nadrabia stracony czas.

Dzisiaj powrócimy na wiejskie podwórko. Poznamy pisownię wyrazów z „rz” po spółgłoskach. Utrwalimy odejmowanie liczb w zakresie 100.

 

J.polski

 

Zadanie1.

Niedawno odwiedziliśmy wieś, na której mieszkał Marek. Dzisiaj ponownie wracamy na wieś i zaglądniemy do wiejskiej zagrody. Oglądnijcie film i zapamiętajcie, jakie odgłosy wydają zwierzęta i jak się je nazywa:

 

                      

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 24 i odszukajcie polecenie 5. Popatrzcie na ilustracje i odgadnijcie, jakie zwierzęta mieszkają w tej zagrodzie. Uzupełnijcie zdanie wpisując nazwy zwierząt.

 

Kolejne polecenie brzmi: Jakie odgłosy słychać na podwórku? Nazwij odgłosy zwierząt.

 

Uzupełnij zdanie korzystając z wyrazów z ramki.

 

gęganie, kwakanie, szczekanie, muczenie, chrumkanie,
miauczenie, gdakanie, meczenie

 

 

Zadanie 2.

Poznaliśmy już pisownię wielu wyrazów z „rz” po spółgłoskach. Pora więc uporządkować  te wiadomości.

 

                           Zapamietaj!                                                        
                                                                         

 

Po spółgłoskach: b, p, t, d, g, k, ch, j, w

 

piszemy „rz”.            

                                                                 

 

 

 

Otwórzcie ćwiczenia - Potyczki Ortograficzne na str. 46. Odszukajcie ćw. 1. Przeczytajcie rymowankę parę razy, zwróćcie uwagę na pisownię wyrazów z „rz”. Następnie wykonamy ćwiczenie w pisaniu z pamięci. Przygotujcie kartkę papieru tak dużą, aby można było nią zasłonić tekst rymowanki. Przygotujcie ołówki i zaczynamy. Uważnie przeczytajcie pierwszą linijkę tekstu, powtórzcie ją z pamięci, jeszcze raz zerknijcie do tekstu. Kiedy jesteście pewni, że zapamiętaliście tekst możecie zasłonić wyrazy i rozpocząć samodzielne pisanie. Po zapisaniu zdania sprawdźcie, czy dobrze przepisaliście zdanie, poprawcie błędy. Teraz możecie przejść do przepisywania kolejnych linijek tekstu. Postępujcie tak samo, jak przy przepisywaniu pierwszego zdania. Pamietajcie, piszcie tekst po linijce.

 

To zadanie będzie oceniane, prześlijcie je do jutra na naszą skrzynkę e-mail.

 

W nagrodę za poprawne wykonanie pisania z pamięci możecie pokolorować ortograficzną wyszukiwankę na str. 45.

 

 

Matematyka

Dzisiaj będziecie doskonalić odejmowanie liczb jednocyfrowych  od dwucyfrowych w zakresie 100.

 

Zadanie 1.

Rozgrzewka matematyczna. Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 49. i odszukajcie polecenie 1. Obliczcie różnice, a porawny wynik wpiszcie w okienka.

 

Zadanie 2.

Odszukajcie polecenie 2. Przeczytajcie treść zadania. Ułóżcie i zapiszcie obliczenie, a następnie napiszcie odpowiedź na pytanie.

 

 

 

 

 

                                                  Miłego dnia smile

 

 

 

 

 

 

 

13 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Ortograficzne potyczki

Witamy serdecznie wszystkich uczniów klasy IIc. Jest wtorek 12 maja. Wasze testy pt. „Wiosna w przyrodzie” zostały sprawdzone i okazało się, że sprawdzian nie był taki trudny. Większość z Was otrzymała piątki, było również parę szóstek i jedna czwórka. Gratulujemy dobrych wyników.

                                                                                                                                                                                          

 

Najwięcej trudności sprawiło Wam pytanie szóste dotyczące etapów powstawanie owocu. Prawidłowa kolejność obrazków była taka. Sprawdź, czy dobrze odpowiedziałeś na to pytanie.

 

1.      Owady zbierają nektar i przenoszą je na różne kwiaty.

 

2.    W ten sposób je zapylają i płatki wkrótce opadną.

 

3.    Kwiaty przekwitają i powstają z nich owoce.

 

4   .    Owoce dojrzewają.

 

 

 

 

 

Dzisiaj nauczymy się odejmować liczby w zakresie 100. Poznamy zasady pisowni wyrazów z „rz”.

 

 

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

 

Poćwicz odejmowanie,  zagraj w grę matematyczną z komputerem: https://learningapps.org/display?v=p6vb0w0wn20 

 

 

 

Zadanie 2.

 

Na dzisiejszej lekcji matematyki nauczymy się odejmowania liczby jednocyfrowej do dwucyfrowej z przekraczaniem dziesiątki. Brzmi to bardzo skomplikowanie, ale nie jest trudne. Spójrz na planszę.

 

    

 

 

 

W sklepie były 33 zielone piłeczki. Sprzedawca, aby zachować porządek  ułożył je na czterech półkach. Na pierwszej, drugiej i trzeciej półce ułożył po 10 zielonych piłeczek. Na czwartej półce ułożył trzy piłeczki. Do sklepu przyszedł klient i kupił 7 zielonych piłeczek. Ile piłeczek zostało w sklepie?  Sprzedawca zabrał z półki najpierw 3 piłeczki i zostało ich 30. Potem zabrał jeszcze 4 piłeczki. Wtedy z łatwością zobaczył, że na półkach zostało mu 26 piłeczek.

 

Sprzedawca to co robił zapisał tak:

 

                     30

                  

 

 33 – 7 = 33 – 3 – 4 = 30 – 4 = 26

 

        

 

      3 i 4

 

 

 

Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:

 

 

                                       W klasie                                                            12 V 2020r.

 

Oblicz poznanym sposobem:

 

 

 
   

 

42 - 6 = 42 - 2 - 4 = 40 - 4 = 36

      

 

      2 i 4

 

 

 

35 - 7 =

 

57 - 9 =

 

81 – 5 =

 

94 – 8 =

 

72 – 4 =

 

91 – 3 =

 

61 – 2 =

 

85 – 9 =

 

77 – 8 =

 

63 – 6 =

 

To zadanie będzie oceniane, prześlijcie je do jutra na naszą skrzynkę e-mail.

 

 

 

J.polski

 

Dzisiaj poznamy wyrazy z dwuznakiem „rz” oraz dowiemy się, kiedy go piszemy.

 

 

Zadanie 1.

 

Otwórzcie podręcznik na str.21. Odszukajcie polecenie 1 i głośno przeczytajcie wyrazy podane w kolorowych ramkach. Co zauważyliście? Zauważyliście, że wszystkie wyrazy zawierają „rz”. Jakie litery znajdują się przed dwuznakiem „rz”? Są to spółgłoski: ch, w, j.

 

 

 

Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i zapiszcie:

 

                                                                W klasie                                                     12 V 2020r.

 

                                                 Po spółgłoskach ch, w, jpiszemy  „rz”.

 

                 chrzan                                          wrzos                                             dojrzały

 

                chrzest                                          wrzesień                                      spojrzenie

 

               chrząszcz                                       wrzątek                                        rozejrzeć się

 

 

 

Po przepisaniu wyrazów ułóżcie z nimi piękne, rozwinięte zdania  i zapiszcie do zeszytu. Pamiętajcie, że zdanie rozpoczynamy wielką literą, a kończymy kropką.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 22 i wykonajcie polecenia 6 i 7 łącznie z zielonymi kropkami.

 

 

 

  Na koniec dnia chciałyśmy Was zaprosić do udziału w konkursie organizowanym w naszej szkole.

 

 

 

           

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Pozdrawiamy   smile

 

 

12 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Zboża na polu

Jest poniedziałek 11 maja 2020r. Witamy Was serdecznie w majowy, pogodny poranek.

       

Dzisiejszy dzień nie rozpoczniemy od testu wiedzy. Zrobimy go w drugiej kolejności. Na początku  utrwalimy wiadomości o zbożach. Zapamiętamy pisownię dwóch wyjątkowych wyrazów. Potem test on-line pt. „Wiosna w przyrodzie”. Na końcu pogłówkujecie rozwiązując matematyczne zadania z treścią.

 

J.polski

 

Zadanie 1.

Otwórzcie podręcznik do j.polskiego na str. 18-19. Przyjrzycie się zdjęciom przedstawiającym zboża, które można spotkać na polach. Przeczytajcie informacje o tych roślinach i zapamiętajcie, po co uprawia się zboża i na co się je przerabia?

 

Zadanie 2.

Otwórzcie ćwiczeniówki cz.IV na str.18. Korzystając z informacji z podręcznika wykonajcie polecenie 4 i 5.

 

Zadanie 3.

Zapamiętajcie, że wyrazy pszenica i pszczoła to szczególne wyrazy. Wyjaśni Wam to rymowanka:

 

                                               

             Pszenica i pszczoła                           

Pszenica i pszczoła to znany wyjątek,
który zapamiętasz na dobry początek,
bo tu nietypowo – po "p" piszesz "sz".
Jeśli nie wiedziałeś, to teraz już wiesz. 

 

 

 

Test wiedzy przyrodniczej – Wiosna w przyrodzie

Rozpoczęliśmy dzień od utrwalenia wiadomości o zbożach, możemy więc zabrać się za rozwiązywanie testu. Macie do wykonania 7 zadań. Polecenie szóste jest rozłożone na 4 części: a,b,c,d. Zapoznajcie się z tymi obrazkami zanim udzielicie odpowiedzi. Na zrobienie wszystkich zadań możecie przeznaczyć 60 minut. To dużo czasu, więc nie spieszcie się i udzielajcie przemyślanych odpowiedzi. Trzymamy kciuki C         https://forms.gle/XGbeYKSMNWhn77BS7

 

Punktacja do testu

26-25 pkt / 6p.

24-22 pkt./ 5p.

21-18 pkt./ 4p.

17-13 pkt/ 3p.

12-8pkt./2p.

 

 

 

Matematyka

Zadanie 1.

Otwórzcie ćwiczenia matematyczne na str.48. Wykonajcie polecenie 1,2,3.

Obliczając sumy możecie wykorzystać sposób na dodawanie liczb, który poznaliśmy na poprzednich  zajęciach. Przypomnijcie go sobie:

                                          46 + 7= 46 + 4+ 3= 50 + 3= 53

                                                 

                                            4+3

 

Gimnastyka

Na dzisiejsze zajęcia w-f potrzebne będą 2 kartki papieru A4, nadmuchany balonik, dwie piłki,         pluszak i sznurek. Do wspólnej zabawy zaproś rodzeństwo lub kogoś z domowników. Wiadomo, że razem zawsze weselej. Popatrzcie, do czego możecie wykorzystać zebrane przybory.

                     

 

                                                                                     Udanej zabawy 

 

 

 

 

 

11 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 12 13 >
Magdalena1307 | Blogi