Na wiejskim podwórku
Jest czwartek 14 maja 2020r. Serdecznie witamy Was w ten deszczowy, majowy poranek. Pogoda nie nastraja do podjęcia aktywności, ale jesteśmy silni i wytrwali. Deszcz nas nie pokona.
Zakończył się termin przysyłania komiksów. Dotarły do Nas informacje, że bardzo podobało się Wam to zadanie. Bardzo Nas to cieszy. Jak zwykle nie zawiodłyśmy się na Waszej pomysłowości.
Wszystkie prace są bardzo ciekawe. Każdy z Was pracował tak, jak potrafił najlepiej. Efekty Waszej wyobraźni możecie podziwiać w naszej galerii.
Dzisiaj potrenujemy technikę rachunkową i będziemy rozwiązywali zadania z treścią. Poznamy pisownię kolejnych wyrazów z „rz”. Dowiemy się po co rolnicy hodują zwierzęta?
Matematyka
Na początek – Zabawa matematyczna „ Kto pierwszy do setki?”. Zagraj z rodzeństwem lub z rodzicami. Przygotuj miarkę krawiecką, dwie kostki do gry i klamerki do bielizny (tyle ile jest
uczestników gry).
Instrukcja gry:
Przypnijcie klamerki wszystkich uczestników gry na miarce w punkcie „0”. Pierwszy zawodnik rzuca kostkami. Suma liczb wyrzuconych oczek mówi, o ile pól przesuwasz się w stronę setki.
Mówisz: np. „siedem” i przesuwasz klamerkę o siedem pól do przodu. Teraz pora na kolejnego uczestnika gry. Rzuca kostkami i podaje sumę wyrzuconych oczek. Mówi: np. „ dziesięć” i
przesuwa swoją klamerkę o dziesięć pól do przodu. Gra toczy się do momentu, aż któryś z zawodników pierwszy dotrze do setki.
Zadanie 1.
Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 50 i odszukajcie zadanie 1. Uważnie odczytajcie informacje obok ilustracji. Są bardzo ważne i niezbędne do poprawnego wykonania kolejnych poleceń.
Zadanie 2.
Wykonaj ćw. 2 i 3 na str. 50. W trakcie obliczeń wykorzystaj poznane sposoby dodawania i odejmowania w zakresie 100. Te ćwiczenia potraktuj jako trening przed sprawdzianem z liczenia w zakresie 100. Jutro sprawdzimy, jak sprawnie i bezbłędnie dodajecie oraz odejmujecie w zakresie 100. W piątek czeka Was niespodzianka.
J. polski
Zadanie 1.
Otwórzcie ćwiczenia „Potyczki ortograficzne” na str. 46 i odszukajcie ćw. 2. W puste miejsca wpiszcie odpowiednie spółgłoski. Po uzupełnieniu wyrazów odczytajcie je głośno i wyraźnie.
Po wykonaniu ćw.2 odszukajcie polecenie 3 na str. 47. Przeczytajcie wszystkie wyrazy z ramki i zastanówcie się, do jakiej grupy należą te wyrazy?
Te wyrazy to są rzeczowniki. Wpiszcie je do tabelki we właściwe miejsca. Nie zapomnijcie o zasadach pisowni wyrazów z „rz”.
Zadanie 2.
Teraz powrócimy na wiejskie podwórku. Zaśpiewajcie wesołą piosenkę:
Dzisiaj dowiecie się. jakie produkty zawdzięczmy wiejskim zwierzętom. Otwórzcie ćwiczeniówki na str.25. Wykonajcie polecenie 7 i 8.
Na koniec sprawdźcie swoją wiedzę o zwierzętach wiejskich i weźcie udział w teleturnieju. Powodzenia! https://wordwall.net/play/1148/188/149
Plastyka
Poznaliście wszystkich mieszkańców wiejskiej zagrody. Z pewnością chcielibyście wykonać pracę plastyczną związaną z tym tematem. Proponujemy Wam wykonanie zwierzątka wiejskiego z
plasteliny. Postarajcie się, aby Wasza plastelinowa rzeźba nie była mikroskopijnych rozmiarów. Niech będzie wysoka i długa na ok. 4 cm. Może zdarzyć się, że nie macie w domu plasteliny. W
takiej sytuacji narysujcie wybrane zwierzę na kartce z bloku. Pamiętajcie, aby była to duża postać.
Na Wasze prace plastyczne czekamy do poniedziałku 18 maja. Przyślijcie zdjęcia na naszą skrzynkę.
Dodaj komentarz