• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Kategoria

Zadania do wykonania, strona 3


< 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 >

Świat pełen jest kolorów

                Jest piątek 29 maja 2020r. Dzień dobry, witamy Was w zimny, majowy poranek. Niestety maj ciepłem nas nie rozpieszcza. Może kolejny miesiąc będzie cieplejszy?

   Jak tam Wasze fasolki, czy ktoś może pochwalić się już roślinką, która wyrosła na 1m?  Pokazujcie swoje hodowle i dzienniczki obserwacji. Od jutra będziemy wystawiać dwie oceny: za opiekę nad roślinką i prowadzenie dzienniczka hodowli. Zdjęcia Waszych okazów będą umieszczone na blogu w zakładce „Hodowla Fasoli”. Zdjęcia można przysyłać do środy 3 czerwca.

 

   Dzisiaj będziemy utrwalać wiedzę, którą zdobyliście w ostatnich tygodniach.

 

 

J.polski

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 52 i 53. Przeczytajcie treść kolejnych poleceń i wykonajcie zadania 1,2,3,4,5,6.

Zerkajcie na przypominajki, które pomogą Wam wykonać ćwiczenia.

 

     

 

                    

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

Matematyka

 

W ramach przygotowań do sprawdzianu z mnożenia i dzielenia w zakresie 100 wykonajcie kolejne ćwiczenia. Sprawdzian odbędzie się we wtorek 2 czerwca o godzinie 10.00. Przygotujcie się do niego solidnie.

 

Zadanie 1.

Poćwiczcie liczenie z komputerem, doskonalcie umiejętność mnożenia i dzielenia w zakresie 100:

 

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/da1581d12617d99755d349db8ed3bf70_/index.html

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/3e90076dd1aa1c4f6b72b1309791735d_/index.html

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/074504b1b4c2bae0f58fa1a32f577b8a_/index.html

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/ec543c219a3e3dac1f320ba35566f235_/index.html

 

 

Zadanie 2.

 

Rozwiążcie zadania tekstowe:

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/d266267801203f69595b34c128443248_/index.html

 

                                                  Miłego dnia

 

29 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Fantazja ubarwia świat

 

Jest czwartek 28 maja. Witamy radośnie wszystkie dzieciaki, a szczególnie te, które lubią hamburgery. Dzisiaj obchodzimy Święto Hamburgera, więc możecie jeść je dziś do woli.

 

        

 

 

J.polski

 

 

Na początek dzisiejszego dnia rozwiążcie krzyżówkę, a dowiecie się dokąd zabierzemy Was dzisiaj na wycieczkę. https://learningapps.org/watch?v=p4sqvkr7k20

 

 

 

Zadanie 1.

 

Uważnie wysłuchajcie nagrania wiersza J. Brzechwy pt. „Na wyspach Bergamutach” 

 

Odpowiedzcie na pytania:

 

Ø      Jakie zwierzęta zamieszkują wyspy?

 

Ø      Jakie są te zwierzęta i co robią?

 

Ø      Jak wygląda życie na wyspach Bergamutach?

 

Ø      Czy chciałbyś zamieszkać na tych wyspach? 

 

Trening czytania - przeczytajcie samodzielnie tekst wiersza pt. „ Na wyspach Bergamutach”.  Znajdziecie go w Waszych podręcznikach na str. 37.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 50 i wykonajcie polecenie 1 łącznie z niebieską kropką. Następnie odszukajcie polecenie 3 na str.51. Pobawcie się w detektywów i odszukajcie wyrazy , które nie pasują do pozostałych.

 

 

 

Zadanie 3.

 

A teraz kochani okazja do przeniesienia się we własny świat fantazji. Kolej na Was. Wymyślcie i narysujcie własną fantastyczną krainę. Czy będą tam żyli ludzie? Jakieś zwierzęta? A może jakieś inne stwory zamieszkują to tajemnicze miejsce? Wymyślcie nazwę swojej krainy. Ale będzie się działo! Już nie możemy doczekać się Waszych pomysłów. Przysyłajcie je do poniedziałku 1 czerwca na naszą pocztę.

 

 

 

Matematyka

 

 

Zadanie 1.

 

Poćwicz liczenie z komputerem: https://www.tabliczkamnożenia.pl/happy-burger.html

 

 

 

Zadanie 2.

 

Otwórz ćwiczeniówki na str. 57 i wykonaj polecenie 1.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Otwórz ćwiczeniówki na str. 60, odszukaj zadanie nr 3. Uważnie przeczytaj treść zadania i przyjrzyj się ilustracjom. Przeczytaj pytania i zaplanuj rozwiązanie. Zapisz obliczenia.

 

 

 

                                                                       Miłego dnia

 

28 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Kim będę, gdy dorosnę?

Dzień dobry. Jest środa 27 maja. Witamy wszystkie dzieciaki, a szczególnie te, które czekają na nowe zadania. Dzisiaj przeniesiemy się w świat marzeń i fantazji.  Zastanowimy się kim możecie zostać w przyszłości.

 

J.polski

 

Zaczniemy od zabawy wprowadzającej do dzisiejszego tematu:

 „Jaki to zawód?” - przeczytajcie zagadki o różnych zawodach i dopasujcie do nich obrazek przedstawiający jego wykonawcę :

https://wordwall.net/play/2578/305/666

 

Zadanie 1.

Z jakim przedmiotem kojarzy się Wam dany zawód? Wykonajcie ćwiczenie 2 ( łącznie z niebieską kropką) na str. 48 w ćwiczeniówkach.

 

Zadanie 2. 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Przypomnijcie sobie wiadomości o czasownikach. Czasowniki to wyrazy nazywające czynności. Nazwijcie czynności, które wykonują przedstawiciele różnych zawodów. Uzupełnijcie ćwiczenie 4 ze str. 49.

 

Zadanie 3.

Wykonajcie ćw. 6 ze str. 49. Wpiszcie do odpowiednich kratek  nazwy zawodów. Zwróćcie uwagę na literki, które wpisaliście w niebieskie i żółte pola. Co zauważyliście?

 

Zadanie 4.

Poznaliście dzisiaj kilkanaście nazw zawodów. Być może z niektórymi spotkaliście się pierwszy raz. Napiszcie w zeszycie, kim chcecie zostać w przyszłości i dlaczego. Ułóżcie co najmniej trzy zdania.

 

                                W klasie                                                     27 IV 2020r.

 

Kim zostanę w przyszłości?

Jesteśmy bardzo ciekawe, jakie są Wasze zawodowe marzenia. Może zrobimy sobie klasową listę zawodów? Przyślijcie swoje pomysły na naszą skrzynkę e-maile.

 

 


Matematyka

 

Zadanie 1.

Poćwicz liczenie z komputerem: mnożenie przez 10: https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-10_9_51

Poćwicz liczenie z komputerem: dzielenie przez 10: https://www.matzoo.pl/klasa2/dzielenie-przez-10-w-zakresie-100_10_55

 

Zadanie 2.

Otwórz ćwiczeniówki na str. 58 i wykonaj obliczenia z polecenia 1. Wpisz wyniki do okienek. Nie przepisuj działań do zeszytu.

 

Zadanie  3.

Przeczytaj uważnie zadanie z treścią nr 2 (bez kropki)oraz zadanie nr 3 ze str. 58. Uporządkuj informacje z zadań i zaplanuj rozwiązania.

 

                                               Pozdrawiamysmile

 

27 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Dzień Matki

 

 Jest wtorek 26 maja. Witamy serdecznie w najpiękniejszym dniu w roku. Dzisiaj swoje święto obchodzą wszystkie Mamy. Z okazji ich święta życzymy wszystkim Mamom zdrowia, szczęścia i pociechy z dzieci!

 

 

 

            

 

 

J. polski

 

Zadanie 1.

Otwórzcie podręcznik na str. 33 i przeczytajcie wiersz pt. „Najczerwieńszy kubek”.  Odpowiedzcie na pytania:

 

§        Co dzieci chciały podarować swojej mamie?

§        Jak wyglądał kubek, którym dzieci obdarowały mamę?

§        Dlaczego kubek miał czerwony kolor?

§        Dlaczego dzieci chciały podarować Mamie taki kubek?

 

Trenuj czytanie - przeczytajcie dwa razy głośno i wyraźnie ten wiersz.

 

Zadanie 2.

Otwórzcie podręcznik na str. 34 i zapoznajcie się z informacjami na temat sposobu pisania życzeń. Zapamiętajcie cztery informacje, które powinny znaleźć się w tekście życzeń:                                                                                             

 

 

 

Uzupełnijcie i przeczytajcie teksty życzeń z ćw. 2 ze str. 34. Wybierzcie te, które podobają się Wam najbardziej. Zapiszcie tekst życzeń na laurce dla mamy, którą wczoraj wykonaliście. Postarajcie się napisać życzenia, jak najpiękniej potraficie.

 

Zanim podarujecie Mamom laurki zróbcie zdjęcia i przyślijcie na naszego bloga.

 

Muzyka

Zaśpiewajciepiosenkę dla mamy pt. „Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime”:

 

 

Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime

 

1. Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.

 

Ref. Kocham Cię, Ti Amo, je t’aime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię, Ti Amo, je t’aime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

 

2. Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.

 

Ref. Kocham Cię, Ti Amo, je t’aime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię, Ti Amo, je t’aime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

 

 

Wczoraj nauczyliście słów pierwszej zwrotki i refrenu piosenki. Dzisiaj zapamiętajcie słowa drugiej zwrotki.

 

Matematyka 

 

 

 

Zadanie 1.

Rozgrzewka matematyczna. Sprawdź, czy potrafisz mnożyć: https://szaloneliczby.pl/tabliczka-mnozenia-do-100-test-wyboru/

Ucz się tabliczki mnożenia, gdyż w przyszły poniedziałek zrobimy sprawdzian z mnożenia w zakresie 100.

 

Zadanie 2.

Poćwiczcie liczenie z komputerem, dzisiaj zapamiętajcie iloczyny mnożenia przez 9:  https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-9_9_50

 

Zadanie 3.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 60 i wykonajcie obliczenia w poleceniu 4 i 5.  Jeżeli macie jeszcze trudności z zapamiętaniem iloczynów, korzystajcie z tabliczki mnożenia.

 

 

Gimnastyka

Pora na zajęcia, które lubicie najlepiej. Dzisiaj przedstawiam Wam propozycje ćwiczeń na drabince koordynacyjnej. Brzmi to niezwykle skomplikowanie, ale wykonanie drabinki nie jest  trudne. Ćwiczenia na takiej drabince sprawią wam wiele radości. Spróbujcie. Poszukajcie w domu taśmy malarskiej, albo taśmy klejącej. Jak wykonać taką drabinkę oraz jakie ćwiczenia możecie na niej robićpokaże Wam filmik:

 

 

 

Na koniec zajęć chcemy Wam przypomnieć o złożeniu życzeń Mamom z okazji dzisiejszego święta i wręczeniu laurek, które samodzielnie wykonaliście. Pamiętajcie o tym, aby wyściskać Mamę z całych sił. Może zaśpiewacie naszą nową piosenkę.

 

 

 

                                                                                                  Miłego dnia

 

 

 

 

 

 

 

26 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Moja mama jest wspaniała

 

   Witamy wszystkich drugoklasistów w ostatnim tygodniu maja. Jest poniedziałek 25 maja. Z pewnością zajrzeliście już na naszego bloga i zauważyliście,  ile pięknych portretów Cukierka pojawiło się w naszej galerii. Prace są przepiękne, wykonane z niezwykłą starannością i pomysłowością. Spisaliście się na medal. Wszyscy autorzy tych prac zasługują na najwyższe oceny z plastyki.

 

                 

 

 

 

J.polski

 

Zbliża się najpiękniejszy dzień w roku. Swoje święto będzie obchodziła najważniejsza i najbliższa Nam osoba. Kto to taki? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w krzyżówce

https://learningapps.org/display?v=paxin2ku520

 

Zadanie 1.

 

Zastanówcie się, jaka jest Wasza mama. Wybierzcie określenia, które ją opisują zadając pytanie: jaka?

 

     

 

                                                                                             

 

 

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 46 i wykonajcie polecenie 1 ( razem z niebieskimi kropkami). Uzupełnijcie zdania opisujące Waszą mamę.

 

 

 

Plastyka

 

Zbliża się Święto Mam, pora więc przygotować dla Nich piękne niespodzianki. Największym prezentem dla Mamy będzie to, co jej dziecko wykona samodzielnie. Musicie to zrobić w tajemnicy, aby Mama otrzymała prezent w dniu swojego święta, czyli jutro. Chciałabym zaproponować Wam  wykonanie laurki z pięknym bukietem kwiatów. Przygotujcie kolorową kartkę A4, zeszyt kolorowych papierów, klej ,nożyczki, wstążeczkę. Kartkę złóżcie na pół, tak jak książkę. Na dzisiejszej lekcji na pierwszej stronie wykonacie bukiet. Nie spieszcie się z pisaniem życzeń. Jutro wspólnie napiszemy życzenia dla mamy na kolejnej stronie laurki. Pomysł na bukiet kwiatów możecie zobaczyć na filmiku. Przedstawia on pomysły na trzy laurki. Wybierzcie ten, który podoba się Wam najbardziej:

 

 

 

 

Muzyka

 

Myślę, że chcielibyście również nauczyć się piosenki dla swojej mamy. Uważnie posłuchajcie słów piosenki pt. „Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime”

 

 

 

Odpowiedzcie na pytania:

 

·        Jaki jest nastrój tej piosenki? ( radosny, smutny, wesoły, melancholijny, poważny)

 

·        Jaka jest melodia? ( szybka, wolna, skoczna, umiarkowana)

 

·        O kim opowiada piosenka?

 

·        Jaka jest mama z piosenki? Znajdź fragment tekstu, który o tym mówi.

 

·        Co oznaczają słowa:  Ti Amo, je t’aime
Ti amo to w j. włoskim „kocham cię” ,   je t’aime to w j. francuskim „ kocham cię”

 

 

 

Oto słowa piosenki:

 

Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime

 

1. Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.

 

 

 

Ref. Kocham Cię, Ti Amo, je t’aime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię, Ti Amo, je t’aime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

 

 

 

2. Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.

 

 

 

Ref. Kocham Cię, Ti Amo, je t’aime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię, Ti Amo, je t’aime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

 

 

 

Nauczcie się na pamięć słów piosenki fragmentami. Najpierw słów pierwszej zwrotki, a potem słów refrenu. Refren wydaje się długi, ale to tylko pozory. Po każdej zwrotce słowa refrenu powtarzają się dwukrotnie.

 

                                        

 

25 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 >
Magdalena1307 | Blogi