Kim będę, gdy dorosnę?
Dzień dobry. Jest środa 27 maja. Witamy wszystkie dzieciaki, a szczególnie te, które czekają na nowe zadania. Dzisiaj przeniesiemy się w świat marzeń i fantazji. Zastanowimy się kim możecie zostać w przyszłości.
J.polski
Zaczniemy od zabawy wprowadzającej do dzisiejszego tematu:
„Jaki to zawód?” - przeczytajcie zagadki o różnych zawodach i dopasujcie do nich obrazek przedstawiający jego wykonawcę :
https://wordwall.net/play/2578/305/666
Zadanie 1.
Z jakim przedmiotem kojarzy się Wam dany zawód? Wykonajcie ćwiczenie 2 ( łącznie z niebieską kropką) na str. 48 w ćwiczeniówkach.
Zadanie 2.
Przypomnijcie sobie wiadomości o czasownikach. Czasowniki to wyrazy nazywające czynności. Nazwijcie czynności, które wykonują przedstawiciele różnych zawodów. Uzupełnijcie ćwiczenie 4 ze str. 49.
Zadanie 3.
Wykonajcie ćw. 6 ze str. 49. Wpiszcie do odpowiednich kratek nazwy zawodów. Zwróćcie uwagę na literki, które wpisaliście w niebieskie i żółte pola. Co zauważyliście?
Zadanie 4.
Poznaliście dzisiaj kilkanaście nazw zawodów. Być może z niektórymi spotkaliście się pierwszy raz. Napiszcie w zeszycie, kim chcecie zostać w przyszłości i dlaczego. Ułóżcie co najmniej trzy zdania.
W klasie 27 IV 2020r.
Kim zostanę w przyszłości?
Jesteśmy bardzo ciekawe, jakie są Wasze zawodowe marzenia. Może zrobimy sobie klasową listę zawodów? Przyślijcie swoje pomysły na naszą skrzynkę e-maile.
Matematyka
Zadanie 1.
Poćwicz liczenie z komputerem: mnożenie przez 10: https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-10_9_51
Poćwicz liczenie z komputerem: dzielenie przez 10: https://www.matzoo.pl/klasa2/dzielenie-przez-10-w-zakresie-100_10_55
Zadanie 2.
Otwórz ćwiczeniówki na str. 58 i wykonaj obliczenia z polecenia 1. Wpisz wyniki do okienek. Nie przepisuj działań do zeszytu.
Zadanie 3.
Przeczytaj uważnie zadanie z treścią nr 2 (bez kropki)oraz zadanie nr 3 ze str. 58. Uporządkuj informacje z zadań i zaplanuj rozwiązania.
Dodaj komentarz