Hodowla fasoli klasy 2 c
Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.
Jest piątek 8 maja 2020r. Witamy wszystkich uczniów klasy drugiej „c” w ostatnim dniu tygodnia. Dzisiaj swoje imieniny obchodzi Michał. Życzymy Michałowi dużo radości i uśmiechu.
Dzisiaj dowiecie się jak powstaje chleb, kto bierze udział w kolejnych etapach powstawania chleba i jakie czynności są wykonywane, abyśmy mogli spożywać smaczne pieczywo. Będziecie doskonalili technikę rachunkową w zakresie 100.
J.polski
O czym mówi ta zagadka?
Z pieca wyjmują bardzo gorący,
świeżutki, miękki, pięknie pachnący.
Pszenny, razowy albo na miodzie
w sklepiku czeka na Ciebie co dzień.
Rozwiązaniem zagadki jest hasło …………. .
Codziennie zjadamy różnego rodzaju wypieki. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak powstaje chleb? Na to pytanie pomoże Wam znaleźć odpowiedź film pt. „ Jak powstaje chleb?”. Patrzcie i słuchajcie uważnie, gdyż kolejne zadania będą wykorzystywały informacje z filmów edukacyjnych.
Zadanie 1.
Otwórzcie ćwiczeniówki cz. IV na stronie 19. Odszukajcie ćw. 1. Przyjrzyjcie się obrazkom, a następnie wpiszcie tytuły obrazków wykorzystując określenia z ramki. Kiedy uzupełnicie tytuły, własnymi słowami opowiedzcie historyjkę: Jak powstaje chleb?
Przewróćcie kartkę w ćwiczeniówkach na str. 20, przeczytajcie polecenie przy pierwszej, zielonej kropce. Waszym zadaniem będzie ponumerować w odpowiedniej kolejności etapy powstawania chleba. Nie zapomnijcie uzupełnić tytułu.
Zadanie 2.
Wiecie już, jak z mąki powstaje chleb. Zauważyliście, że na kolejnych etapach powstawania chleba pracuje wielu ludzi. Wykonują oni ciężką i odpowiedzialną pracę. Poznajcie zawód piekarza. Oglądnijcie film pt. „Wizyta w piekarni”.
Odszukajcie w ćwiczeniówkach na str. 20 polecenie 2. Ułóżcie cztery zdania z rozsypanki wyrazowej o zawodach ludzi, którzy przyczyniają się do powstania chleba. Zapiszcie te zdania do zeszytu. Podkreślcie nazwy zawodów, w których występuje „rz”.
To zadanie będę oceniała, prześlijcie zdjęcie do poniedziałku 11 maja
Zadanie 3. ( dla chętnych dzieci)
Rozpoznajcie rodzaje pieczywa. Ćw. 3/21
Matematyka
Dzisiaj będziemy rozwiązywać zadania z treścią i utrwalać dodawanie liczb w zakresie 100.
Zadanie 1.
Rozgrzewka matematyczna. Przygotuj kostkę do gry. Otwórzcie ćwiczenia matematyczne na str. 46 i wykonajcie ćwiczenie 1.
Zadanie 2.
W ćwiczeniówkach matematycznych odszukajcie str.47 i odszukajcie zadanie 1. Odczytajcie treść tego zadania i wpiszcie rozwiązanie. Następnie przeczytajcie dalszą część zadania( oznaczone gwiazdką). Napiszcie obliczenie oraz odpowiedź. Pamiętajcie, aby ułatwić sobie napisanie odpowiedzi na pytanie wystarczy przeczytać pytanie od końca.
Zadanie 3.
Odszukajcie zadanie 3 na str. 47. Przeczytajcie ceny towarów. Zastanówcie się, co mogły kupić dzieci? Ułóżcie obliczenia i zapiszcie je pod poleceniami.
Zajęcia komputerowe
Dzisiaj pobawimy się w kodowanie z komputerem. Kliknij w poniższy link. Kiedy pojawi się plansza przeciągnij pary figur z prawej strony we właściwe okienka.
Klikając w strzałki w panelu po prawej stronie możesz przejść do kolejnego ćwiczenia.
Miłego dnia
Dzień dobry, witamy wszystkie dzieci w czwartek 7 maja 2020r. Mamy nadzieję, że Wasze fasolki wypuściły już pierwsze korzonki i za parę dni będą pięły się w górę. Ciekawe, czyja fasolka pierwsza osiągnie 1m?
Na dzisiejszych zajęciach poznamy kolejny sposób dodawania w zakresie 100. Stworzycie opowieść o swoim niezwykłym dniu w formie komiksu.
J.polski
Zadanie 1.
Czy pamiętacie wczorajszą opowieść Marka o jego dniu z życia na wsi? Na dzisiejszych zajęciach chciałabym, abyście stworzyli również taką opowieść w formie komiksu. Zastanówcie się, o jakim dniu chcielibyście opowiedzieć? Możecie zajrzeć do komiksu Marka i podglądnąć sposób, w jaki wykonał pracę konkursową. Jeżeli macie już pomysł zabierzcie się do pracy. Swoje komiksy wykonajcie na kartce A4. Zadbajcie, żeby rysunki były kolorowe i staranne pod względem graficznym. Pisząc wypowiedzi bohatera, pamiętajcie o zasadach ortograficznych i gramatycznych.
Na zdjęcia z waszymi komiksami czekamy do poniedziałku 11 maja do godziny 10.00.
Matematyka
Na dzisiejszej lekcji matematyki nauczymy się dodawania liczby jednocyfrowej do dwucyfrowej z przekroczeniem dziesiątki.
Zadanie 1.
Przypomnij sobie, jakie liczby utworzą pełną dziesiątkę. Zagraj w grę matematyczną z komputerem.https://learningapps.org/display?v=p1xdtdxm320
Zadanie 2.
Sposób dodawania liczby jednocyfrowej do dwucyfrowej z przekroczeniem dziesiątki przedstawia plansza:
Spójrz na planszę, widzisz na niej 39 zielonych kuleczek i 4 kuleczki fioletowe. Oblicz, ile jest wszystkich kuleczek razem? Dobrze. Widzisz 43 kuleczki. Przyjrzyj się uważnie, w jaki sposób kuleczki zostały ułożone. Aby łatwo policzyć ile jest ich razem, rozłożono je w trzech rzędach po 10 kuleczek zielonych. W czwartym rzędzie jest tylko 9 zielonych kuleczek, a więc nie utworzono pełnej dziesiątki. Żeby utworzyć pełną dziesiątkę trzeba dołożyć 1 kuleczkę fioletową. Pozostałe 3 fioletowe kuleczki przełożono do kolejnego rzędu.
Zapis obliczenia będzie wyglądał tak:
39 + 4 = 39 + 1 + 3 = 40 + 3 = 43
1 + 3
Otwórz zeszyt do matematyki i zapisz:
W klasie 7 V 2020r.
Oblicz poznanym sposobem:
38 + 6 = 38 + 2 + 4 = 40 + 4 = 44
2 + 4
26 + 7 =
45 + 9 =
58 + 5 =
66 + 8 =
36 + 5 =
77 + 7 =
29 + 3 =
44 + 9 =
87 + 4 =
To zadanie będzie oceniane, prześlij je do jutra na naszą skrzynkę emailową.
Witamy serdecznie wszystkich uczniów klasy 2c. Jest środa 6 maja 2020r. W dniu dzisiejszym życzenia imieninowe składamy naszym kolegom Jakubom
Dzisiaj odwiedzimy wieś i przyjrzymy się życiu jej mieszkańców. Będziemy doskonalili technikę rachunkową w zakresie 100. Poćwiczymy z plastikowymi butelkami.
J.polski
Zadanie 1.
Czy domyślacie się, jakie miejsce przedstawia to zdjęcie?
To polska wieś. Wieś to miejsce, gdzie głównym zajęciem
mieszkańców jest praca na polu i hodowla zwierząt.
Jak wygląda życie na wsi dowiecie się z czytanki cz. IV na str.16 – 17. Przeczytajcie uważnie tekst pt.
„ Zwykły i niezwykły?” i zapamiętajcie co wydarzyło się w ciągu dnia, o którym opowiadał Marek?
Zwróćcie uwagę, że bohater opowie Wam swoją historię w formie komiksu.
Komiks to opowiadanie w formie obrazków. Znajdują się na nich wypowiedzi bohaterów |
Kiedy przeczytasz opowiadanie Marka spójrz jeszcze raz na obrazki i własnymi słowami opowiedz, jak wyglądał dzień chłopca.
Ustnie odpowiedz na pytania: Czy Marek lubi mieszkać na wsi?, Z jakie powodu chłopiec lubi wieś?
Zadanie 2.
Otwórzcie ćwiczeniówki do j. polskiego cz.IV na str. 16 i odszukajcie ćw. 1. Uzupełnijcie zdania z lukami wykorzystując określenia czasu podane w ramce. Dopasujcie do zdań odpowiednie określenia.
po śniadaniu, rano, po lekcjach, wieczorem, po południu, po drodze |
Zadanie 3.
Dziadek Marka jest rolnikiem. Oglądnijcie film dla dzieci przedstawiający maszyny i narzędzia, które pomagają rolnikom w ich ciężkiej pracy. Na początku filmu zobaczycie, jak wyglądała praca w polu przed wynalezieniem maszyn rolniczych.
Czy wiecie, jakie zwierzęta hodowane sąw gospodarstwie rolnym na wsi ? Ten film zaprezentuje Wam te zwierzęta i pokaże, w jaki sposób rolnicy opiekują się nimi. Zapamiętajcie nazwy wiejskich zwierząt.
Zadanie 4.
Ułóżcie cztery zdania z rozsypanki wyrazowej o pracach wykonywanych na wsi ( ćw.3/17 – zielona kropka). Zapiszcie te zdania do zeszytu z j. polskiego. Starajcie się pisać starannie i czytelnie.
To ćwiczenie będę oceniała, więc przyślij je do mnie do jutra do godziny 10.00.
Matematyka
Przypomnimy sobie, jak nazywają się kolejne liczby w dodawaniu i odejmowaniu. Te informacje musicie znać, aby rozwiązywać nowe zadania matematyczne. Jeśli ich nie pamiętacie, zaglądajcie na planszę.
Zadanie 1.
Otwórzcie ćwiczeniówki matematyczne na str.43 i odszukajcie zadanie 1. Obliczcie podane sumy i różnice, a wynik wpiszcie drobnymi cyferkami nad działaniami, porównajcie wyniki i korzystając ze znaków =, < ,>, wpiszcie właściwy w szare okienko.
ZAPAMIĘTAJ!
|
Zadanie 2.
Wykonajcie zadanie 2 ze str. 43. Ułóżcie działania zgodnie z poleceniem i zapiszcie je w zeszycie do matematyki.
Zadanie 3. ( dla chętnych dzieci)
Wykonaj zadanie 5 na str. 43.
Gimnastyka
Dzisiaj jest środa, a więc czas na domowe zajęcia w-f. Za oknem deszczowa pogoda, więc nikogo nie zachęcę do wyjścia z domu. Nic straconego, dobrą zabawę można zorganizować sobie w mieszkaniu. Przygotujcie
piłkę, sześć jednakowych butelek z napojami, albo tyle ile macie w domu. Można wykorzystać zwykłe kręgle. Jeśli wszystkie przybory są już przygotowane obejrzyjcie film i wykonajcie ćwiczenia z bohaterami filmiku.
Udanej zabawy
Jest wtorek 5 maja 2020 r. Witamy wszystkich w ten deszczowy poranek. Skoro zapowiada się taki smutny dzień, to dla poprawy humoru przekazujemy parę miłych słów. Chcemy Was bardzo pochwalić za systematyczną, ciężką pracę. Codziennie dostajemy zdjęcia, na których uwieczniacie efekty swojego wysiłku. Pracujecie wszyscy tak, jak potraficie najlepiej. Niektórzy z Was zrobili spore postępy w pisaniu. Jesteście wspaniali.
Dzisiaj kończymy pracę z trzecią częścią ćwiczeń i czytanką do j. polskiego. Jutro zaczynamy pracę z czwartą częścią podręczników, przygotujcie je dzisiaj. Pamiętaj, nałóż okładkę na czytankę, gdyż jest to książka wypożyczona z biblioteki i trzeba ją zwrócić w bardzo dobrym stanie.
J.polski
Zadanie 1.
Otwórz czytankę. Przekartkuj książkę i poszukaj opowiadania lub wiersza, które najbardziej polubiłeś. Przeczytaj ten tekst na głos najpiekniej jak potrafisz. Nie zapomnij o zasadach pięknego czytania:
§ wyraźnym wypowiadaniu słów,
§ robieniu odpowiednich przerw,
§ dopasowaniu tonacji głosu do tematyki.
Poproś kogoś z domowników,aby wysłuchał Twojego czytelniczego popisu.
Zadanie 2.
Na końcu naszych ćwiczeń do j.polskiego znajdziesz kilka zadań, dzieki którym sprawdzisz, czego nauczyłeś się przez ostatnie trzy miesiące. Wykonaj ćwiczenia: 1,2,3,4,5 ze str. 82 i 83.
Matematyka
Zadanie 1.
Dzisiaj nauczysz się odejmowania liczby jednocyfrowej od dwucyfrowej.
Różnicę liczb 37 i 5 można obliczyć takim sposobem:
37 – 5 = 32
30 i 7
Aby ułatwić sobie odejmowanie tych liczb pierwszą liczbę ( odjemną) rozkładamy na dziesiątki i jedności. Następnie odejmujemy od siebie tylko jedności, a dziesiątki pozostawiamy bez zmian.
Możesz wykorzystać patyczki. Ułóż patyczki w podany sposób: 3 dziesiątki oraz 7 luźnych patyczków. Odsuń 5 patyczków. Przelicz, ile patyczków zostało?
37 – 5 = 32
Otwórz zeszyt do matematyki i zapisz:
W klasie 5 V 2020r.
Oblicz:
55 – 4 =
29 – 8 =
76 – 5 =
38 – 4 =
47 – 5 =
65 – 3 =
86 – 6 =
97 – 2 =
46 – 4 =
99 – 7 =
To ćwiczenie będę oceniała, więc przyślij je do mnie do jutra do godziny 10.00.
Zadanie 2.
Otwórz ćwiczeniówki na str. 43 i uważnie przeczytaj zadanie nr 3. Zapisz obliczenie i odpowiedź.
Zadanie 3.
Poćwicz liczenie z komputerem:
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/1b0fee280522dbf98f26365a31667edb_/index.html
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4c3cf6e64bb381cecbf1ef9c37d49f92_/index.html
Pozdrawiamy