Jak powstaje chleb?
Jest piątek 8 maja 2020r. Witamy wszystkich uczniów klasy drugiej „c” w ostatnim dniu tygodnia. Dzisiaj swoje imieniny obchodzi Michał. Życzymy Michałowi dużo radości i uśmiechu.
Dzisiaj dowiecie się jak powstaje chleb, kto bierze udział w kolejnych etapach powstawania chleba i jakie czynności są wykonywane, abyśmy mogli spożywać smaczne pieczywo. Będziecie doskonalili technikę rachunkową w zakresie 100.
J.polski
O czym mówi ta zagadka?
Z pieca wyjmują bardzo gorący,
świeżutki, miękki, pięknie pachnący.
Pszenny, razowy albo na miodzie
w sklepiku czeka na Ciebie co dzień.
Rozwiązaniem zagadki jest hasło …………. .
Codziennie zjadamy różnego rodzaju wypieki. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak powstaje chleb? Na to pytanie pomoże Wam znaleźć odpowiedź film pt. „ Jak powstaje chleb?”. Patrzcie i słuchajcie uważnie, gdyż kolejne zadania będą wykorzystywały informacje z filmów edukacyjnych.
Zadanie 1.
Otwórzcie ćwiczeniówki cz. IV na stronie 19. Odszukajcie ćw. 1. Przyjrzyjcie się obrazkom, a następnie wpiszcie tytuły obrazków wykorzystując określenia z ramki. Kiedy uzupełnicie tytuły, własnymi słowami opowiedzcie historyjkę: Jak powstaje chleb?
Przewróćcie kartkę w ćwiczeniówkach na str. 20, przeczytajcie polecenie przy pierwszej, zielonej kropce. Waszym zadaniem będzie ponumerować w odpowiedniej kolejności etapy powstawania chleba. Nie zapomnijcie uzupełnić tytułu.
Zadanie 2.
Wiecie już, jak z mąki powstaje chleb. Zauważyliście, że na kolejnych etapach powstawania chleba pracuje wielu ludzi. Wykonują oni ciężką i odpowiedzialną pracę. Poznajcie zawód piekarza. Oglądnijcie film pt. „Wizyta w piekarni”.
Odszukajcie w ćwiczeniówkach na str. 20 polecenie 2. Ułóżcie cztery zdania z rozsypanki wyrazowej o zawodach ludzi, którzy przyczyniają się do powstania chleba. Zapiszcie te zdania do zeszytu. Podkreślcie nazwy zawodów, w których występuje „rz”.
To zadanie będę oceniała, prześlijcie zdjęcie do poniedziałku 11 maja
Zadanie 3. ( dla chętnych dzieci)
Rozpoznajcie rodzaje pieczywa. Ćw. 3/21
Matematyka
Dzisiaj będziemy rozwiązywać zadania z treścią i utrwalać dodawanie liczb w zakresie 100.
Zadanie 1.
Rozgrzewka matematyczna. Przygotuj kostkę do gry. Otwórzcie ćwiczenia matematyczne na str. 46 i wykonajcie ćwiczenie 1.
Zadanie 2.
W ćwiczeniówkach matematycznych odszukajcie str.47 i odszukajcie zadanie 1. Odczytajcie treść tego zadania i wpiszcie rozwiązanie. Następnie przeczytajcie dalszą część zadania( oznaczone gwiazdką). Napiszcie obliczenie oraz odpowiedź. Pamiętajcie, aby ułatwić sobie napisanie odpowiedzi na pytanie wystarczy przeczytać pytanie od końca.
Zadanie 3.
Odszukajcie zadanie 3 na str. 47. Przeczytajcie ceny towarów. Zastanówcie się, co mogły kupić dzieci? Ułóżcie obliczenia i zapiszcie je pod poleceniami.
Zajęcia komputerowe
Dzisiaj pobawimy się w kodowanie z komputerem. Kliknij w poniższy link. Kiedy pojawi się plansza przeciągnij pary figur z prawej strony we właściwe okienka.
Klikając w strzałki w panelu po prawej stronie możesz przejść do kolejnego ćwiczenia.
Miłego dnia
Dodaj komentarz