• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Jak powstaje chleb?

Jest piątek 8 maja 2020r. Witamy wszystkich uczniów klasy drugiej „c” w ostatnim dniu tygodnia. Dzisiaj swoje imieniny obchodzi Michał. Życzymy Michałowi dużo radości i uśmiechu.

                   

Dzisiaj dowiecie się jak powstaje chleb, kto bierze udział w kolejnych etapach powstawania chleba i jakie czynności są wykonywane, abyśmy mogli spożywać smaczne pieczywo. Będziecie doskonalili technikę rachunkową w zakresie 100.

 

J.polski

 

O czym mówi ta zagadka?

    Z pieca wyjmują bardzo gorący,
    świeżutki, miękki, pięknie pachnący.
   Pszenny, razowy albo na miodzie
      w sklepiku czeka na Ciebie co dzień.

Rozwiązaniem zagadki jest hasło …………. .

 

Codziennie zjadamy różnego rodzaju wypieki. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak powstaje chleb? Na to pytanie pomoże Wam znaleźć odpowiedź film pt. „ Jak powstaje chleb?”. Patrzcie i słuchajcie uważnie, gdyż kolejne zadania będą wykorzystywały informacje z filmów edukacyjnych.

 

   

 

Zadanie 1.

Otwórzcie ćwiczeniówki cz. IV na stronie 19. Odszukajcie ćw. 1. Przyjrzyjcie się obrazkom, a następnie wpiszcie tytuły obrazków wykorzystując określenia z ramki. Kiedy uzupełnicie tytuły, własnymi słowami opowiedzcie historyjkę: Jak powstaje chleb?

 

Przewróćcie kartkę w ćwiczeniówkach na str. 20, przeczytajcie polecenie przy pierwszej, zielonej kropce. Waszym zadaniem będzie ponumerować w odpowiedniej kolejności etapy powstawania chleba. Nie zapomnijcie uzupełnić tytułu.

 

Zadanie 2.

Wiecie już, jak z mąki powstaje chleb. Zauważyliście, że na kolejnych etapach powstawania chleba pracuje wielu ludzi. Wykonują oni ciężką i odpowiedzialną pracę. Poznajcie zawód piekarza. Oglądnijcie film pt. „Wizyta w piekarni”.

       

 

Odszukajcie w ćwiczeniówkach na str. 20 polecenie 2.  Ułóżcie cztery zdania z rozsypanki wyrazowej o zawodach ludzi, którzy przyczyniają się do powstania chleba. Zapiszcie  te zdania do zeszytu. Podkreślcie nazwy zawodów, w których występuje „rz”.

To zadanie będę oceniała, prześlijcie zdjęcie do poniedziałku 11 maja

 

Zadanie 3. ( dla chętnych dzieci)

Rozpoznajcie rodzaje pieczywa. Ćw. 3/21

 

Matematyka

Dzisiaj będziemy rozwiązywać zadania z treścią i utrwalać dodawanie liczb w zakresie 100.

 

Zadanie 1.

Rozgrzewka matematyczna. Przygotuj kostkę do gry. Otwórzcie ćwiczenia matematyczne na str. 46 i wykonajcie ćwiczenie 1.

 

Zadanie 2.

W ćwiczeniówkach matematycznych odszukajcie str.47 i odszukajcie zadanie 1. Odczytajcie treść tego zadania i wpiszcie rozwiązanie. Następnie przeczytajcie dalszą  część zadania( oznaczone gwiazdką). Napiszcie obliczenie oraz odpowiedź. Pamiętajcie, aby ułatwić sobie napisanie odpowiedzi na pytanie wystarczy przeczytać  pytanie od końca.

 

Zadanie 3.

Odszukajcie zadanie 3 na str. 47. Przeczytajcie ceny towarów. Zastanówcie się, co mogły kupić dzieci? Ułóżcie obliczenia i zapiszcie  je pod poleceniami.

 

 

Zajęcia komputerowe

Dzisiaj pobawimy się w kodowanie z komputerem. Kliknij w poniższy link. Kiedy pojawi się plansza przeciągnij pary figur z prawej strony we właściwe okienka.

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/matrix_shape_shape.htm?language=english&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm

Klikając w strzałki w panelu po prawej stronie możesz przejść do kolejnego ćwiczenia.

                                                                                 Miłego dnia 

 

 

08 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Magdalena1307 | Blogi