Jakie były ,,Pięciopsiaczki
Dzień dobry. Jest wtorek 31 marca. Witamy wszystkie leniuchy, którym udało się wygramolić z łóżka i mimo tak sennej pogody zasiąść do lekcji. Na początku pochwała za wczorajsze zadanie.
Prawie wszystkim ( z wyjątkiem trzech maruderów) udało się wysłać test on-line z lektury. Panie też się cieszą, bo nauczyły się czegoś nowego J. Wyszło pięknie, zdecydowana większość ocen to
„szóstki”. Otrzymały je te dzieci, które prawidłowo odpowiedziały na wszystkie pytania. Były super exstra. „Piątek” możemy pogratulować uczniom, którzy zrobili jeden błąd. Oni są extra. Ci, którzy
pomylili się dwa razy dostali „czwórki” i również są świetni. Nikt nie dostał „trójki”.
Dzisiaj kolejne zadania przed Wami.
J.polski
Zadanie1.
Książka pt. „Pięciopsiaczki” spodobała się Wam, ale i również Waszym rodzinom. Warto więc dowiedzieć się jeszcze więcej o ulubionych bohaterach. Pomoże Wam w tym krzyżówka. Kliknijcie w
poniższy link https://progmar.net.pl/szkola/narzedzia/krzyzowki/magda-pol/1933/2
Przed Wami pojawi się diagram krzyżówki, a pod nim pytania. Żeby wpisać hasło do diagramu trzeba kliknąć pierwsze okienko hasła i pojawi się klawiatura, z której wybieracie kolejne literki lub
wpisujecie odpowiedź w całości. Po uzupełnieniu literami wszystkich okienek odczytacie hasło. To hasło wpiszecie do zeszytu z języka polskiego w dzisiejszym zapisie lekcji.
Zadanie 2.
Zastanów się, którego z Pięciopsiaczków polubiłeś najbardziej. Napisz w zeszycie do języka polskiego pięć zdań o jednym, ulubionym piesku ( można więcej). W wykonaniu zadania pomogą Ci
pytania.
1. Jak miał na imię ulubiony piesek?
2. Jak wyglądał ten szczeniak? ( wielkość, kolor, cechy szczególne)
3. Kto został nowym opiekunem pieska?
4. Dlaczego nowy właściciel wymyślił dla niego takie imię?
5. Dlaczego polubiłeś tego psiaka?
Zapis w zeszycie będzie wyglądał tak:
W klasie 31 III 2020r.
Hasło krzyżówki brzmi: ………………………………………………………………………
Mój ulubiony piesek nazywał się ……………………………………………………………
To zadanie będzie ocenione. Wyślijcie zdjęcie z zeszytu z opisem psa na naszą pocztę: klasa2-c@tlen.pl
do jutra do godziny 10.00.
Gimnastyka
Teraz pora na chwilę relaksu. Odejdźcie od stolików i znajdźcie sobie dużo wolnego miejsca. Posłuchajcie rymowanki i wykonajcie zadania. Do dzieła!
Abrakadabra, hokus-pokus,
Obracam się na pięcie, pałeczką robię zaklęcie,
Niechaj dzieci nie czekają,
Tylko w pieski się zamieniają.
Psy:
- idą na spacer- ( czworakowania i odgłosy : hau, hau, hau)
- węszą trop- ( naśladują wąchanie)
- gonią złodzieja ( bieg na czworaka, warczenie (wrr,wrr,wrr)
- piją wodę w siadzie klęcznym, ćwiczenia języka,
- idą spać- dowolna pozycja wymyślona przez dzieci.
Matematyka
Zadanie 1.
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 25 i wykonaj polecenie 1.
Zadanie 2.
Wykonaj polecenie 2 ze str. 25. Zrób zdjęcia i wyślij je również na pocztę: klasa2-c@o2.pl
Pozdrowienia
Dodaj komentarz