Mój dobry i zły dzień
Dzień dobry. Jest wtorek 21 kwietnia. Przywitał Nas piękny słoneczny poranek. Mamy nadzieję, że będzie to dobry dzień. Dzisiaj swoje imienny obchodzi Alekandra. Z tej okazji życzymy jej wszyscy dużo radości i uśmiechów.
Jesteśmy z Was dumne. Wczorajszy test wypadł doskonale. Z Wami czujemy się bezpiecznie. Wiecie, jak trzeba poprawnie zachować się w razie wypadku i jak reagować na niebezpieczeństwo. Gratulujemy!
Dzisiaj nauczycie się dodawać i odejmować pełne dziesiątki w zakresie 100. Stworzycie opowieść o pewnej Helence. Ocenicie, czy jej dzień był dobry, czy zły. No to zaczynamy…
J.polski
Zadanie 1.
Otwórz czytankę na str. 60. Przyjrzyj się ilustracjom i własnymi słowami, tak jak potrafisz opowiedz mamie przygodę Helenki. Następnie przeczytaj po kolei wyrazy zapisane obok ilustracji. Jeszcze raz opowiedz historię Helenki korzystając ze słownictwa umieszczonego obok obrazków.
Zadanie 2.
W zeszycie do j. polskiego napisz opowiadanie o przygodzie Helenki. Wykorzystaj słownictwo zapisane obok ilustracji. Te wyrazy pomogą Ci ułożyć zdania. Do każdego obrazka ułóż po dwa zdania. Twoje opowiadanie powinno składać się z co najmniej ośmiu zdań. Układając zdania pamiętaj o wielkiej literze na początku i kropce na końcu zdania. Pisz krótkie zdania. Opisuj w nich tylko jedną sytuację, aby uniknąć chaosu.
Zapis w zeszycie wygląda tak:
W klasie 21 IV 2020r.
„Przygoda Helenki” ( możesz nadać swój tytuł opowiadania)
Możesz zacząć tak…
Pewnego dnia Helenka obudziła się …………….
To zadanie jest pracą na ocenę. Prześlij je do 22 kwietnia do godziny 11.00. Oceniając Twoje zadanie będę zwracała uwagę na ilość zdań, poprawność ortograficzną oraz to, czy starannie przepisałeś tekst do zeszytu.
Matematyka
Dzisiejszą matematykę rozpoczniemy od powtórki z wczorajszego dnia. Przygotuj powiązane w dziesiątki patyczki. Przelicz dziesiątki przesuwając kolejne wiązki i głośno wymawiaj: 10,20,30,40,50,60,70,80,90,100. Powtórz to ćwiczenie trzy razy. Spróbuj wymienić wszystkie dziesiątki od 100 malejąco, czyli 100,90,80,70,60,50,40,30,20,10. Powtórz to ćwiczenie trzy razy.
Zadanie 1.
Otwórz ćwiczeniówki matematyczne na str. 34. Wykonaj polecenia nr 2,4,5. Do wykonania tych ćwiczeń wykorzystaj przygotowane patyczki.
Zadanie 2.
Wykonując kolejne ćwiczenia nauczysz się dodawać i odejmować pełne dziesiątki w zakresie 100. W razie trudności korzystaj z patyczków.
Poćwicz liczenie.
https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-dziesiatek-w-zakresie-100_1_21
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8d9c203f6626ce8675e9f941573462fd_/index.html
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8aa069063759b5d7a77b3a716a524333_/index.html
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/9b3345610f31a80f3de516d76da59fa5
Miłego wtorku
Dodaj komentarz