Mój dzień na wsi
Witamy serdecznie wszystkich uczniów klasy 2c. Jest środa 6 maja 2020r. W dniu dzisiejszym życzenia imieninowe składamy naszym kolegom Jakubom
Dzisiaj odwiedzimy wieś i przyjrzymy się życiu jej mieszkańców. Będziemy doskonalili technikę rachunkową w zakresie 100. Poćwiczymy z plastikowymi butelkami.
J.polski
Zadanie 1.
Czy domyślacie się, jakie miejsce przedstawia to zdjęcie?
To polska wieś. Wieś to miejsce, gdzie głównym zajęciem
mieszkańców jest praca na polu i hodowla zwierząt.
Jak wygląda życie na wsi dowiecie się z czytanki cz. IV na str.16 – 17. Przeczytajcie uważnie tekst pt.
„ Zwykły i niezwykły?” i zapamiętajcie co wydarzyło się w ciągu dnia, o którym opowiadał Marek?
Zwróćcie uwagę, że bohater opowie Wam swoją historię w formie komiksu.
Komiks to opowiadanie w formie obrazków. Znajdują się na nich wypowiedzi bohaterów |
Kiedy przeczytasz opowiadanie Marka spójrz jeszcze raz na obrazki i własnymi słowami opowiedz, jak wyglądał dzień chłopca.
Ustnie odpowiedz na pytania: Czy Marek lubi mieszkać na wsi?, Z jakie powodu chłopiec lubi wieś?
Zadanie 2.
Otwórzcie ćwiczeniówki do j. polskiego cz.IV na str. 16 i odszukajcie ćw. 1. Uzupełnijcie zdania z lukami wykorzystując określenia czasu podane w ramce. Dopasujcie do zdań odpowiednie określenia.
po śniadaniu, rano, po lekcjach, wieczorem, po południu, po drodze |
Zadanie 3.
Dziadek Marka jest rolnikiem. Oglądnijcie film dla dzieci przedstawiający maszyny i narzędzia, które pomagają rolnikom w ich ciężkiej pracy. Na początku filmu zobaczycie, jak wyglądała praca w polu przed wynalezieniem maszyn rolniczych.
Czy wiecie, jakie zwierzęta hodowane sąw gospodarstwie rolnym na wsi ? Ten film zaprezentuje Wam te zwierzęta i pokaże, w jaki sposób rolnicy opiekują się nimi. Zapamiętajcie nazwy wiejskich zwierząt.
Zadanie 4.
Ułóżcie cztery zdania z rozsypanki wyrazowej o pracach wykonywanych na wsi ( ćw.3/17 – zielona kropka). Zapiszcie te zdania do zeszytu z j. polskiego. Starajcie się pisać starannie i czytelnie.
To ćwiczenie będę oceniała, więc przyślij je do mnie do jutra do godziny 10.00.
Matematyka
Przypomnimy sobie, jak nazywają się kolejne liczby w dodawaniu i odejmowaniu. Te informacje musicie znać, aby rozwiązywać nowe zadania matematyczne. Jeśli ich nie pamiętacie, zaglądajcie na planszę.
Zadanie 1.
Otwórzcie ćwiczeniówki matematyczne na str.43 i odszukajcie zadanie 1. Obliczcie podane sumy i różnice, a wynik wpiszcie drobnymi cyferkami nad działaniami, porównajcie wyniki i korzystając ze znaków =, < ,>, wpiszcie właściwy w szare okienko.
ZAPAMIĘTAJ!
|
Zadanie 2.
Wykonajcie zadanie 2 ze str. 43. Ułóżcie działania zgodnie z poleceniem i zapiszcie je w zeszycie do matematyki.
Zadanie 3. ( dla chętnych dzieci)
Wykonaj zadanie 5 na str. 43.
Gimnastyka
Dzisiaj jest środa, a więc czas na domowe zajęcia w-f. Za oknem deszczowa pogoda, więc nikogo nie zachęcę do wyjścia z domu. Nic straconego, dobrą zabawę można zorganizować sobie w mieszkaniu. Przygotujcie
piłkę, sześć jednakowych butelek z napojami, albo tyle ile macie w domu. Można wykorzystać zwykłe kręgle. Jeśli wszystkie przybory są już przygotowane obejrzyjcie film i wykonajcie ćwiczenia z bohaterami filmiku.
Udanej zabawy