Jest poniedziałek 27 kwietnia 2020r. Witamy Was radośnie w ostatnim tygodniu kwietnia. W tym tygodniu pracujemy tylko do czwartku. Piątek będzie dniem wolnym od nauki z okazji Święta
Pracy. Dzisiaj poznamy kolejne miejsce, w którym przyroda budzi się ze snu zimowego. Nauczymy się kolejno przeliczać w zakresie 100.
J.polski
Zadanie 1.
Wybierz się na wędrówkę ze Skrzatem Borówką. Skrzat zaprasza Cię na spacer po polu. Obejrzyj film – „Pole”. Zapamiętaj informacje na temat: co to jest pole?, po co uprawiamy pola?
Zadanie 2.
Otwórz podręcznik na str. 72 i przeczytaj informacje o wiosennych pracach na polu. Zapamiętaj je dobrze, gdyż potem uzupełnisz zdania w ćwiczeniu 1 na str. 79 w ćwiczeniówkach.
Zadanie 3.
Już wiesz, co robi się na polu. Teraz poznamy rośliny uprawiane na polach. Pomoże Ci w tym film edukacyjny.Oglądaj bardzo uważnie, bo przedstawione informacje wykorzystasz w kolejnym
zadaniu.
Zadanie 4.
Otwórz zeszyt do j. polskiego. Narysuj tabelkę według wzoru i wpisz do niej informacje z filmu.
Zapis w zeszycie:
W klasie 27 IV 2020r.
Rośliny zbożowe
|
Rosliny okopowe
|
Rośliny oleiste
|
Rośliny włókniste
|
|
|
|
|
Do tabelki wpisz wszystkie nazwy roślin przedstawione w filmie.
To zadanie będzie ocenione, sprawdzę, czy wpisałeś nazwy wszystkich roślin. Zdjęcie przyślij do jutra do godz.10.00 na naszą skrzynkę mailową.
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych dzieci)
Zrób pole ze skrzatem Borówką
Matematyka
Zadanie 1.
Przygotuj 100 patyczków. Zdejmuj z nich gumki recepturki. Będziemy się uczyli nazywać kolejne liczby do 100.
Ćwiczenie
Przeliczaj kolejno patyczki.
Wymawiaj liczby głośno i wyraźnie 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. Odłóż na bok dziesiątkę patyczków.
Dokładaj kolejne patyczki i wymawiaj 11,12,13,1,4,15,16,17,18, 19,20. Odłóż na bok kolejną dziesiątkę patyczków.
Dokładaj kolejne patyczki i wymawiaj 21,22,2,3,24,25,26,27,28,29,30. Odłóż na bok dziesiątkę patyczków.
Dokładaj kolejne patyczki i wymawiaj 31,32,33,34,35,36,37,38,39,40. Odłóż na bok dziesiątkę patyczków.
Dokładaj kolejne patyczki i wymawiaj 41,42,43,44,45,46,4,7,48,49,50. Odłóż na bok dziesiątkę patyczków.
Dokładaj kolejne patyczki i wymawiaj 51,52,53,54,55,56,57,58,59,60. Odłóż na bok dziesiątkę patyczków.
Dokładaj kolejne patyczki i wymawiaj 61,62,63,64,65,66,67,68,69,70. Odłóż na bok dziesiątkę patyczków.
Dokładaj kolejne patyczki i wymawiaj 71,72,73,74,75,76,77,78,79,80. Odłóż na bok dziesiątkę patyczków.
Dokładaj kolejne patyczki i wymawiaj 81,82,83,84,85,86,87,88,89,90.Odłóż na bok dziesiątkę patyczków.
Dokładaj kolejne patyczki i wymawiaj 91,92,93,94,95,96,97,98,99,100.
Uff. To była ciężka praca. Ponownie pogrupuj patyczki w dziesiątki i zwiąż je gumką.
Zadanie 2.
Poćwicz liczenie.
https://www.youtube.com/watch?v=JGlOdzJulI4
https://www.khanacademy.org/math/early-math/cc-early-math-counting-topic/cc-early-math-numbers-120/e/count-to
Zadanie 3.
Poznałeś już wszystkie liczby w zakresie 100, to czas na to, aby nauczyć się je zapisywać. Wykonaj ćw.1 na stronie 36 w ćwiczeniówkach matematycznych. Staraj się pisać liczby starannie pamiętając o właściwym kształcie cyfr.
To zadanie również odeślij. Zdjęcie przyślij do jutra do godz.10.00 na naszą skrzynkę mailową.
Zadanie 4.
W ćwiczeniówkach wykonaj ćw.3 na str.38.
Miłego dnia