Nasz konstruktor
Wasz kolega Jarek okazał się wspaniałym konstruktorem.... A jakie są Wasze sposoby na nudę?
Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.
Wasz kolega Jarek okazał się wspaniałym konstruktorem.... A jakie są Wasze sposoby na nudę?
Jest poniedziałek 6 kwietnia 2020r. Witamy Was radośnie w pierwszym dniu nowego tygodnia, szczególnego, gdyż rozpoczęliśmy przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Od dzisiaj, przez kolejne dni będziemy poznawać tradycje i zwyczaje związane z tymi wiosennymi świętami.
J.polski
Zadanie 1.
Rozwiąż krzyżówkę ze świątecznym hasłem: https://learningapps.org/4869163
Zadanie 2.
Otwórz podręcznik do języka polskiego na str. 80. W skupieniu przeczytaj tekst pt. „Wielkanoc”. Znajdź w tekście fragment, w którym mowa o wielkanocnych potrawach. Zapisz do zeszytu notatkę:
W klasie 6 IV 2020r.
Na wielkanocnym stole znajdą się przysmaki takie jak: wypisz nazwy z tekstu………….
Pod tekstem narysuj jedną pisankę opisaną w czytance pt. „Wielkanoc”. Pamiętaj, aby rysunek był duży, zajmował co najmniej pół kartki Twojego zeszytu. Zwróć uwagę na wszystkie szczegóły, gdyż chciałybyśmy sprawdzić, czy uważnie czytasz teksty i zapamiętujesz informacje.
To zadanie jest pracą na ocenę. Prześlij zdjęcie do wtorku do godz. 10.00 na naszą skrzynkę emailklasa2-c@o2.pl
Zadanie 3.
Przeczytaj jak wyglądają przygotowania do świąt w domach innych dzieci - uzupełnij tekst.
https://learningapps.org/9718816
Zadanie 4. ( dla chętnych dzieci)
https://www.kolorowankionline.net/koszyk-wielkanocny
Matematyka
Drodzy Rodzice i Dzieci w środę w ostatnim dniu naszej zdalnej nauki zrobimy sobie test z dzielenia i mnożenia w zakresie 30. Proszę się do niego przygotowywać tzn. utrwalać dzielenie i mnożenie w zakresie 30. Proponuję korzystać z poznanych już na naszych lekcjach stron internetowych; a szczególnie https://www.matzoo.pl/klasa2 , https://szaloneliczby.pl/klasa-2/
Zadanie1.
Otwórz ćwiczeniówki na str. 29 i wykonaj zadanie tekstowe nr 2 i nr 3.
Zadanie 2.
Poćwicz dzielenie z komputerem:
https://www.tabliczkamnożenia.pl/spuq-dzielenie.html
Miłego dnia
Jest 3 kwietnia 2020r. W piątkowy poranek witamy wszystkich, którzy z radością czekają na nowe zadania, niestety ostatnie w tym tygodni.
Dzisiaj przyjrzycie się życiu na łące, poznacie mieszkańców tego tajemniczego miejsca. Poćwiczycie pisanie odręczne oraz utrwalicie dzielenie w zakresie 30.
J.polski
Zadanie 1.
Obejrzyj film edukacyjny opowiadający o życiu na łące: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4.
Zapamiętaj nazwy zwierząt żyjące w tym ekosystemie.
Zadanie 2.
Aby utrwalić nazwy mieszkańców łąki wykonaj wykreślankę: https://learningapps.org/1572190
Następnie otwórz zeszyt do j. polskiego i zapisz nazwy zwierząt, które pojawiły się w wykreślance.
W klasie 3 IV 2020r.
Na łące możemy spotkać:…. (wypisz nawy zwierząt, pamiętając o właściwych formach wyrazów).
Pod lekcją narysuj zwierzątko, które najbardziej cię zaciekawiło.
To zadanie jest pracą na ocenę. Prześlij zdjęcie do poniedziałku do godz. 10.00 na naszą skrzynkę email klasa2-c@o2.pl
Sprawdzam siebie ( dla chętnych dzieci)
Ten z Was, kto chce utrwalić wiedzę o łące, może wykonać dodatkowe zadanie: „Kto mieszka na łące?”- połącz w pary.https://learningapps.org/9574942
Matematyka
Zadanie 1.
Otwórz ćwiczenia matematyczne na str.27 i rozwiąż zadanie 1 i 2.
Zadanie 2.
Poćwicz liczenie z komputerem. https://learningapps.org/6831198
Muzyka
Czy nauczyliście się już słów I zwrotki piosenki pt. „ Znowu przyszła Wiosna”. Zaśpiewaj ją razem z filmikiem https://www.youtube.com/watch?v=iN6YfhyeZhs
Dzisiaj naucz się II zwrotki piosenki. Rób to fragmentami:
- przeczytaj kilka razy tekst i powtórz z pamięci
- posłuchaj nagrania piosenki
- powtórz, zaśpiewaj samodzielnie
Przypomnijmy sobie cały tekst piosenki:
„ Znów przyszła Wiosna”
1. Co się dzieje, świat się śmieje
wstało ciepłe słońce,
na polanie w ciemnym lesie
słychać jakiś koncert.
Wszędzie w koło jest wesoło,
Miś i wilk śpiewają
bo z daleka przybył gość
wszyscy go witają.
Ref. Znów przyszła wiosna i skacze po drzewach
rozwija kwiaty i budzi nas
to mała wiosna z ptakami dziś śpiewa
tęczą maluje świat
2. Po cichutku, po kryjomu
przyszła do nas wiosna
na paluszkach, niczym wróżka
piękna i radosna
Zaprosiła do zabawy
Dzieci małe duże
biegną wszystkie na polanę
aby śpiewać w chórze
Na koniec dnia, jeśli masz ochotę obejrzyj film na podstawie baśni https://www.youtube.com/watch?v=GhhVShJYaE0
Witamy wszystkich Rodziców i Dzieci w ten czwartkowy poranek. Dzisiaj jest 2 kwietnia 2020r. Najserdeczniejsze życzenia imieninowe kierujemy do naszego kolegi Wiktora.
Chcemy podziękować Wam wszystkim za zaangażowanie i chęć współpracy w tak trudnej sytuacji. Bardzo prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość w oczekiwaniu na indywidualną odpowiedź
dotyczącą przesyłanych zadań. Trudności z wysyłaniem informacji wynikają z przyczyn technicznych oraz dużego obciążenia sieci internetowych.
Dzisiaj wysłuchacie nagrania lektury szkolnej pt. „Calineczka”, uporządkujecie wydarzenia, utrwalicie mnożenie i dzielenie w zakresie 30 (niedługo czeka nas internetowy sprawdzian), no i trochę
pobawicie się…
Język polski
Zadanie 1.
Znajdź w domu spokojne miejsce. Usiądź lub połóż się wygodnie i nastaw uszy do słuchania. Wysłuchaj nagrania lektury szkolnej pt. „Calineczka”. Zrób to w skupieniu, gdyż to co usłyszałeś i
zapamiętałeś będzie potrzebne do wykonania kolejnych zadań.
Tu kliknij: https://www.youtube.com/watch?v=rNhXMa4mH9k
Zadanie 2.
Myślę, że z zaciekawieniem i uważnie wysłuchaliście tej pięknej baśni. Otwórzcie zeszyty do j. polskiego i zapiszcie:
W klasie 2 IV 2020r.
Tytuł: „ Calineczka”
Autor: Hans Christian Andersen
Bohaterowie: wpisz nazwy występujących postaci
Kolejnym zadaniem będzie uporządkowanie zdarzeń w baśni.Pomogą Ci w tym poniższe obrazki:
Możesz też skorzystać z układanki on-line. Tu kliknij: http://scholaris.pl/resources/run/id/49654
Jeżeli usłyszałeś fanfary, to znaczy, że dobrze wykonałeś zadanie. Teraz uważnie przyjrzyj się obrazkom i nadaj tytuł każdemu z nich. Zapisz je w zeszycie pod metryczką lektury pt. „Calineczka”.
To zadanie jest trudne i chciałybyśmy sprawdzić oraz ocenić jak sobie poradziliście. Wyślijcie zdjęcie do jutra na adres klasa2-c@tlen.pl
Zadanie 3. (dla chętnych)
Pokoloruj: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/calineczka-znajduje-schronienie-pod-lisciem
Matematyka
Zadanie1.
Otwórz ćwiczenia matematyczne na stronie 26, wykonaj obliczenia z polecenia nr 3.
Zadanie2.
Wykonaj ćw. 5 i 6 ze strony 26.