Cukierek
Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.
pn | wt | sr | cz | pt | so | nd |
27 | 28 | 29 | 30 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Jest piątek 21 maja 2020r. Witamy wszystkie dzieci, a zwłaszcza te, które lubią słodki miodek. Dzisiaj dowiemy się skąd bierze się ten złocisty płyn. Poznamy kolejne iloczyny i ilorazy w zakresie 100.
J. polski z elementami wiedzy przyrodniczej
Czy poznajesz tego owada?
To pszczoła. Ten mały niepozorny owad ma dla nas ogromne znaczenie. Bez pszczół nie byłoby ludzi. To nie tylko producenci miodu, ale również – ważny producent żywności. Pszczoły zapylają 70 ze 100 roślin uprawnych zapewniających ludziom żywność. Jesteście ciekawi jak wygląda życie pszczelej rodziny? Po ulu - domu dla pszczół oprowadzi Was Kaja – pszczela korespondentka.
Oglądnijcie dwa odcinki filmików:
Z kamerą wśród pszczół odc. 1
Jak pracują pszczoły odc.2
Czy uważnie wysłuchaliście opowieści Kai? Odpowiedzcie na pytania:
https://learningapps.org/watch?v=p6voz0jnk20
Zadanie 1.
Znajdźcie sobie wygodne i spokojne miejsce do słuchania. Usiądźcie lub połóżcie się wygodnie i wysłuchajcie nagrania opowiadania Adama Bahdaja pt. „ Malowany ul”:
Jeżeli nie macie dostępu do tego nagrania, to możecie przeczytać opowiadanie w podręczniku na str. 29.
Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedzcie na pytania:
· Jak nazywa się główna bohaterka opowiadania?
· Jaką funkcję pełniła w ulu?
· Co robiła przez całe lato?
· Jaka kara spotkała ją za samowolną zmianę pracy?
· Jak zareagowała królowa na widok obrazu letniej łąki?
· O co poprosiła pszczółkę Bze-Bze?
Zadanie 2.
Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 39, odszukajcie polecenie 1. Wklejcie obrazki przedstawiające sceny z życia pszczółki Bze-Bze we właściwej kolejności i napiszcie zdania dotyczące każdej sceny. W każdym zdaniu wykorzystajcie jeden z czasowników z ramki.
To zadanie będzie oceniane, wyślijcie zdjęcie na nasza skrzynkę e-mail.
Zadanie 3.
Odszukajcie polecenie 5 na str. 41. Z plastra miodu wykreślcie spółgłoski miękkie „ś,ź,ń,ć,dź”. Z pozostałych liter odczytajcie i zapiszcie znane powiedzenie.
Przeczytajcie zagadkę ortograficzną z polecenia 6 na str. 41. i wypiszcie pogrubione wyrazy zgodnie z instrukcją.
Matematyka
Zadanie 1.
Poćwiczcie liczenie z komputerem, dzisiaj zapamiętajcie iloczyny mnożenia przez 8: https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-8_9_49
Zadanie 2.
Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 54 i wykonajcie zadania 1 i 2.
Miłego dnia