Z czego słynie Toruń?
Dzień dobry. Jest poniedziałek 22 czerwca. Witamy Was w ostatnim tygodniu nauki w klasie drugiej. Przed nami jeszcze cztery dni nauki, a potem długo wyczekiwane wakacje. Dzisiaj zapraszamy Was do kolejnego słynnego miasta w Polsce – Torunia.
J.polski
Zadanie 1.
Być może mieliście już okazję poznać Toruń. Czy pamiętacie z czego słynie to historyczne miasto? Jeśli nie pamiętacie, to uważnie przeczytajcie wiersz Czesława Janczarskiego pt. „Gwiazdy nad Toruniem”. Następnie otwórzcie ćwiczeniówki na str. 71 i odpowiedzcie na pytania z ćw. 4.
Zadanie 2.
W Toruniu mieszkał najwybitniejszy polski uczony Mikołaj Kopernik.
Poznajcie Mikołaja Kopernika - autora jednego z największych odkryć
w historii ludzkości:
Uzupełnijcie notatkę o Mikołaju Koperniku w ćwiczeniówkach ( ćw.1, str.70 ). Zapiszcie zdanie mówiące o tym, co odkrył astronom.
Zadanie 3.
Poznając teorię Mikołaja Kopernika warto również przypomnieć sobie, że oprócz Ziemi istnieją inne planety. Jakie? Poznajcie ich nazwy. Bardzo uważnie oglądajcie film, gdyż po projekcji sprawdzicie swoje wiadomości w quizie:
Film:
Quiz: https://wordwall.net/play/3051/319/870
Zadanie dodatkowe ( dla ciekawskich i chętnych dzieci)
Jeżeli zainteresowała Was postać Mikołaja Kopernika i jego wielkie odkrycie, w wolnym czasie zobaczcie film animowany pt. „Gwiazda Kopernika”
Matematyka
Zadanie 1.
Dzisiaj poznamy nową jednostkę długości. Nazywa się: kilometr
O tym, co mierzymy w kilometrach zobaczycie we fragmencie filmu. Rozpocznijcie oglądanie od 3 minuty i 40 sekundy:
Zadanie 2.
Przeczytajcie treść zadań tekstowych. Rozwiązania i odpowiedzi zapiszcie w zeszycie do matematyki. Zapis w zeszycie powinien wyglądać tak:
W klasie 22 VI 2020r.
Zad. 1
Roz…………………………………
Odp. ………………………………
Zad. 2
Roz……………………………..
Odp……………………………….
Roz……………………………..
Odp……………………………….
Zad. 3
Roz…………………………………
Odp. ………………………………
Zad. 4
Roz…………………………...
Pamiętajcie, aby w obliczeniach zapisywać jednostki długości.
1. Tomek i rodzice wybrali się w odwiedziny do cioci. Przed obiadem przejechali 200 km, a po obiedzie 100 km.
· Oblicz, ile kilometrów przejechali razem?
Roz. (Zapisz w zeszycie)
Odp. (Zapisz w zeszycie)
2. Przed południem kierowca przejechał 300 km, a po południu 100 km.
· Ile kilometrów przejechał razem kierowca?
Roz. (Zapisz w zeszycie)
Odp. (Zapisz w zeszycie)
· Ile kilometrów zostało mu do przejechania, jeśli długość trasy to 600 km?
Roz. (Zapisz w zeszycie)
Odp. (Zapisz w zeszycie)
3. Podróżnik zaplanował trasę wyprawy o długości 1000 km. Pierwsze 200 km zamierza przepłynąć kajakiem, potem chce jechać rowerem, a następnie przelecieć balonem 500 km.
· Oblicz, ile kilometrów podróżnik planuje przejechać rowerem.
Roz. (Zapisz w zeszycie)
Odp. (Zapisz w zeszycie)
Roz. (Zapisz w zeszycie)