Mieszkańcy łąki i ogrodu
Jest czwartek 21 maja. Witamy wszystkich drugoklasistów, a szczególnie tych, którzy lubią wiersze Jana Brzechwy. Właśnie dzisiaj poznacie kolejny wiersz o zwierzętach z bogatej kolekcji tego wybitnego poety.
J.polski z elementami wiedzy przyrodniczej
Zadanie 1.
Posłuchajcie nagrania wiersza pt. „Żuk” i odpowiedzcie na pytania:
- Dlaczego biedronka nie chciała żuka na męża?
- Kto i dlaczego został mężem Biedronki?
- Jaki jest ten wiersz? ( śmieszny, zabawny, żartobliwy, poważny , humorystyczny czy smutny ).
Otwórzcie czytankę na stronie 26 i 27, samodzielnie przeczytajcie tekst pt. „ Żuk” zwracając uwagę na właściwą intonację i znaki przestankowe. Kiedy już dobrze opanujecie czytanie tekstu, zaproście do zabawy kogoś z domowników i przeczytajcie wiersz z podziałem na role.
Zadanie 2.
Otwórzcie czytankę na str. 25 i przyjrzyjcie się zdjęciom przedstawiającym mieszkańców łąki. Uważnie przeczytajcie informacje o każdym z nich. Niestety na tę stronę wdarł się złośliwy chochlik drukarski i zamienił zdjęcia ptaków. Na miejscu pliszki siwej powinna pojawić się czajka, zaś na miejscu zdjęcia czajki powinno pojawić się zdjęcie pliszki siwej. Uważajcie, nie dajcie się zmylić.
Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 36 i uzupełnijcie zdjęciami zwierząt tabelę w poleceniu 1. Przy doborze zdjęć kierujcie się informacjami podanymi w tabeli.
Zadanie 3.
Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 38 i wykonajcie polecenie 7. W rozpoznawaniu zwierząt pomogą Wam zdjęcia z podręcznika ze str.25.
Zadanie 4.
Dowiedzcie się, jakie znaczenie dla człowieka i dla przyrody mają zwierzęta żyjące na łące. Uzupełnijcie luki w zdaniach z polecania 8 ze str.38 wykorzystując wyrazy z ramki. Dopasujcie je do treści zdań.
Zadanie 5.
Pora na krótki relaks, w nagrodę za wykonanie ćwiczeń możecie uzupełnić labirynt (ćw.5, str. 37).
Matematyka
Zadanie 1.
Poćwicz liczenie z komputerem, dzisiaj zapamiętajcie iloczyny mnożenia przez 7: https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-7_9_48
Zadanie 2.
Zanim przystąpicie do kolejnego ćwiczenia przygotujcie 12 patyczków. Przeczytajcie treść zadania:
W świetlicy zostało po lekcjach 12 dzieci. Pani podzieliła dzieci po dwoje
i każdej dwójce dała grę planszową. Na ile zespołów pani podzieliła dzieci?
To co dzieci zrobiły z patyczkami możemy zapisać tak:
12 : 2 = 6
12 podzielić po 2 równa się 6
Popatrzcie na rozłożone przez siebie patyczki i powiedzcie:
- Ile jest zespołów? Jest 6 zespołów.
- Ile jest dzieci w każdym zespole? W każdym zespole jest 2 dzieci.
- Ile jest wszystkich dzieci? Wszystkich dzieci jest 12. Przeliczcie patyczki po 2, aby sprawdzić swój wynik. To co zrobiliście możemy zapisać tak:
6 x 2 = 12
6 razy po 2 równa się 12
Te same obliczenia możemy umieścić w grafie
Co zauważyliście?
Otwórzcie zeszyty do matematyki i zapiszcie:
W klasie 21 maja 2020r.
Oblicz i zapisz według wzoru:
42 : 6 = 7 bo 7 x 6 = 42
30 : 5 = 6 bo 6 X 5 = 30
36 : 6 = bo
49 : 7 = bo
32 : 4 = bo
36 : 4 = bo
35 : 7 = bo
36 : 9 = bo
48 : 6 = bo
27 : 3 = bo
40 : 8 = bo
28 : 4 = bo
Przepisz i uzupełnij tabelkę:
Te ćwiczenia będę oceniała, przyślijcie je na naszą skrzynkę e-mail do jutra do godz. 10.00
Pozdrawiamy