Każdy z nas jest ważny
Dzień dobry. Witamy Was w środę 3 czerwca. Wczoraj odbył się test sprawdzający Waszą znajomość tabliczki mnożenia. Wszyscy poradziliście sobie bardzo dobrze, pomimo tego, iż pracowaliście na swój wynik w różnym czasie. Najszybciej wszystkie działania rozwiązała Magda. Zajęło jej to 1 minutę. Brawa dla Magdy
Dzisiaj spróbujecie zastanowić się nad swoimi mocnymi stronami, znalezieniem tego z czego jesteście dumni i wychodzi Wam najlepiej. Poznamy wyrazy, których pisownię trzeba zapamiętać. Nadal będziemy doskonalić technikę rachunkową w zakresie 100.
J.polski
Zadanie 1.
Otwórzcie czytanki na str. 41 i przeczytajcie uważnie opowiadanie pt. „Każdy jest ważny”. Po zapoznaniu się z tekstem uzupełnijcie zdania o bohaterach czytanki ( ćwiczeniówki str. 56, polecenie 1). Następnie uzupełnijcie zdania w poleceniu 2 na str. 56.
Zadanie 2.
W zeszycie do j.polskiego napiszcie trzy zdania na temat swoich umiejętności, zdolności. Opiszcie z czego jesteś dumni, co dobrze Wam wychodzi, w czym czujecie się docenieni.
W klasie 3 VI 2020 r.
„ W czym jestem dobry?”
Jesteśmy bardzo ciekawe Waszych wypowiedzi. Czekamy na nie do jutra. Przyślijcie je na naszą pocztę.
Zadanie 3.
W języku polskim istnieją wyrazy, których pisowni nie można wyjaśnić, trzeba ją zapamiętać. Od dzisiaj przez parę dni będziemy codziennie poznawać kilka wyrazów z „ó” niewymiennym. W środę zapamiętamy cztery wyrazy z ćw. 3 na str. 57 ( ćwiczeniówki).
Czy znacie sposoby na zapamiętanie trudnych wyrazów? Jest ich wiele. Proponujemy Wam założenie obrazkowego słowniczka z wyrazami z „ó” niewymiennym. Codziennie na osobnych kartkach przygotujecie tyle rysunków, ile poznacie nowych wyrazów. Kartki powinny być niezbyt duże, najlepiej o wymiarach 11cm na 15 cm. Z kartki z bloku rysunkowego można zrobić ich, aż cztery. W każdej kartce trzeba zrobić mały otwór na wstążkę, sznurek. Kartki najlepiej związywać, aby się nie pogubiły. Powstanie wtedy kolorowa książeczka. Oto wzór kartki z waszego słowniczka. Pamiętajcie o stronie tytułowej i umieszczeniu na niej imienia i nazwiska autora
Matematyka
Przygotujcie Wasze papierowe banknoty i monety. Dzisiaj pokażemy Wam sposoby na dodawanie i odejmowanie pełnych dziesiątek do liczby dwucyfrowej.
Zadanie 1.
Mirek miał 22 zł. Tata dołożył mu 50 zł. Ile Mirek ma teraz pieniędzy?
Obliczenie zapiszemy tak:
Mirek ma teraz 72 zł.
Dodając do siebie dwie liczby dwucyfrowe, najpierw dodajemy dziesiątki, a potem jedności.
Korzystając z papierowych banknotów i monet pobawcie się w liczenie pieniędzy i wykonajcie obliczenia:
45 + 30 = 57 + 30 =
36 + 60 = 63 + 20 =
Zadanie 2.
Mirek miał 72 zł. Na zakup samochodu wydała 40 zł. Ile pieniędzy mu zostało?
Zostało mu 32 zł.
Korzystając z papierowych banknotów i monet pobawcie się w liczenie pieniędzy i wykonajcie obliczenia:
75 - 30 = 67 - 30 =
82 - 60 = 93 - 40 =
Zadanie 3.
Otwórzcie ćwiczeniówki matematyczne na str. 61 i wykonajcie zadanie 1 i 2.
Pozdrowienia