Z wizytą pod Wawelem
Jest poniedziałek 15 czerwca. Witamy wszystkie dzieciaki w przedostatnim tygodniu roku szkolnego. Wakacje tuż, tuż….
Rozpoczynamy dzień od radosnej wiadomości. Wasze koleżanki Julia i Milenka zajęły wysokie lokaty w regionie katowickim w konkursie Kangur Matematyczny 2020 . Gratulujemy im bardzo dobrych wyników.
Dzisiaj dużo będzie się działo i będzie dużo pracy. Z powodu niespodziewanych dodatkowych dni wolnych od nauki (16, 17, 18 czerwca) musimy popracować więcej niż zwykle.
Na początek najważniejszy moment dnia, czyli zapowiedziany test online. Zadania możecie wykonać tylko raz w ciągu 45 minut. To dużo czasu więc się nie denerwujcie i spokojnie wykonajcie polecenia. Powodzenia!
Link do testu:
https://forms.gle/B8KEhWgEVy2LjMT37
Punktacja:
28 - 27 pkt/ 6p
26 – 24 pkt/ 5p
23 – 21 pkt/ 4p
20 – 14 pkt/ 3p
13 – 8 pkt/ 2p
7 i mniej pkt/ 1p.
J.polski
Jesteśmy pewne, że piątkowy spacer po Krakowie był udany. Samo miasto i jego zabytki zrobiły na Was wielkie wrażenie. Z pewnością wybierzecie się tam na rodzinną wycieczkę.
Zadanie 1.
Otwórzcie czytanki na str. 54 i uważnie przeczytajcie wiersz pt. „Czy to Kraków?”. Każda zwrotka wiersza to zagadka o Krakowie. Rozwiążcie te zagadki.
Zadanie 2.
Przeczytajcie informacje o ciekawych miejscach w Krakowie w podręczniku na str. 55. Poznane ciekawostki pozwolą Wam uzupełnić zagadki w ćwiczeniówkach na str. 65. Więcej o zabytkach Krakowa dowiecie się na stronach internetowych: https://www.zabytkikrakowa.com.pl/, http://alekrakow.pl/zabytki-krakowa
Zadanie 3.
Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 66 i wykonajcie polecenie 2.
Zadanie 4.
Czy wiecie, jak nazywa się taniec ludowy pochodzący z okolic Krakowa. Jego nazwę odczytacie z rebusu. Zapiszcie rozwiązanie. ( ćw. 4/66 ).
Posłuchajcie krakowiaka:
Filmik jest długi, trwa osiem minut. Z pewnością spodoba się naszym klasowym tancerzom. Możecie zobaczyć cały, ale wystarczy jeżeli zobaczycie cztery minuty.
Zadanie 5.
Podziwiając taniec krakowianek i krakowiaków zwróciliście uwagę na ich przepiękne, bogato zdobione stroje. Opiszcie strój krakowianki. Wykonajcie ćw. 5 na str. 67.
Matematyka
Dzisiaj rozszerzymy zakres naszego liczenia aż do tysiąca. Zobaczcie filmik, który pokaże Wam, ile to jest tysiąc. Oglądajcie film tylko przez 1 minutę i 50 sekund. Pozostałą część filmu zobaczycie na kolejnych lekcjach:
Jak wielką liczbą jest tysiąc możecie zobaczyć przeliczając banknoty 100 zł.
Zadanie 1.
Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:
W klasie 15 VI 2020r.
1 x 100 = 100 sto
2 x 100 = 200 dwieście
3 x 100 = 300 trzysta
4 x 100 = 400 czterysta
5 x 100 = 500 pięćset
6 x 100 = 600 sześćset
7 x 100 = 700 siedemset
8 x 100 = 800 osiemset
9 x 100 = 900 dziewięćset
10 x 100 = 1000 tysiąc
Pod spodem narysujcie oś liczbową o długości 11 cm, zróbcie odstępy co dwie kratki. Umieście na osi liczby od 0 do 1000, zapisując je pełnymi setkami. Pamiętajcie, żeby oś liczbową rozpoczynał punkt 0.
Zadanie 2.
Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 68 i wykonajcie polecenia 1, 2, 3.
Miłego poniedziałku