• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
30 31 01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 01 02 03

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Archiwum

  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020

Najnowsze wpisy, strona 18


< 1 2 ... 17 18 19 20 21 22 >

Zmartwychwstanie Pana Jezusa

Drodzy rodzice,

Dziś nasza ostatnia internetowa religia przed Świętami Wielkanocnymi. Te Święta będą inne niż zwykle, co nie znaczy, że mniej ważne. Tym bardziej musimy obdarzyć siebie nawzajem miłością,

ciepłem i życzliwością. Możemy zgromadzić się przy wspólnej modlitwie wokół stołu, na którym będzie to, co będziemy mieć do spożycia, ale ważne, żebyśmy spożywali to z wdzięcznością Bogu

za dary. Mimo, że nie pójdziemy tradycyjnie do kościoła na święcenie pokarmów, to w domu sami możemy pobłogosławić jedzenie na śniadanie wielkanocne.  Na dole wiadomości przesyłam

proponowany, skrócony tekst błogosławieństwa pokarmów, ale można to uczynić też swoimi własnymi słowami.

 

BŁOGOSŁAWIEŃSTWO POKARMÓW WIELKANOCNYCH W NIEDZIELĘ ZMARTWYCHWSTANIA PAŃSKIEGO

 

,,Panie Jezu, prosimy Cię pozwól nam z wiarą przeżywać Twoją obecność wśród nas podczas wielkanocnego posiłku.

Pobłogosław ten chleb i wszelkie świąteczne pieczywo na pamiątkę chleba, którym nakarmiłeś słuchających Ciebie na pustkowiu.

Pobłogosław to mięso, wędliny i wszelkie pokarmy, które będziemy jedli na pamiątkę baranka paschalnego i świątecznych potraw, jakie spożyłeś z Apostołami podczas

Ostatniej Wieczerzy.

Pobłogosław te jajka, znak nowego życia, abyśmy dzieląc się nimi, mogli się także dzielić wzajemną radością z tego, że jesteś z nami. 

Otwórz nasze oczy i serca na potrzebujących, cierpiących z powodu panujące epidemii i tych, którzy naśladując Ciebie, służącego potrzebującym, walczą o zdrowie i życie

innych. "

Amen.

 

Zadanie do wykonania:

1. Zachęcam, aby dzieci w ramach zadania narysowały w zeszycie do religii tradycyjny koszyczek z jedzeniem do święcenia (tak zwana „święconka”).

2. Obejrzyj film o Zmartwychwstaniu Pana Jezusa www.youtube.com/watch?v=IcU94EeMVps

 

Chciałam skorzystać z okazji i życzyć Państwu i Waszym rodzinom błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Jezusa. Niech Dobry Bóg obdarzy nas zdrowiem, radością z tego, że z sobą

przebywamy. Życzę nam wszystkim spotkania się na corocznym Festynie Rodzinnym, gdzie będziemy się mogli razem z dziećmi bawić i śmiać. 

Pamiętam o Was wszystkich w modlitwie, Barbara B. 

 

02 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
religia  

Prima aprilis

Dzień dobry. Witam wszystkich w ten słoneczny poranek. Jest środa 1 kwietnia. Jest to szczególny dzień, gdyż witamy nowy miesiąc. Ponadto dzisiaj jest prima aprilis, czyli dzień żartów i

psikusów. Wszyscy znamy przysłowie „Prima aprilis uważaj, bo się pomylisz”. Pamiętajcie, aby Wasze żarty nikogo nie uraziły!

Dzisiaj dowiecie się co niezwykłego może wydarzyć się w tym żartobliwym dniu, poznacie wyrazy z trudnymi literami,  zabawne rymowanki oraz utrwalicie mnożenie w zakresie 30 inaczej niż zwykle.

Nie zapomnimy o naszych sympatycznych psiaczkach: Pędzlu, Myszce, Ciapku, Klaksonie i Misiu.

 

J.polski

 

Zadanie1.

Otwórz czytankę na str. 57 i uważnie przeczytaj wiersz Jana Brzechwy pt. „Prima aprilis”. Wymień jakie niezwykłe zdarzenia zostały opisane w wierszu. Czy mogły wydarzyć się naprawdę?

Otwórz ćwiczeniówki do j. polskiego i wykonaj polecenie 1 i 3 ze strony 66.

 

Zadanie 2.

Ponownie otwórz czytankę na str.58, odszukaj na stronie polecenie1. Przeczytaj głośno pary wyrazów umieszczone w kolorowych ramkach, zwróć uwagę na litery, którymi różnią się te wyrazy.

A teraz sprawdź swoją pamięć: zamknij oczy lub książkę i wymień sześć wyrazów z „h”, które zapamiętałeś.

Następnie przeczytaj wierszyki z wyrazami z „h”. Wybierz jeden najzabawniejszy i przepisz starannie do zeszytu. Zapis w zeszycie powinien wyglądać tak:

 

              W klasie      1 IV 2020r.

 

Ćw. 1 str. 58

Zrób zdjęcie z zeszytu i wyślij na naszą pocztę klasa2-c@tlen.pl do jutra do godziny 1000.

 

Teraz pora na chwilę wytchnienia. W nagrodę za ciężką pracę zapraszamy Was na krótki filmik

https://www.youtube.com/watch?v=oZcEtYjJlJI

 

 

Matematyka

Dzisiaj taki wesoły dzień, niech i matematyka będzie radosna. Kliknij w link i wykonaj ćwiczenie.

https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_multiplications.htm?language=english&linkback=../../ed

 

 

Plastyka

Wczoraj opisywaliście swoje ulubione Pięciopsiaczki, dzisiaj zrobicie ich portety. Nie będziemy Wam narzucać techniki plastycznej. Wybierzcie dowolną, taką jaką lubicie najbardziej. Możecie pieski

wykleić z różnych materiałów, namalować farbami, narysować kredkami lub jeszcze inaczej. Niech zadziała Wasza wyobraźnia. Pamiętaj, aby w prawym dolnym rogu napisać imię pieska. Na

wykonanie tego zadania macie czas do piątku. Zróbcie zdjęcie pracy  i wyślijcie je na adres poczty klasa2-c@tlen.pl

 

 

                                                                         Pozdrowienia

 

 

 

01 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Famous Buildings. Sławne Budynki.

                         

Moi drodzy pomysł na dziś: wybieramy się w interaktywną podróż do Londynu. Klikając w link obejrzycie filmik, w którym dzieci opowiadają po angielsku o najciekawszych miejscach w Londynie.

Pooglądajcie i posłuchajcie- jeśli nie zrozumiecie tego, co dzieci mówią - nie przejmujcie się. Spróbujcie odnaleźć Londyńskie autobusy i taksówki, obejrzyjcie muzeum figur woskowych i wiele

ciekawych miejsc  www.youtube.com/watch?v=HrJNIUp2izQ

 

Po obejrzeniu filmu zapiszcie w zeszycie:

 

         Lesson       1 st April

Topic: Famous Buildings. Sławne Budynki.

 

This is ........... Jest to........

This is the Tower Bridge in London. To jest most Tower w Londynie.

It is .... - to jest

It is very old. to jest bardzo stare.

It is very big. To jest bardzo duże.

It is small. To jest małe.

interesting - interesujące

old - stare

modern - nowoczesne

 

Zadanie do wykonania:

Proszę, abyście wybrali swoje ulubione budynki lub miejsca w Polsce lub za granicą. Narysujcie przynajmniej dwa i krótko napiszcie o nich w języku angielskim. Możecie używać zwrotów zapisanych

na lekcji oraz korzystać z podpowiedzi w książkach na str 49 zadanie 2. Zadanie proszę wykonać starannie, a rozwiązania można przesyłać do następnej lekcji.

Powodzenia kochani i miłego dnia :)

01 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
język angielski  

Jakie były ,,Pięciopsiaczki

Dzień dobry. Jest wtorek 31 marca. Witamy wszystkie leniuchy, którym udało się wygramolić z łóżka i mimo tak sennej pogody zasiąść do lekcji. Na początku pochwała za wczorajsze zadanie.

Prawie wszystkim ( z wyjątkiem trzech maruderów) udało się wysłać test on-line z lektury. Panie też się cieszą, bo nauczyły się czegoś nowego J. Wyszło pięknie, zdecydowana większość ocen to

„szóstki”. Otrzymały je te dzieci, które prawidłowo odpowiedziały na wszystkie pytania. Były super exstra. „Piątek” możemy pogratulować uczniom, którzy zrobili jeden błąd. Oni są extra. Ci, którzy

pomylili się dwa razy dostali „czwórki” i również są świetni.  Nikt nie dostał „trójki”.

Dzisiaj kolejne zadania przed Wami.

 

J.polski

Zadanie1.

Książka pt. „Pięciopsiaczki” spodobała się Wam, ale i również Waszym rodzinom. Warto więc dowiedzieć się jeszcze więcej o ulubionych bohaterach. Pomoże Wam w tym krzyżówka. Kliknijcie w

poniższy link  https://progmar.net.pl/szkola/narzedzia/krzyzowki/magda-pol/1933/2

Przed Wami pojawi się diagram krzyżówki, a pod nim pytania. Żeby wpisać hasło do diagramu trzeba kliknąć pierwsze okienko hasła i pojawi się klawiatura, z której wybieracie kolejne literki lub

wpisujecie odpowiedź w całości. Po uzupełnieniu literami wszystkich okienek odczytacie hasło. To hasło wpiszecie do zeszytu z języka polskiego w dzisiejszym zapisie lekcji.

 

Zadanie 2.

Zastanów się, którego z Pięciopsiaczków polubiłeś najbardziej. Napisz w zeszycie do języka polskiego pięć zdań o jednym,  ulubionym piesku ( można więcej). W wykonaniu zadania pomogą Ci

pytania.

1. Jak miał na imię ulubiony piesek?

2. Jak wyglądał ten szczeniak? ( wielkość, kolor, cechy szczególne)

3. Kto został nowym opiekunem pieska?

4. Dlaczego nowy właściciel wymyślił dla niego takie imię?

5. Dlaczego polubiłeś tego psiaka?

 

Zapis w zeszycie będzie wyglądał tak:

 

                          W klasie                                  31 III 2020r.

Hasło krzyżówki brzmi: ………………………………………………………………………

 

Mój  ulubiony piesek nazywał się  ……………………………………………………………

 

To zadanie  będzie ocenione. Wyślijcie zdjęcie z zeszytu z opisem psa na naszą pocztę: klasa2-c@tlen.pl

do jutra do godziny 10.00.

 

 

Gimnastyka

Teraz pora na chwilę relaksu. Odejdźcie od stolików i znajdźcie sobie dużo wolnego miejsca. Posłuchajcie rymowanki i wykonajcie zadania. Do dzieła!

Abrakadabra, hokus-pokus,

Obracam się na pięcie, pałeczką robię zaklęcie,

Niechaj dzieci nie czekają,

Tylko w pieski się zamieniają.

Psy:

- idą na spacer- ( czworakowania i odgłosy : hau, hau, hau)

- węszą trop- ( naśladują wąchanie)

- gonią złodzieja ( bieg na czworaka, warczenie (wrr,wrr,wrr)

- piją wodę w siadzie klęcznym, ćwiczenia języka,

- idą spać- dowolna pozycja wymyślona przez dzieci.

 

Matematyka

Zadanie 1.

Otwórz zeszyt ćwiczeń na  stronie 25 i wykonaj polecenie 1.

Zadanie 2.

Wykonaj polecenie 2 ze str. 25. Zrób zdjęcia i wyślij je również na pocztę: klasa2-c@o2.pl

 

   

 

                                                                                  Pozdrowienia

 

 

31 marca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

,,Pięciopsiaczki"

Dzień dobry. Jest poniedziałek 30 marca, witamy ostatni tydzień marca. Dziś mamy niespodziankę za oknem - wróciła zima, ale przecież ,, w marcu jak w garncu" wszystko zdarzyć się może.

                                                    

Zaczynamy kolejny tydzień zmagań z tą nietypową dla Nas sytuacją, ale ,,Razem damy radę".

W dniu dzisiejszym poznamy bohaterów naszej lektury, sprawdzicie swoją wiedzę o Pięciopsiaczkach, poćwiczycie dzielenie w zakresie 30.

 

Język polski

 

Zadanie 1.

Zanim przystąpimy do poznania bohaterów naszej lektury, będziecie mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę w inny, niż zazwyczaj sposób. Otóż po raz pierwszy wykonacie test on-line.

Jak to zrobić? Nie martwcie się, bardzo prosto. Kliknijcie w link: https://forms.gle/gBzyiakRwiBQqVEEA

Na ekranie powinny pojawić się pytania do testu ze znajomości lektury ,,Pięciopsiaczki". W miejscu, gdzie musisz się podpisać, wpisz swoje imię i pierwszą literę nazwiska.Uważnie czytaj pytania,

zaznacz jedną odpowiedź. Kiedy odpowiesz na wszystkie pytania - kliknij "Prześlij". Twoje odpowiedzi pojawią się na moim komputerze, w ten sposób będę mogła sprawdzić, co wiesz o

,,Pięciopsiaczkach" i wystawić ocenę ze znajomości lektury. Proste, prawda? wink Powodzenia. (Jeśli pojawiłyby się jakieś problemy z testem, proszę o kontakt z wychowawcą).

 

Zadanie 2.

Przygotuj książkę ,,Pięciopsiaczki''. Przyjrzyj się dokładnie okładce i stronie tytułowej. Informacje, które się na nich znajdują będą Nam potrzebne do zrobienia metryczki w zeszycie.

Zapis w zeszycie będzie wyglądał tak:

 

                       W klasie                             30 III 2020r.

 

Tytuł: (wpisać tytuł)

Pamietaj o wielkiej literze i cudzysłowiu

Autor: (wpisać imię i nazwisko autora)

Ilustrator; (wpisać imię i nazwisko autora)

Bohaterowie: ( wpisać imiona wszystkich bohaterów: osób oraz piesków)

Nie zapomnij o wielkiej literze w pisowni imion i nazwisk!

 

Matematyka

 

Zadanie1.

Otwórz ćwiczenia na str.24 i wykonaj polecenie 1.

Zadanie2.

Otwórz ćwiczenia na str.24 i wykonaj polecenie 3 i 4.

 

                                                              MIŁEGO DNIA smile

30 marca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 ... 17 18 19 20 21 22 >
Magdalena1307 | Blogi