• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 03 04 05

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Archiwum

  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020

Najnowsze wpisy, strona 1


< 1 2 3 4 ... 21 22 >

Z czego słynie Toruń?

 

Dzień dobry. Jest poniedziałek 22 czerwca. Witamy Was  w ostatnim tygodniu nauki w klasie drugiej. Przed nami jeszcze cztery dni nauki, a potem długo wyczekiwane wakacje. Dzisiaj zapraszamy Was do kolejnego słynnego miasta w Polsce – Torunia.

 

 

 

 

J.polski

 

 

 

Zadanie 1.

 

Być może mieliście już okazję poznać Toruń. Czy pamiętacie z czego słynie to historyczne miasto? Jeśli nie pamiętacie, to uważnie przeczytajcie wiersz Czesława Janczarskiego pt. „Gwiazdy nad Toruniem”. Następnie otwórzcie ćwiczeniówki na str. 71 i odpowiedzcie na pytania z ćw. 4.

 

 

 

Zadanie 2.

 

W Toruniu mieszkał najwybitniejszy polski uczony Mikołaj Kopernik.

 

 

 

 

 

Poznajcie Mikołaja Kopernika - autora jednego z największych odkryć
w historii ludzkości:

 

 

 

Uzupełnijcie notatkę o Mikołaju Koperniku w ćwiczeniówkach ( ćw.1, str.70 ). Zapiszcie zdanie mówiące o tym, co odkrył astronom.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Poznając teorię Mikołaja Kopernika warto również przypomnieć sobie, że oprócz Ziemi istnieją inne planety. Jakie? Poznajcie ich nazwy. Bardzo uważnie oglądajcie film, gdyż po projekcji sprawdzicie swoje wiadomości w quizie:

 

Film:

 

Quiz: https://wordwall.net/play/3051/319/870

 

 

 

Zadanie dodatkowe ( dla ciekawskich i chętnych dzieci)

 

Jeżeli zainteresowała Was postać Mikołaja Kopernika i jego wielkie odkrycie, w wolnym czasie zobaczcie film animowany pt. „Gwiazda Kopernika” 

 

 

Matematyka

 

 

 

Zadanie 1.

 

Dzisiaj poznamy nową jednostkę długości. Nazywa się: kilometr

 

 

 

 

 

 

O tym, co mierzymy w kilometrach zobaczycie we fragmencie filmu. Rozpocznijcie oglądanie od 3 minuty i 40 sekundy:

 

 

 

Zadanie 2.

 

Przeczytajcie treść zadań tekstowych. Rozwiązania i odpowiedzi zapiszcie w zeszycie do matematyki. Zapis w zeszycie powinien wyglądać tak:

 

                                W klasie                                                 22 VI 2020r.

 

Zad. 1

 

Roz…………………………………

 

Odp. ………………………………

 

Zad. 2

 

Roz……………………………..

 

Odp……………………………….

 

Roz……………………………..

 

Odp……………………………….

 

Zad. 3

 

Roz…………………………………

 

Odp. ………………………………

 

Zad. 4

 

Roz…………………………...

 

          Pamiętajcie, aby w obliczeniach zapisywać jednostki długości.

 

1. Tomek i rodzice wybrali się w odwiedziny do cioci. Przed obiadem przejechali 200 km, a po obiedzie 100 km.

 

·         Oblicz, ile kilometrów przejechali razem?

 

                 Roz. (Zapisz w zeszycie)

 

                 Odp. (Zapisz w zeszycie)

 

2. Przed południem kierowca przejechał 300 km, a po południu 100 km.

 

·         Ile kilometrów przejechał razem kierowca?

 

Roz. (Zapisz w zeszycie)

 

Odp. (Zapisz w zeszycie)

 

·         Ile kilometrów zostało mu do przejechania, jeśli długość trasy  to 600 km?

 

Roz. (Zapisz w zeszycie)

 

Odp. (Zapisz w zeszycie)

 

3. Podróżnik zaplanował trasę wyprawy o długości 1000 km. Pierwsze 200 km zamierza przepłynąć kajakiem, potem chce jechać rowerem, a następnie przelecieć balonem 500 km.

 

·         Oblicz, ile kilometrów podróżnik planuje przejechać rowerem.

 

Roz. (Zapisz w zeszycie)

 

Odp. (Zapisz w zeszycie)

 

 

 

 

 

 

           Roz. (Zapisz w zeszycie)

 

 

 

 

 

 

                                                                    

 

                                                                                   

 

 

22 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Jak powstała Warszawa?

 

 

  Witamy Was serdecznie po trzydniowej nieobecności. Ósmoklasiści zakończyli już swoje egzaminacyjne zmagania, więc wracamy do pracy. Jest piątek 19 czerwca. Na początek dnia pochwały dla Tych, którzy pokazali swoje piękne, obrazkowe słowniczki. Szczególnie doceniamy Wasze zaangażowanie, gdyż nie wszystkie dzieciaki mogą się nimi pochwalić. Brawa dla Waszej pomysłowości i wytrwałości w realizacji tego projektu.

 

 

 

                        

 

 

 

   Dzisiaj kolejnym miejscem naszej wędrówki po Polsce będzie stolica Polski –Warszawa. Stolica to największe miasto, w którym siedzibę mają najwyższe władze państwowe: prezydent, rząd, sejm, senat

 

 

 

J.polski

 

 

Zaczniemy od legendy....

 

Warszawa nie zawsze była największym miastem Polski, i kiedyś, dawno... temu w tym miejscu, gdzie dziś jest Warszawa, rosły gęste, wielkie lasy (bory, knieje, puszcze, gaje...). Jak  to się  stało, że dzisiaj jest stolicą Polski dowiecie się ze słuchowiska. Usiądźcie wygodnie i wysłuchajcie w skupieniu legendy o powstaniu Warszawy: 

 

 

 

Zadanie 1.

 

Sprawdźcie, czy dobrze zapamiętaliście kolejność wydarzeń w legendzie. Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 68 i wykonajcie polecenie 2 plus czerwona kropka. Napiszcie odpowiedź na pytanie: Dlaczego Syrena dała Warsowi miecz i tarczę?

 

 

 

Zadanie 2.

 

Przyjrzyjcie się herbowi Warszawy ( ćw. 4 str. 69). Opiszcie własnymi słowami, jak wygląda Syrena. Następnie uzupełnijcie opis herbu Warszawy podanym w ramce słownictwem.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Zapraszamy Was na spacer po stolicy. Oglądnijcie film. Zatrzymujcie film przy każdym zabytku,  aby przyjrzeć się dłużej  ciekawym miejscom i zapamiętać ich nazwę. Patrzcie uważnie, po filmie wykonacie ćwiczenie.

 

Film:

 

Ćwiczenie: https://wordwall.net/play/1794/731/401

 

 

 

Matematyka

 

 

Zadanie 1.

 

 Przypomnijmy sobie nominały polskich banknotów:

 

 

 

 

Otwórzcie podręczniki do matematyki na str. 60. I wykonajcie ustnie zadania 1 i 2.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Odszukajcie w podręczniku zadanie 5 na str. 60. Wykonajcie obliczenia, a następnie starannie przepiszcie działania do zeszytu z matematyki.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Poćwiczcie liczenie w zakresie 1000 pełnymi setkami:

 

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5f56beb377735ae550163c44a431daba_/index.html

 

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/fe4181eea54a3c0138fecb0d913c4a44_/index.html

 

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/b2805dcffee4230adb58bdf69f8c5060_/index.html

 

                                            

 

Kodowanie na ekranie

 

Na koniec dnia proponujemy Wam zabawę w kodowanie. Zaprowadź pieska do budy klikając w odpowiednie strzałki ( w prawo, do przodu, w lewo)

 

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/mazedots.htm?language=english&linkback=..%2F..%2F..%2Feducation%2Fkindergarten%2Findex.htm

 

 

 

 

 

 

 

                                               Miłego dnia, do poniedziałku 

 

 

 

 

 

 

 

19 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Z wizytą pod Wawelem

                 Jest poniedziałek 15 czerwca. Witamy wszystkie dzieciaki w przedostatnim tygodniu roku szkolnego. Wakacje tuż, tuż….

   Rozpoczynamy dzień od radosnej wiadomości. Wasze koleżanki Julia i Milenka zajęły wysokie lokaty w regionie katowickim w konkursie Kangur Matematyczny 2020 . Gratulujemy im bardzo dobrych wyników.

 

         

 

 

   Dzisiaj dużo będzie się działo i będzie dużo pracy. Z powodu niespodziewanych dodatkowych  dni wolnych od nauki (16, 17, 18 czerwca) musimy popracować więcej niż zwykle.

   Na początek najważniejszy moment dnia, czyli zapowiedziany test online. Zadania możecie wykonać tylko raz w ciągu 45 minut. To dużo czasu więc się nie denerwujcie i spokojnie wykonajcie polecenia. Powodzenia! 

 

Link do testu:       
https://forms.gle/B8KEhWgEVy2LjMT37

 

Punktacja:

 

28 - 27 pkt/ 6p

26 – 24 pkt/ 5p

23 – 21 pkt/ 4p

20 – 14 pkt/ 3p

13 – 8 pkt/ 2p

7 i mniej pkt/ 1p.

 

J.polski

Jesteśmy pewne, że piątkowy spacer po Krakowie był udany. Samo miasto i jego zabytki zrobiły na Was wielkie wrażenie. Z pewnością wybierzecie się tam na rodzinną wycieczkę.

 

Zadanie 1.

Otwórzcie czytanki na str. 54 i uważnie przeczytajcie wiersz pt. „Czy to Kraków?”. Każda zwrotka wiersza to zagadka o Krakowie. Rozwiążcie te zagadki.

 

Zadanie 2.

Przeczytajcie informacje o ciekawych miejscach w Krakowie w podręczniku na str. 55. Poznane ciekawostki pozwolą Wam uzupełnić zagadki w ćwiczeniówkach na str. 65. Więcej o zabytkach Krakowa dowiecie się na stronach internetowych:  https://www.zabytkikrakowa.com.pl/, http://alekrakow.pl/zabytki-krakowa

 

Zadanie 3.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 66 i wykonajcie polecenie 2.

 

Zadanie 4.

Czy wiecie, jak nazywa się taniec ludowy pochodzący z okolic Krakowa. Jego nazwę odczytacie z rebusu. Zapiszcie rozwiązanie. ( ćw. 4/66 ).

 

Posłuchajcie krakowiaka:

Filmik jest długi, trwa osiem minut. Z pewnością spodoba się naszym klasowym tancerzom. Możecie zobaczyć cały, ale wystarczy jeżeli zobaczycie cztery minuty.

 

 

 

Zadanie 5.

Podziwiając  taniec krakowianek i krakowiaków zwróciliście uwagę na ich przepiękne, bogato zdobione stroje. Opiszcie strój krakowianki. Wykonajcie ćw. 5 na str. 67.

 

 

Matematyka

Dzisiaj rozszerzymy zakres naszego liczenia aż do tysiąca. Zobaczcie filmik, który pokaże Wam, ile to jest tysiąc. Oglądajcie film tylko przez 1 minutę i 50 sekund. Pozostałą część filmu zobaczycie na kolejnych lekcjach:

Jak wielką liczbą jest tysiąc możecie zobaczyć przeliczając  banknoty 100 zł.

 

 

 

Zadanie 1.

Otwórzcie zeszyt do matematyki i zapiszcie:

 

                                                      W klasie                                                                15 VI 2020r.

1 x 100 = 100          sto

2 x 100 = 200          dwieście

3 x 100 = 300           trzysta

4 x 100 = 400           czterysta

5 x 100 = 500           pięćset

6 x 100 = 600           sześćset

7 x 100 = 700           siedemset

8 x 100 = 800           osiemset

9 x 100 = 900           dziewięćset

10 x 100 = 1000       tysiąc

 

Pod spodem narysujcie oś liczbową o długości 11 cm, zróbcie odstępy co dwie kratki.  Umieście na osi liczby od 0 do 1000, zapisując je pełnymi setkami. Pamiętajcie, żeby oś liczbową rozpoczynał punkt 0.

 

 

 

 
   

Zadanie 2.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 68 i wykonajcie polecenia 1, 2, 3.

 

 

                                              Miłego poniedziałku 

 

15 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Spacer po Krakowie

    Dzień dobry. Witamy wszystkich drugoklasistów w piątek 12 czerwca. Dzisiaj będziemy przygotowywać się do poniedziałkowego sprawdzianu z matematyki oraz powędrujemy do Krakowa.

 

                                           

 

Matematyka

 

W ramach powtórki do sprawdzianu wykonajcie ćwiczenia 1 – 9 z działu Sprawdzam Siebie ze str. 66 i 67. Poćwiczcie ich rozwiązywanie, gdyż podobne zadania znajdą się na poniedziałkowym teście on-line. Będzie on dostępny na naszym blogu od godziny 10.00.

 

 

J. polski

W środę rozpoczęliśmy wędrówkę po naszym pięknym kraju. Poznaliśmy bieg Wisły. Dzisiaj chciałyśmy Was zaprosić do odwiedzenia naszej dawnej stolicy, przepięknego Krakowa. Zajrzyjcie na stronę: https://krakow.pl/spacer .

 

Spacer po Krakowie rozpocznijcie od poznania krótkiej opowieści o Krakowie, kliknijcie w zakładkę Początek, następnie kliknijcie w zakładkę Galeria Panoram  i kolejno odwiedzajcie Rynek Główny, Planty, Wzgórze Wawelskie, Iluminacje nocne. Jeżeli chcielibyście poznać inne atrakcje Krakowa  zaglądnijcie na zakładkę Spacery i Muzea.

 

 

 

 

 

                                                                                Miłej wędrówki po Krakowie 

 

12 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Królowa naszych rzek

 

Jest środa 10 czerwca. Witamy radośnie wszystkich drugoklasistów. Wakacje zbliżają się coraz większymi krokami. To czas wędrówek i wyjazdów. Co warto zwiedzić w naszym kraju. Przez najbliższe dni będziemy odwiedzać ciekawe miejsca w Polsce. Wędrówkę zaczynamy od …..

 

J. polski

 

Zadanie 1.

Rozwiążcie krzyżówkę, a dowiecie się, jak nazywa się największa rzeka w Polsce. Wpiszcie w kratki wyrazy o znaczeniu przeciwnym, tak zwane antonimy.

 https://progmar.net.pl/szkola/narzedzia/krzyzowki/magda-pol/3147/2

 

Zadanie 2.

Usiądźcie wygodnie  i wysłuchajcie nagrania legendy pt. „O Wiśle” (podręcznik str.50-51) 

    

 

Sprawdźcie, co zapamiętaliście. Odpowiedzcie ustnie na pytania: Jak powstają rzeki? Co dzieje się ze strumyczkami zanim dotrą do morza? Jak nazywa się miejsce, gdzie swój początek ma rzeka Wisła? Jak nazywają się dwa strumienie, które dają początek Wiśle?

 

Jakie miasta mija Wisła po drodze do Bałtyku? – wykonajcie ćwiczenie https://learningapps.org/watch?v=psn93z4rk20

 

 

 

Zadanie 3.

Jak wygląda bieg rzeki od jej źródła, aż do ujścia? Oglądnijcie i wysłuchajcie prezentacji  „Płynie rzeka”       http://scholaris.pl/resources/run/id/103579

 

Jeśli komuś się nie otwiera link to na ilustracji są wszystkie informacje:

        

 

Wiadomości o rzece to trudne pojęcia i zupełnie dla Was nowe. Sprawdźcie, co zapamiętaliście: Jak zbudowana jest rzeka? https://wordwall.net/play/2866/286/400

 

Zadanie 4.

Otwórzcie podręczniki na str.52. Odszukajcie polecenie 3. Przepiszcie zdania do zeszytu uzupełniając je poznanymi na lekcji informacjami. Jeżeli niektóre z nich zapomnieliście, to możecie zajrzeć do ćw.1 i ćw.2 na str. 52. Pisząc zdania pamiętajcie o zasadzie ortograficznej:

 

 

 

Zadanie 5. dodatkowe ( dla ciekawskich dzieciaków)

Czy jesteście ciekawi, jak woda krąży w przyrodzie? Zobaczcie film, który przedstawia cały ten proces.

    

 

Quiz „ Co wiesz o wodzie?”

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c63a4c5c51d5b5e8e5b23cc553039dda_/index.html

 

 

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

Dzisiaj przypomnimy sobie poznane jednostki długości. Czy pamiętacie, jak mierzymy i w jakich jednostkach? Zobaczcie film:

 

 

My na lekcjach matematyki poznaliśmy dotychczas centymetr i metr.

                               

Zadanie 2.

Otwórzcie podręczniki na str. 54 i 55. Wykonajcie ustnie polecenia 1,2,3,4,5.

 

Zadanie 3.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 65. Wykonajcie polecenie 2 i 3. W poleceniu 3 zamieńcie szerokość klasy na szerokość pokoju, długość tablicy na długość telewizora.

 

Uwaga!

Z przyczyn technicznych zapowiedziane ćwiczenie ortograficzne nie zostało dzisiaj zamieszczone. Nie martwcie się,  przełożymy je sobie na następne dni.

 

 

                                                                                 Do widzenia, do piątku 

 

 

 

10 czerwca 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 3 4 ... 21 22 >
Magdalena1307 | Blogi