• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
30 31 01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 01 02 03

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Archiwum

  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020

Najnowsze wpisy, strona 13


< 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 21 22 >

Wiosna w sadzie

Jest 23 kwietnia, czwartek. Miło Was powitać w ten słoneczny poranek. Taka piękna pogoda i śpiew ptaków zachęcają Nas do spacerów. Może warto wybrać się tam, gdzie rosną drzewa owocowe i przyjrzeć się tym kwitnącym, właśnie teraz, roślinom. Zaproś mamę lub tatę na wiosenny spacer. (Pamiętaj o założeniu maseczki chroniącej usta i nos). Może uda się zrobić ciekawe zdjęcie kwitnącego drzewa?  Chętnie zobaczymy je na naszym blogu.

Dzisiaj dowiecie się co to jest sad. Nauczycie się dodawać i odejmować w zakresie 100 wykorzystując pieniędze.

 

J.polski

Dzisiejszy dzień zaczniemy od spaceru po wiosennym sadzie. Zapraszamy na króciutki  film.

       

 

 Zadanie 1.

Otwórz czytankę na str.70 i samodzielnie przeczytaj wiersz pt. „Sad rozkwita”. Staraj się czytać powoli, zwracaj uwagę na znaki przestankowe. Odpowiedz na pytanie 1 znajdujące się pod tekstem wiersza. Jeszcze raz głośno przeczytaj, najpiękniej jak potrafisz,  cały tekst wiersza.

 

Zadnie 2.

Otwórz ćwiczeniówki na str. 76 . Wykonaj ćwiczenie 1,2,3.

 

Chwila na rozrywkę

Jeżeli starannie i poprawnie wykonałeś ćwiczenia możesz ułożyć puzzle.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/226104-sad-owocowy

 

Matematyka

Zadanie1.

Poćwicz liczenie: https://learningapps.org/1342503

 

Zadanie 2.

Przygotuj wycięte papierowe pieniądze. To bardzo ważne, żebyś ćwiczył liczenie wykorzystując monety i banknoty. Z koperty wyjmij monety 1 złotowe, 10 banknotów 10 złotowych i banknot 100 złotowy. Pozostałe odłóż, będą potrzebne później.

 

Ćwiczenie

Ułóż obok siebie 10 monet 1 złotowych. Ile masz pieniędzy?     10 x 1zł=10zł  Mam 10 zł.

Czym zastąpisz monety?   
Monety zastąpię banknotem 10 zł, bo 1 x 10zł = 10zł.
Pod monetami ułóż banknot 10 zł.

 

 

 

Ćwiczenie

 

 

1. Po lewej stronie ułóż 3 monety 1zł, a po prawej stronie 3 banknoty 10 zł. Gdzie jest więcej pieniędzy?

                   3 x 1zł = 3zł                                                         3 x 10zł = 30zł

2. Po lewej stronie ułóż 6 monet 1zł, a po prawej stronie 6 banknotów 10 zł. Gdzie jest więcej pieniędzy?

                   6 x 1zł = 6zł                                                         6 x 10zł = 60zł

3. Po lewej stronie ułóż 9 monet 1zł, a po prawej stronie 9 banknotów 10 zł. Gdzie jest więcej pieniędzy?

                       9 x 1zł = 9zł                                                         9 x 10zł = 90zł              

                       

 

Ćwiczenie

Przed sobą ułóż 10 banknotów 10zł. Ile masz pieniędzy razem? 
Mam 100 zł, bo 10 x 10zł = 100zł.

Czym zastąpisz 10 banknotów  po 10zł?
Te banknoty zastąpię jednym banknotem 100 zł, bo 1 x 100zł = 100zł

 

Zadanie 2.

Przygotuj banknoty do ćwiczeń. Otwórz ćwiczeniówki na str.35 i wykonaj zadania: 6, 7, 8.

 

                                                                         Powodzenia

 

 

 

 

23 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Dzień Ziemi

 

      

 

 

Dzień dobry. Witamy wszystkich drugoklasistów i ich rodziny. Jest środa 22 kwietnia. Dzisiejszy dzień to dzień ważny dla wszystkich ludzi na całym świecie. 22 kwietnia to Dzień Ziemi, znany też jako Światowy Dzień Ziemi lub Międzynarodowy Dzień Ziemi. W tym dniu wszyscy zastanawiamy się nad tym, co możemy zrobić, aby nasza planeta była piękna i zdrowa. Organizatorzy Dnia Ziemi na całym świecie prowadzą akcje, których celem jest pokazywanie właściwych zachowań proekologicznych w społeczeństwie. A dzisiejsze święto jest jeszcze bardziej wyjątkowe, bowiem świętujemy je już  50  raz!

My dzisiaj również przyjrzymy się temu tematowi.

 

J. polski

 

Zadanie 1.

Jaki problem pojawił się w rodzinie Treflików?. Obejrzyj film:

     

 

Po obejrzeniu filmu otwórz zeszyt do j. polskiego i napisz odpowiedzi na pytania:

  *   Co pojawiło się wokół domu rodziny Treflików?

 *    Kogo o pomoc poprosiły dzieci?

 *  Czy ratownicy pomogli naprawić szkody?

  *  Jaki sposób znaleziono na pozbycie się śmieci?

 

Zapis w zeszycie:

                      W klasie                                22 IV 2020r.

1. Wokół domu rodziny Treflików……………

2.

3.

4.

Pod zdaniami narysuj kartkę z kalendarza związaną z Dniem Ziemi. Może ta zabawa podsunie Ci pomysł na wykonanie ciekawej kartki.

http://scholaris.pl/resources/run/id/49414

Dla tych, którym nie otwiera się link, podsyłam obrazek, który powstał po ułożeniu puzzli.

                 

 

Po skończeniu pracy zrób zdjęcie i odeślij je na naszą skrzynkę email do czwartku.

 

Zadanie 2.

Aby pomóc Ziemi trzeba wiedzieć,  jakie działania są korzystne dla naszej planety, a jakie jej wręcz szkodzą. Musimy nauczyć się zachowywać proekologicznie. Wykonaj kolejne zadania. Dowiesz, co pożytecznego możesz zrobić dla Twojej planety.

1. W tym zadaniu sprawdzisz, czy znasz ekologiczne zachowania: https://learningapps.org/1509349  

2. Czy wiesz, jak  segregować odpady? Sprawdź się!  https://wordwall.net/pl/resource/1649280

3. „Kiedyś byłem śmieciem” – ten filmik pokazuje, co dzieje się z odpadami, które zbieramy do pojemników.

 

Plastyka

Segregowane  odpady mogą być również wykorzystywane do wykonania nowych, pięknych rzeczy np. zabawek. Chciałybyśmy Wam zaproponować pracę konstrukcyjną na najbliższe dni. Zabawcie się w konstruktorów i wyczarujcie piękną zabawkę z odpadów, które znajdziecie w swoim domu. Na wykonanie tej pracy macie pięć dni. Mam nadzieję, że w poniedziałek 27 kwietnia po południu nasz blog zapełni się Waszymi pomysłami. Do dzieła mali majsterkowicze wink

 

                                                                                   Miłego dnia smile

22 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

The toy shop.

Witam moi drodzy dzisiaj ciąg dalszy naszych ulubionych rzeczy.

 

                                       Lesson

Topic: The toy shop.

 

Wpisujemy do zeszytu

 

What's your favourite .......? jaki/ jaka jest twoja ulubiona.......

What's your favourite toy? Jaka jest twoja ulubiona zabawka?

My favourite ............ is....................... . Moją ulubioną rzeczą jest.

My favourite thing is my blue bike. - Moją ulubioną rzeczą jest mój rower.

My favourite toy is my teddy bear. - Moją ulubioną zabawką jest miś.

Have you got ....? Czy ty masz / Czy wy macie ....?

Have you got a skateboard? Czy ty masz deskorolkę?

I have got ...... .Ja mam....... .

I have got a skateboard. Ja mam deskorolkę.

 

Następnie słuchamy dialogu str 52 próbujemy powtarzać razem z nagraniem.

na zadanie domowe odpowiedz w zeszycie na pytanie What are your three favourite toys? i narysuj swoje 3 ulubione zabawki podpisz ich nazwy w języku angielskim zadanie na ocenę proszę odesłać na mobidziennik :)

Dominika W.

22 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
język angielski  

Mój dobry i zły dzień

Dzień dobry. Jest wtorek 21 kwietnia. Przywitał Nas piękny słoneczny poranek. Mamy nadzieję, że będzie to dobry dzień. Dzisiaj swoje imienny obchodzi Alekandra. Z tej okazji życzymy jej wszyscy dużo radości i uśmiechów.

                                        

 

Jesteśmy z Was dumne. Wczorajszy test wypadł doskonale. Z Wami czujemy się bezpiecznie. Wiecie, jak trzeba poprawnie zachować się w razie wypadku i jak reagować na niebezpieczeństwo. Gratulujemy!

Dzisiaj nauczycie się dodawać i odejmować pełne dziesiątki w zakresie 100. Stworzycie opowieść o pewnej Helence. Ocenicie, czy jej dzień był dobry, czy zły. No to zaczynamy…

 

J.polski

Zadanie 1.

Otwórz czytankę na str. 60. Przyjrzyj się ilustracjom i własnymi słowami, tak jak potrafisz opowiedz mamie przygodę Helenki. Następnie przeczytaj po kolei  wyrazy zapisane obok ilustracji. Jeszcze raz opowiedz historię Helenki korzystając ze słownictwa umieszczonego obok obrazków.

 

Zadanie 2.

W zeszycie do j. polskiego napisz opowiadanie  o przygodzie Helenki. Wykorzystaj słownictwo zapisane obok ilustracji. Te wyrazy pomogą Ci ułożyć zdania. Do każdego obrazka ułóż po dwa zdania. Twoje opowiadanie powinno składać się z co najmniej ośmiu zdań. Układając zdania pamiętaj o wielkiej literze na początku  i kropce na końcu zdania.  Pisz krótkie zdania. Opisuj w nich tylko jedną sytuację, aby uniknąć chaosu.

 

Zapis w zeszycie wygląda tak:

              W klasie                                                21 IV 2020r.

                                          „Przygoda Helenki”    ( możesz nadać swój tytuł opowiadania)

Możesz zacząć tak…

Pewnego dnia Helenka obudziła się …………….

 

To zadanie jest pracą na ocenę. Prześlij je do 22 kwietnia do godziny 11.00. Oceniając Twoje zadanie będę zwracała uwagę na ilość zdań, poprawność ortograficzną oraz to, czy starannie przepisałeś tekst do zeszytu.

 

Matematyka

Dzisiejszą matematykę rozpoczniemy od powtórki z wczorajszego dnia. Przygotuj powiązane w dziesiątki patyczki. Przelicz dziesiątki przesuwając kolejne wiązki i głośno wymawiaj: 10,20,30,40,50,60,70,80,90,100. Powtórz to ćwiczenie trzy razy.  Spróbuj wymienić wszystkie dziesiątki od 100 malejąco, czyli 100,90,80,70,60,50,40,30,20,10. Powtórz to ćwiczenie trzy razy.

 

Zadanie 1.

Otwórz ćwiczeniówki matematyczne na str. 34. Wykonaj polecenia nr 2,4,5. Do wykonania tych ćwiczeń wykorzystaj przygotowane patyczki.

 

Zadanie 2.

Wykonując kolejne ćwiczenia nauczysz się  dodawać i odejmować pełne dziesiątki w zakresie 100. W razie trudności korzystaj z patyczków.

 

Poćwicz liczenie.

https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-dziesiatek-w-zakresie-100_1_21

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8d9c203f6626ce8675e9f941573462fd_/index.html

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8aa069063759b5d7a77b3a716a524333_/index.html

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/9b3345610f31a80f3de516d76da59fa5

 

                                                 Miłego wtorku smile

 

21 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Liczymy do stu

Witamy  po weekendowej przerwie. Jest 20 kwietnia. Przed nami kolejny tydzień ciekawych zadań, ale i wytężonej pracy. No to zaczynamy.

Dzisiaj sprawdzicie swoją wiedzę na temat pierwszej pomocy.  Poznacie pisownię niektórych wyrazów z „rz” oraz odkryjecie liczbę 100 i będziecie uczyli się liczyć do 100.

 

Test

Usiądź wygodnie i przygotuj się do wypełnienia internetowego testu z wiedzy o pierwszej pomocy. Aby rozpocząć test kliknij w podany link: 

                           https://forms.gle/wnsU2hu692iXyAMh9                                                   

Poproś rodzica o wpisanie adresu mailowego, na który odesłany zostanie wynik testu. Nie spiesz się, uważnie czytaj polecenia, zastanów się nad odpowiedzią. Na wykonane testu masz całą godzinę. Do dzieła!

Punktacja:

22 – 21 pkt / 6p

20 - 19 pkt / 5p

18 – 15 pkt / 4p

14 – 11 pkt / 3p

10 – 7 pkt  / 2p

6 pkt i mniej / 1p

 

Po teście chwila przerwy, ale efektywnej https://learningapps.org/10995733

 

Język polski

 

Zadanie 1.

Otwórz czytankę na str. 61. Przeczytaj polecenie nr1. Przyjrzyj się ilustracji. Opowiedz, jak przebiegała trasa wycieczki rowerowej. Następnie w  zeszycie do j. polskiego zapisz we właściwej kolejności podpisy  do punktów zaznaczonych na ilustracji. Otocz pętlą dwuznak  „ rz”.

Zapis dnia:

 

        W klasie                20 IV 2020r.

Ćw. 1, str.61

1. Brzoza przy drodze.

2.

3.

4.

5.

 

Pod zadaniem zapisz zdanie:      Po spółgłoskach  „b” i „p” piszemy  rz.

 

Zadanie 2.

Napisz w zeszycie po 5 wyrazów z „rz”  po spółgłoskach „b” i  „p”. Do wykonania tego zadania możesz wykorzystać słowniczek ortograficzny.

 

Cały zapis w zeszycie odeślij na naszą skrzynkę mailową do wtorku do godz. 10.00.

 

Zadanie 3.

Poćwicz ortografię. Kliknij w link: http://pisupisu.pl/3/ortografia/rz-po-spolgloskach

 

Gimnastyka

Zrób małą przerwę od nauki. Znajdź wolną przestrzeń, by wykonać parę ćwiczeń.

·        połóż sobie książkę na głowie i przejdź się po pokoju

·        wykonaj 5 przysiadów z książką na głowie

·        zrób 5 pajacyków

 

Matematyka

Dzisiaj poznamy liczbę 100. Nauczymy się przeliczać do 100 pełnymi dziesiątkami. Aby przekonać się, ile to jest 100 wykonamy kilka ćwiczeń. Poproś rodziców, by przygotowali dla Ciebie 100 patyczków i 10 gumek recepturek.

 

Zadanie 1.

Ćwiczenie

* Odlicz 10 patyczków i zwiąż je gumką. Odłóż wiązkę na bok.

* Odlicz kolejnych 10 patyczków, zwiąż gumką i dołóż do poprzedniej wiązki.

* Powtórz te czynności z pozostałymi patyczkami, aż do momentu kiedy wykorzystasz wszystkie patyczki.

 

Odpowiedz na pytania:

Po ile patyczków związałeś w wiązce?. Ile wiązek powstało?. Ile to patyczków razem?.

 

Ćwiczenie

 Ułóż wiązki patyczków obok siebie, dotykaj każdą wiązkę i przeliczaj kolejno mówiąc głośno: 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100

 

Ćwiczenie

Weź 3 patyczki i ułóż po lewej stronie stołu, po prawej ułóż 3 dziesiątki. Gdzie jest więcej patyczków? Weź 5 patyczków i ułóż po lewej stronie stołu, po prawej ułóż 5 dziesiątek. Gdzie jest więcej patyczków? Weź 9 patyczków i ułóż po lewej stronie stołu, po prawej ułóż 9 dziesiątek. Gdzie jest więcej patyczków?

 

Zadanie 2.

Otwórz zeszyt do matematyki i zapisz:

                                                      

                      W klasie                                    20 IV 2020r.

 

1,  2,  3,  4, 5,  6,  7,   8,  9,  10

10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100

 

Poniżej zapisz kolejno pełne dziesiątki słowami. Zwróć uwagę na budowę tych wyrazów.

10 – dziesięć

20 – dwadzieścia

30 – trzydzieści

40 – czterdzieści

50 – pięćdziesiąt

60 – sześćdziesiąt

70 – siedemdziesiąt

80 – osiemdziesiąt

90 – dziewięćdziesiąt

100 -sto

 

Do oceny Twojej dzisiejszej pracy na lekcji wyślij zdjęcia: zapisu z zeszytu oraz pogrupowanych w dziesiątki patyczków.

 

                                                Pozdrawiamy wink

 

20 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 21 22 >
Magdalena1307 | Blogi