• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
30 31 01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 01 02 03

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Archiwum

  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020

Najnowsze wpisy, strona 11


< 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 21 22 >

Druga część Mszy Świętej

Drodzy rodzice,

Tydzień temu dzieci dowiedziały się o tym, że Jezus poucza nas swoim słowem podczas Mszy świętej, kiedy jest czytana Ewangelia i inne księgi Pisma Świętego. Dziś chcę by dzieci dowiedziały się więcej o drugiej części Mszy świętej – tej, podczas której przyjmuje się Komunię św. Do tego ważnego wydarzenia dzieci będą przygotowywać się w przyszłym roku szkolnym, ale już dziś dowiedzą się, co dzieje się podczas Mszy św.

 

Proszę by dzieci zobaczyły tą animację. Myślę, że jest bardzo ładnie zrealizowany i dzieci mogą się z niego wiele dowiedzieć

                

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia.

Barbara B.

30 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
religia  

Majowe święta

Witamy radośnie w czwartek 30 kwietnia 2020r. Za kilka dni wszyscy Polacy będą obchodzili swoje święta państwowe: Święto Flagi – 2 maja oraz Rocznicę Uchwalenia Konstytucji 3 – Maja. Z tej okazji warto przypomnieć sobie wiadomości związane z majowymi świętami.

 

J.polski

Zanim przejdziemy do dzisiejszych zadań, zapraszam do obejrzenia filmu, który mówi o tym jak doszło do uchwalenia Konstytucji 3 maja z 1791 roku i jak wygląda  obraz wybitnego polskiego malarza Jana Matejki pokazujący wydarzenia z tamtych lat dowiecie się z filmu.

 

           

 

Zadanie 1.

Jak wygląda godło Polski? Co symbolizują czerwień i biel? Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w filmie animowanym dla najmłodszych uczniów.Wysłuchaj uważnie wszystkich informacji, gdyż kolejne zadania będą związane z filmem.

 

         

 

Otwórz zeszyt do j. polskiego i zapisz odpowiedzi na pytania:

Jakie są polskie symbole narodowe?

Jak wygląda godło Polski?

Jakie kolory ma flaga Polski?

Jaki tytuł nosi hymn Polski?

Dlaczego trzeba szanować symbole Polski?

 

Zapis w zeszycie:

                                    W klasie                                                           30 IV 2020r.

Polskie symbole narodowe to: ………………………………………………………………………………. .

 

Pisząc odpowiedzi na pytania nie zapomnij o wielkiej literze na początku zdania i kropce na końcu.

 

Zadanie 2.

Dużo już wiesz o swojej Ojczyźnie, możesz więc teraz zastosować swoją wiedzę w różnych zadaniach:

Quiz o Polsce: https://learningapps.org/display?v=pgdn74h1n20

Bystre oczko:http://www.nauczanka.edu.pl/2020/04/genialne-bystre-oczko-na-czasie.html

Uzupełnij słowa hymnu: https://learningapps.org/1854095

 

Matematyka

Zadanie 1.

Otwórz ćwiczenia na str.36. Oblicz i wpisz wyniki działań w zadaniu 2.

 

Zadanie 2.

Poćwicz liczenie z komputerem:

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/fcc1da472f66051302b00f9bba9c22e6_/index.html

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/21780a06a21f51a2973b2acec7ce20ef_/index.html

 

Technika (zadanie dla chętnych dzieci)

Zrób czapkę  z elementami symboli narodowych: http://praceplastyczne.pl/papier/262-jak-zrobic-czapke-kibica

 

                                                   Miłego dnia smile

 

                                                                                                                                                                                                                                                          

30 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Czytamy lektury

Jest środa 29 kwietnia. Witamy radośnie wszystkich, którzy czekają na kolejną porcję zadań. Usiądź wygodnie przy komputerze i przygotuj się do wykonywania ćwiczeń.

Dzisiaj poćwiczymy odejmowanie w zakresie 100. Poznamy pewne cielę, co ogonem miele. Nauczymy się pisać opowiadanie.

 

J.polski

 

Zadanie 1.

Otwórz podręcznik na  stronie 74,75. Za chwilę wysłuchasz nagrania wiersza pt. „ Dlaczego cielę ogonem miele? Ten wiersz przeczyta wybitny polski aktor Piotr Fronczewski. Posłuchaj jego

aktorskiego wykonania. Słuchając spoglądaj na tekst wiersza w podręczniku https://www.youtube.com/watch?v=TGWDa4yP3Jk. Teraz ty samodzielnie przeczytaj ten tekst naśladując aktora.

Odpowiedz na pytania:

Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

Dlaczego cielę ogonem mieliło?

 

Zadanie 2.

Czy pamiętasz, co to jest zdrobnienie i jak je tworzymy?

Zdrobnienia są to wyrazy, które służą do nazywania rzeczy małych, szczególnie bliskich i młodych, o których myślimy i mówimy w sposób czuły i miły. Poćwicz tworzenie zdrobnień. Wykonaj krzyżówkę https://learningapps.org/1968590

Otwórz ćwiczenia do j. polskiego na stronie 80 i wykonaj polecenie 2 (nie rób ćwiczenia z kropką) oraz zadanie 3 - w zeszycie do j. polskiego zapisz grupy wyrazów według wzoru podanego w ćw.3

na str.80 w ćwiczeniówkach.

                                       W klasie                                                        29 IV 2020r.

Ćw. 3/ 80

 

Zadanie 3.

Otwórz czytankę na str. 76. Przyjrzyj się obrazkom i  własnymi słowami, tak jak potrafisz opowiedz całą historyjkę.

 

Zapamiętaj ! Opowiadanie to opowiedziana słowami historyjka. Składa się z trzech części:

·        Kiedy i gdzie to się stało?

·        Co się wydarzyło?

·        Jak to się skończyło?

 

Na str. 77 znajdują się zdania, z których utworzysz opowiadanie. Twoim zadaniem będzie ułożyć zdania w ten sposób, żeby odpowiadały na te trzy pytania. Tak powstanie całe opowiadanie. To

zadanie będę oceniała. Pamiętaj o starannym piśmie. Bądź bystry jak sowa i zachowaj czujność ortograficzną.

Na wykonanie tego zadania macie do dyspozycji kilka dni. Na zdjęcia czekam do poniedziałku 4 maja.

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

Wczoraj pokazałam Wam, jak można sobie pomóc w dodawaniu do 100. Dzisiaj nauczymy się odejmować liczby typu: 65 – 30.

Zapisz w zeszycie;

                                                              W klasie                                            29 IV 2020r.

Oblicz według wzoru. Możesz sobie pomóc odejmując od siebie najpierw same dziesiątki, jedności pozostają bez zmian.

                                            67 – 40 = 27

56 – 20 =

44 – 10 =

66 – 40 =

33 – 20 =

98 – 50 =

87 – 70 =

79 – 60 =

67 - 30 =

92 – 70 =

Przy wykonywaniu obliczeń możesz pomagać sobie patyczkami lub liczydłem.

 

Zadanie 2.

Zad. 1.   Przeczytaj i rozwiąż zadanie z treścią.

W żywopłocie wokół ogrodu Kasi rośnie 65 krzewów. Tata przyciął 40 krzewów. Ile krzewów trzeba jeszcze przyciąć?

W zeszycie do matematyki zapisz:

Ile krzewów trzeba przyciąć?

Roz.   …………………………………………………………………………………..

Odp.  …………………………………………………………………………………..

 

Zad. 2. Przeczytaj i rozwiąż zadanie z treścią.

Mama miała w portmonetce 62 zł. Na zakupy wydała 40 zł. Oblicz, ile złotych zostało mamie?

W zeszycie do matematyki zapisz:

Oblicz, ile złotych zostało mamie?

Roz.     …………………………………………………………………………………………..

Odp.  ……………………………………………………………………………………………

 

 

Gimnastyka

 

Zobacz, jak można wykorzystać siedem zrolowanych koszulek do ćwiczeń gimnastycznych. Oglądnij film i zrób podobne ćwiczenia. Zaproś rodzeństwo lub tatę do wspólnej zabawy.

                   

 

                                                                                             Miłego dnia smile

 

 

29 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Wiosna w ogrodzie

    Jest wtorek 28 kwietnia 2020r. Dzisiaj serdeczne życzenia imieninowe kierujemy do naszego kolegi Marka.

                                             

 

   Z pewnością odwiedziliście naszą klasową galerię i podziwialiście nową wystawę eko- zabawek. Jak zwykle kreatywności Wam nie zabrakło, a efekty mówią same za siebie. Być może są w naszej klasie przyszli konstruktorzy i architekci. Jesteśmy z Was bardzo dumne.

Dzisiaj odwiedzimy kolejne miejsce, do którego zawitała pani Wiosna. Dowiecie się, jakie prace wykonuje się w ogrodzie o tej porze roku. Poznacie jeden ze sposobów dodawania w zakresie 100.

 

J.polski

Na początek wybierzemy się ze Skrzatem Borówką na spacer po ogrodzie. Patrz uważnie i zapamiętaj  nazwy zwierząt, które są mieszkańcami ogrodu. 

                        

 

 

Zadanie 1.

Uważnie wykonaj kolejne ćwiczenia, gdyż te wiadomości pojawią się na naszym kolejnym teście on-line.

Wiosną w ogrodzie czeka na ich właścicieli dużo pracy. Czy wiesz, jakich narzędzi będą potrzebowali, aby na grządkach i rabatkach pojawiły się warzywa i kwiaty. Wykonaj ćwiczenie: https://wordwall.net/play/1782/768/658

Do jakich prac ogrodowych wybierzesz te narzędzia. Wykonaj ćwiczenie: https://learningapps.org/9155372

Co możemy zasiać w ogrodzie? Rozpoznaj i nazwij warzywa: http://scholaris.pl/resources/run/id/49684. Dla tych, którym się nie otwiera https://learningapps.org/display?v=p8mooh9dj20

Przypomnij sobie z jakich części zbudowana jest roślina:https://learningapps.org/871451

 

Zadanie 2.

Przeczytaj zdania. Zauważyłeś, że są to zdania z lukami. Wykorzystaj słownictwo z ramki i uzupełnij luki.

 

 grabią

wiosenne

ziemię

grządki

nasiona

 

Rozpoczęły się (jakie?)…………………… prace w ogrodzie. Dziewczynki (co robią?)

…………………………………………….. zeszłoroczne liście. Chłopcy kopią (co?)

…………………………………….. . Później wszyscy wyznaczą (co?)

……………………………. I zasieją (co?) ……………………………… Latem wyrosną

z nich piękne …………………..(Tu wypisz nazwy warzyw z zadania nr 2)

 

Otwórz zeszyt do j. polskiego i  starannie przepisz uzupełnione zdania.

Zapis w zeszycie:

                                       W klasie                                        28 IV 2020r.

                                                  Wiosna w ogrodzie

Rozpoczęły się………………………………………………………………………………………………………

 

Zadanie 3.

Poćwicz ortografię https://www.dyktanda.net/dyktando-01/

 

Zadanie 4.

Nie wszyscy możemy posiadać wspaniałe ogrody. W zamian możemy wyczarować ogródek na parapecie w domu. Zachęcamy Was do założenia hodowli fasoli. Bardzo miło będzie przez najbliższe tygodnie obserwować, jak z

maleńkiego ziarenka wyrasta piękna, dorodna roślina. Nie jest to trudne. Przygotuj słoik po dżemie, kawałek gazy, gumkę recepturkę, pięć ziaren fasoli. Nałóż na otwór słoika gazę i umocuj recepturką. Nalej zimnej wody tak

,aby zmoczyła gazę. Na gazy umieść pięć ziaren fasoli. To wszystko – hodowla założona. Kolejnym zadaniem będzie przygotowanie dziennika obserwacji fasoli i dokonywanie w nim co dwa dni zapisów obserwacji.  Dziennik

można założyć na końcu zeszytu do j. polskiego ( minimum dwie strony) lub osobnej kartce A4.

 

Wzór dziennika hodowli fasoli:

  Data obserwacji

Kolejny dzień hodowli

 Obserwacja

28 IV 2020r.

                               1

umieszczenie 5 ziaren na gazie

30 IV 2020r.

                               3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hodowla fasoli jest zadaniem obowiązkowym na ocenę z edukacji przyrodniczej. Dowodem pracy dziecka będą zdjęcia: wyhodowanej rośliny i dziennika obserwacji.

 

Matematyka 

 

Zaniem przejdziemy do zadań utrwalimy sobie wiadomości:

Utrwal znajomość liczb w zakresie100. Wykonaj ćwiczenie

https://tikowybelfer.blogspot.com/2018/01/kodowanie-cwiczenia-on-line.html

Umieść liczby na osi liczbowej. Wykonaj ćwiczenie

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5b5926adee4ad34c4f2aba113c8beed0_/index.html

 

Zadania na dziś:

Zadanie 1.

Dzisiaj będziemy uczyli się dodawania w zakresie 100 rozkładając pierwszy składnik na dziesiątki i jedności. Popatrz uważnie na wzór i kolejne przykłady zrób tak samo. Otwórz zeszyt do matematyki i zapisz:

                                                                   

                                                                W klasie                                                          28 IV 2020r.

Wykonaj działania według wzoru:

                                               43 + 20 =  40 +20 + 3 = 60 + 3 = 63

                                             

                                              40 + 3

 

67 + 30 = 60 + 30 + 7= 90 + 7 =

59 + 30 =

36 + 50 =

25 + 60 =

73 + 20 =

44 + 40 =

89 + 10 =

28 + 30 =

61 + 20 =

29 + 40 =

To zadanie będzie oceniane, odeślij je na pocztę klasową do jutra.

 

Zadanie 2.

Otwórz ćwiczeniówki na str. 36 i rozwiąż zadanie nr 3.

 

                                                                         Pozdrawiamy smile

 

 

28 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Wiosna w polu

Jest poniedziałek 27 kwietnia 2020r. Witamy Was radośnie w ostatnim tygodniu kwietnia. W tym tygodniu pracujemy tylko do czwartku. Piątek będzie dniem wolnym od nauki z okazji Święta

Pracy. Dzisiaj poznamy kolejne miejsce, w którym przyroda budzi się ze snu zimowego. Nauczymy się kolejno przeliczać w zakresie 100.

 

J.polski

 

Zadanie 1.

Wybierz się na wędrówkę ze Skrzatem Borówką. Skrzat zaprasza Cię na spacer po polu. Obejrzyj film – „Pole”. Zapamiętaj informacje na temat: co to jest pole?, po co uprawiamy pola?

         

 

 

Zadanie 2.

Otwórz podręcznik na str. 72 i przeczytaj informacje o wiosennych pracach na polu. Zapamiętaj je dobrze, gdyż  potem uzupełnisz zdania w ćwiczeniu 1 na str. 79 w ćwiczeniówkach.

 

Zadanie 3.

Już wiesz, co robi się na polu. Teraz poznamy rośliny uprawiane na polach. Pomoże Ci w tym film edukacyjny.Oglądaj bardzo uważnie, bo przedstawione informacje wykorzystasz w kolejnym

zadaniu.

        

 

Zadanie 4.

Otwórz zeszyt do j. polskiego. Narysuj tabelkę według wzoru i wpisz do niej informacje z filmu.

Zapis w zeszycie:

 

                                         W klasie                                                              27 IV 2020r.

 

Rośliny zbożowe

Rosliny okopowe

 Rośliny oleiste

Rośliny włókniste

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do tabelki wpisz wszystkie nazwy roślin przedstawione w filmie.

To zadanie będzie ocenione, sprawdzę, czy wpisałeś nazwy wszystkich roślin. Zdjęcie przyślij do jutra do godz.10.00 na naszą skrzynkę mailową.

 

Zadanie dodatkowe ( dla chętnych dzieci)

Zrób pole ze skrzatem Borówką

 

     

 

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

Przygotuj 100 patyczków. Zdejmuj z nich gumki recepturki. Będziemy się uczyli nazywać kolejne liczby do 100.

 

Ćwiczenie

Przeliczaj kolejno patyczki.

Wymawiaj liczby głośno i wyraźnie 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. Odłóż  na bok dziesiątkę patyczków.

Dokładaj kolejne patyczki  i wymawiaj 11,12,13,1,4,15,16,17,18, 19,20. Odłóż na bok kolejną dziesiątkę patyczków.

Dokładaj kolejne patyczki i wymawiaj 21,22,2,3,24,25,26,27,28,29,30. Odłóż  na bok dziesiątkę patyczków.

Dokładaj kolejne patyczki  i wymawiaj 31,32,33,34,35,36,37,38,39,40. Odłóż  na bok dziesiątkę patyczków.

Dokładaj kolejne patyczki  i wymawiaj 41,42,43,44,45,46,4,7,48,49,50. Odłóż  na bok dziesiątkę patyczków.

Dokładaj kolejne patyczki  i wymawiaj 51,52,53,54,55,56,57,58,59,60. Odłóż  na bok dziesiątkę patyczków.

Dokładaj kolejne patyczki  i wymawiaj 61,62,63,64,65,66,67,68,69,70. Odłóż  na bok dziesiątkę patyczków.

Dokładaj kolejne patyczki  i wymawiaj 71,72,73,74,75,76,77,78,79,80. Odłóż  na bok dziesiątkę patyczków.

Dokładaj kolejne patyczki  i wymawiaj 81,82,83,84,85,86,87,88,89,90.Odłóż  na bok dziesiątkę patyczków.

Dokładaj kolejne patyczki  i wymawiaj 91,92,93,94,95,96,97,98,99,100.

 

Uff. To była ciężka praca. Ponownie pogrupuj patyczki  w dziesiątki i zwiąż je gumką.

 

Zadanie 2.

Poćwicz liczenie.

 

 https://www.youtube.com/watch?v=JGlOdzJulI4

https://www.khanacademy.org/math/early-math/cc-early-math-counting-topic/cc-early-math-numbers-120/e/count-to

 

Zadanie 3.

Poznałeś już wszystkie liczby w zakresie 100, to czas na to, aby nauczyć się je zapisywać. Wykonaj ćw.1 na stronie 36 w ćwiczeniówkach matematycznych. Staraj się pisać liczby starannie pamiętając o właściwym kształcie cyfr.

To zadanie również odeślij. Zdjęcie przyślij do jutra do godz.10.00 na naszą skrzynkę mailową.

 

Zadanie 4.

W ćwiczeniówkach wykonaj ćw.3 na str.38.

 

 

 

                                                                                       Miłego dnia  smile

 

 

 

 

 

 

27 kwietnia 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 21 22 >
Magdalena1307 | Blogi