• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
27 28 29 30 01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Archiwum

  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020

Najnowsze wpisy, strona 10


< 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 21 22 >

Mój niezwykły dzień

Dzień dobry, witamy wszystkie dzieci w czwartek 7 maja 2020r.  Mamy nadzieję, że Wasze fasolki wypuściły już pierwsze korzonki i za parę dni będą pięły się w górę. Ciekawe, czyja fasolka pierwsza osiągnie 1m?

                    

 

Na dzisiejszych zajęciach poznamy kolejny  sposób dodawania w zakresie 100. Stworzycie opowieść o swoim niezwykłym dniu w formie komiksu.

 

J.polski

 

Zadanie 1.

Czy pamiętacie wczorajszą opowieść Marka o jego dniu z życia na wsi? Na dzisiejszych zajęciach chciałabym, abyście stworzyli również taką opowieść w formie komiksu. Zastanówcie się, o jakim dniu chcielibyście opowiedzieć? Możecie zajrzeć do komiksu Marka i podglądnąć sposób, w jaki wykonał pracę konkursową. Jeżeli macie już pomysł zabierzcie się do pracy. Swoje komiksy wykonajcie na kartce A4. Zadbajcie, żeby rysunki były kolorowe i staranne pod względem graficznym. Pisząc wypowiedzi bohatera, pamiętajcie o zasadach ortograficznych i gramatycznych.

Na zdjęcia z waszymi komiksami czekamy do poniedziałku 11 maja do godziny 10.00.

 

Matematyka

Na dzisiejszej lekcji matematyki nauczymy się dodawania liczby jednocyfrowej do dwucyfrowej z przekroczeniem dziesiątki.

 

Zadanie 1.

Przypomnij sobie, jakie liczby utworzą pełną dziesiątkę. Zagraj w grę matematyczną z komputerem.https://learningapps.org/display?v=p1xdtdxm320

 

Zadanie 2.

Sposób dodawania liczby jednocyfrowej do dwucyfrowej z przekroczeniem dziesiątki przedstawia plansza:

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

Spójrz na planszę, widzisz na niej 39 zielonych kuleczek i 4 kuleczki fioletowe. Oblicz, ile jest wszystkich kuleczek razem? Dobrze. Widzisz 43 kuleczki. Przyjrzyj się uważnie, w jaki sposób kuleczki zostały ułożone. Aby łatwo policzyć ile jest ich razem, rozłożono je w trzech rzędach po 10 kuleczek zielonych. W czwartym rzędzie jest tylko 9 zielonych kuleczek, a więc nie utworzono pełnej dziesiątki. Żeby utworzyć pełną dziesiątkę trzeba dołożyć 1 kuleczkę fioletową. Pozostałe 3 fioletowe kuleczki przełożono do kolejnego rzędu.

Zapis obliczenia będzie wyglądał tak:

                                                                    

                                                 39 + 4 = 39 + 1 + 3 = 40 + 3 = 43

                                                       

                                                   1 + 3

 

Otwórz zeszyt do matematyki i zapisz:

 

                                 W klasie                                    7 V 2020r.

Oblicz poznanym sposobem:

38 + 6 = 38 + 2 + 4 = 40 + 4 = 44

        

     2 + 4

 

26 + 7 =

45 + 9 =

58 + 5 =

66 + 8 =

36 + 5 =

77 + 7 =

29 + 3 =

44 + 9 =

87 + 4 =

 

To zadanie będzie oceniane, prześlij je do jutra na naszą skrzynkę emailową.

 

                                   

 

07 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Maryja jest naszą Matką i Królową

Drodzy Rodzice, 

dziś temat naszej lekcji to: "Maryja jest naszą Matką i Królową".

Jest to temat dotyczący Maryi - Matce Jezusa. Mamy miesiąc maj - miesiąc poświęcony Maryi. Parę dni temu obchodziliśmy uroczystość Matki Boskiej Królowej Polski. Jest to więc wspaniała okazja, aby przypomnieć sobie poszczególne wydarzenia z życia Maryi. W tym celu proszę by dzieci zobaczyły ten filmik:

 

Dzieci mogą również posłuchać sobie piosenki Arki Noego "Mama Królowa" 

 

Zadanie: proszę by dzieci pomodliły się modlitwą "Zdrowaś Maryjo" o zdrowie dla wszystkich.

 

Pozdrawiam serdecznie i pamiętam o Was również w modlitwie.

Barbara B. 

07 maja 2020   Dodaj komentarz
religia  

Mój dzień na wsi

Witamy serdecznie wszystkich uczniów klasy 2c. Jest środa 6 maja 2020r. W dniu dzisiejszym życzenia imieninowe składamy naszym kolegom Jakubom

                                                                                                                                         

 

Dzisiaj odwiedzimy wieś i przyjrzymy się życiu jej mieszkańców. Będziemy doskonalili technikę rachunkową w zakresie 100. Poćwiczymy z plastikowymi butelkami.

 

J.polski

 

Zadanie 1.

Czy domyślacie się, jakie miejsce przedstawia to zdjęcie?

 

  

To polska wieś. Wieś to miejsce, gdzie głównym zajęciem

mieszkańców jest praca na polu i hodowla zwierząt.

 

 

Jak wygląda życie na wsi dowiecie się z czytanki cz. IV na str.16 – 17. Przeczytajcie uważnie tekst pt.

„ Zwykły i niezwykły?” i zapamiętajcie co wydarzyło się w ciągu dnia, o którym opowiadał Marek?

 

Zwróćcie uwagę, że bohater opowie Wam swoją historię w formie komiksu.  

 

                         Komiks to opowiadanie w formie obrazków.

                  Znajdują się na nich wypowiedzi bohaterów                  


       

 

Kiedy przeczytasz opowiadanie Marka spójrz jeszcze raz na obrazki i własnymi słowami opowiedz, jak wyglądał dzień chłopca.

Ustnie odpowiedz na pytania: Czy Marek lubi mieszkać na wsi?, Z jakie powodu chłopiec lubi wieś?

 

Zadanie 2.

Otwórzcie ćwiczeniówki do j. polskiego cz.IV na str. 16 i odszukajcie ćw. 1. Uzupełnijcie zdania z lukami wykorzystując określenia czasu podane w ramce. Dopasujcie do zdań odpowiednie określenia.

 

     po śniadaniu, rano, po lekcjach, wieczorem,  po południu, po drodze


Zadanie 3.

Dziadek Marka jest rolnikiem. Oglądnijcie film dla dzieci przedstawiający maszyny i narzędzia, które pomagają  rolnikom w ich ciężkiej pracy. Na początku filmu zobaczycie,  jak wyglądała praca w polu przed wynalezieniem maszyn rolniczych.

 

                       

 

Czy wiecie, jakie zwierzęta hodowane sąw gospodarstwie rolnym na wsi ? Ten film zaprezentuje   Wam te zwierzęta i pokaże, w jaki sposób rolnicy opiekują się nimi.  Zapamiętajcie nazwy wiejskich zwierząt.

 

                         

 

 Zadanie 4.

Ułóżcie cztery zdania z rozsypanki wyrazowej o pracach wykonywanych na wsi ( ćw.3/17 – zielona kropka). Zapiszcie te zdania do zeszytu z j. polskiego. Starajcie się pisać starannie i czytelnie.

To ćwiczenie będę oceniała, więc przyślij je do mnie do jutra do godziny 10.00.

 

 

Matematyka

Przypomnimy sobie, jak nazywają się kolejne liczby w dodawaniu i odejmowaniu. Te informacje musicie znać, aby rozwiązywać nowe zadania matematyczne. Jeśli ich nie pamiętacie, zaglądajcie na planszę.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

Zadanie 1.

Otwórzcie ćwiczeniówki matematyczne na str.43 i odszukajcie zadanie 1. Obliczcie podane sumy i różnice, a wynik wpiszcie drobnymi cyferkami nad działaniami, porównajcie wyniki i korzystając ze znaków =, < ,>,   wpiszcie właściwy w szare okienko.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

ZAPAMIĘTAJ!

 

                                                                                    

Zadanie 2.

Wykonajcie zadanie 2 ze str. 43. Ułóżcie działania zgodnie z poleceniem i zapiszcie je w zeszycie do matematyki.

 

Zadanie 3. ( dla chętnych dzieci)

Wykonaj zadanie 5 na str. 43.

 

 

Gimnastyka

Dzisiaj jest środa, a więc czas na domowe zajęcia w-f. Za oknem deszczowa pogoda, więc nikogo nie zachęcę do wyjścia z domu. Nic straconego, dobrą zabawę można zorganizować sobie w mieszkaniu.   Przygotujcie 

piłkę, sześć jednakowych butelek z napojami, albo tyle ile macie w domu. Można wykorzystać zwykłe kręgle. Jeśli wszystkie przybory są już przygotowane obejrzyjcie film i wykonajcie ćwiczenia z bohaterami filmiku.

 

                              

 

 

 

                                      Udanej zabawy  

 

 

 

   

 

 

         

 

06 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Wiosna w przyrodzie

Jest wtorek 5 maja 2020 r. Witamy wszystkich w ten deszczowy poranek. Skoro zapowiada się taki smutny dzień, to dla poprawy humoru przekazujemy parę miłych słów. Chcemy Was bardzo pochwalić za systematyczną, ciężką pracę. Codziennie dostajemy zdjęcia, na których uwieczniacie efekty swojego wysiłku. Pracujecie wszyscy tak, jak potraficie najlepiej. Niektórzy z Was zrobili spore postępy w pisaniu. Jesteście wspaniali.

                                       

Dzisiaj kończymy pracę z trzecią częścią ćwiczeń i czytanką do j. polskiego. Jutro zaczynamy pracę z czwartą częścią podręczników, przygotujcie je dzisiaj.  Pamiętaj, nałóż okładkę na czytankę, gdyż jest to książka wypożyczona z biblioteki i trzeba ją zwrócić w bardzo dobrym stanie.

 

J.polski

 

Zadanie 1.

Otwórz czytankę. Przekartkuj książkę i poszukaj opowiadania lub wiersza, które najbardziej polubiłeś. Przeczytaj ten tekst na głos najpiekniej jak potrafisz. Nie zapomnij o zasadach pięknego czytania:  

§        wyraźnym wypowiadaniu słów,

§        robieniu odpowiednich przerw,

§        dopasowaniu tonacji głosu do tematyki.

Poproś kogoś z domowników,aby wysłuchał Twojego czytelniczego popisu.

 

Zadanie 2.

Na końcu naszych ćwiczeń do j.polskiego znajdziesz kilka zadań, dzieki którym sprawdzisz, czego nauczyłeś się przez ostatnie trzy miesiące. Wykonaj ćwiczenia: 1,2,3,4,5 ze str. 82 i 83.

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

Dzisiaj nauczysz się  odejmowania liczby jednocyfrowej od dwucyfrowej.

Różnicę liczb 37 i 5 można obliczyć takim sposobem:

                               

                              37 – 5 = 32

                          

                          30 i  7

 

Aby ułatwić sobie odejmowanie tych liczb pierwszą liczbę ( odjemną) rozkładamy na dziesiątki i jedności. Następnie odejmujemy od siebie tylko jedności, a dziesiątki pozostawiamy bez zmian.

Możesz wykorzystać patyczki. Ułóż patyczki w podany sposób: 3 dziesiątki oraz 7 luźnych patyczków. Odsuń 5 patyczków. Przelicz, ile patyczków zostało?

                                                                        

                                                                                 37 – 5 = 32

 

Otwórz zeszyt do matematyki  i zapisz:

                                       

                         W klasie                                               5 V 2020r.

Oblicz:

55 – 4 =

29 – 8 =

76 – 5 =

38 – 4 =

47 – 5 =

65 – 3 =

86 – 6 =

97 – 2 =

46 – 4 =

99 – 7 =

To ćwiczenie będę oceniała, więc przyślij je do mnie do jutra do godziny 10.00.

 

Zadanie 2.

Otwórz ćwiczeniówki na str. 43 i uważnie przeczytaj zadanie nr 3. Zapisz obliczenie i odpowiedź.

 

Zadanie 3.

Poćwicz liczenie z komputerem:

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/1b0fee280522dbf98f26365a31667edb_/index.html

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4c3cf6e64bb381cecbf1ef9c37d49f92_/index.html

 

       

                                                   Pozdrawiamy smile

05 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Z życia zwierząt

Dzień dobry. Jest poniedziałek 4 maja 2020r. Rozpoczął się piąty miesiąc roku. Dzisiaj życzenia imieninowe składamy Mikołajowi.

             

 

W poniedziałkowy poranek dowiecie się, co wiosenną porą dzieje się w świecie zwierząt. Poznacie nowy sposób dodawania w zakresie 100. Weźmiecie udział w gimnastyce na wesoło. Ponadtorozpoczniecie samodzielne czytanie naszej nowej lektury pt. „ Cukierku, ty łobuzie”. Na zapoznanie się z jej treścią macie czas do 17 maja.

 

 

Język polski

 

Zadanie 1.

 

Rozwiąż krzyżówkę, a dowiesz się, o jakich zwierzętach będziemy uczyli się na dzisiejszych zajęciach: https://wordwall.net/play/1943/555/580

 

Otwórz podręcznik na str. 78,  uważnie przyjrzyj się zdjęciom i przeczytaj informacje o tym, co dzieje wiosną się w rodzinach ssaków i ptaków. Następnie sprawdź, co zapamiętałeś:
https://learningapps.org/display?v=pqyqkn7m320

 

Jeżeli uzyskałeś dobry wynik, to możesz zapoznać się z kolejnymi informacjami o innych rodzinach zwierząt tj. żabach i motylach na str. 79. Czytaj uważnie, a następnie wykonaj ćwiczenie:
https://learningapps.org/display?v=p2nint6ea20

 

 

Zadanie 2.

Otwórz ćwiczeniówki i uzupełnij ćw. 4 i 5 ze str. 81 korzystając z informacji znalezionych w podręczniku na str.78,79.

Zapamiętaj wszystkie wiadomości z dzisiejszych ćwiczeń, gdyż pojawią się one na teście, który zrobimy sobie za tydzień (11 maja).

 

Gimnastyka

Długo siedziałeś przy biurku, pora więc na rozruszanie ciała. W dzisiejszej porcji gimnastyki pomoże Ci ruletka. Wylosuj ćwiczenie i wykonaj je trzy razy: https://wordwall.net/pl/resource/1706527/wf-1-2-klasa

 

 

 

Matematyka

Zadanie 1.

Dzisiaj poznasz sposób na dodawanie liczb w zakresie 100.

 

Sumę liczb 54 i 5 można obliczyć takim sposobem:

 

                                54 + 5 = 50 + 4 + 5 = 59                            

                                                

 

                            50 + 4

 

 

Aby ułatwić sobie dodawanie tych liczb pierwszy składnik rozkładamy na dziesiątki i jedności. Następnie dodajemy do siebie tylko jedności, a dziesiątki pozostawiamy bez zmian.

 

Otwórz zeszyt do matematyki  i zapisz:

 

                                          W klasie                                               4 V 2020r.

 

                                25 + 3 = 20 + 5 + 3 = 28                          

                                        

 

                             20 + 5

 

Oblicz według wzoru:

 

53 + 6 = 50 + 3 + 6 =

 

32 + 7 = 30 +

 

64 + 2 =

 

21 + 8 =

 

44 + 5 =

 

82 + 6 =

 

51 + 7 =

 

75 + 4 =

 

To ćwiczenie będę oceniała, więc przyślij je do mnie do jutra do godziny 10.00.

 

Zadanie 2.

Otwórz ćwiczeniówki na str. 41 i oblicz w pamięci sumy przedstawiane w ćw. 1 i 4 korzystając ze sposobu dodawania, który dzisiaj poznałeś.

 

Zadanie 3. ( dla chętnych dzieci)

 

Poćwicz liczenie:

 

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/d12b95103056badfdebc989d0eb05072_/index.html

 

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/02d125122f87406bc9d975981c85a868_/index.html

 

                                                      

 

                                       Miłego dnia   

 

 

 

04 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 21 22 >
Magdalena1307 | Blogi