• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
27 28 29 30 01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Archiwum

  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020

Najnowsze wpisy, strona 9


< 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 21 22 >

Zboża na polu

Jest poniedziałek 11 maja 2020r. Witamy Was serdecznie w majowy, pogodny poranek.

       

Dzisiejszy dzień nie rozpoczniemy od testu wiedzy. Zrobimy go w drugiej kolejności. Na początku  utrwalimy wiadomości o zbożach. Zapamiętamy pisownię dwóch wyjątkowych wyrazów. Potem test on-line pt. „Wiosna w przyrodzie”. Na końcu pogłówkujecie rozwiązując matematyczne zadania z treścią.

 

J.polski

 

Zadanie 1.

Otwórzcie podręcznik do j.polskiego na str. 18-19. Przyjrzycie się zdjęciom przedstawiającym zboża, które można spotkać na polach. Przeczytajcie informacje o tych roślinach i zapamiętajcie, po co uprawia się zboża i na co się je przerabia?

 

Zadanie 2.

Otwórzcie ćwiczeniówki cz.IV na str.18. Korzystając z informacji z podręcznika wykonajcie polecenie 4 i 5.

 

Zadanie 3.

Zapamiętajcie, że wyrazy pszenica i pszczoła to szczególne wyrazy. Wyjaśni Wam to rymowanka:

 

                                               

             Pszenica i pszczoła                           

Pszenica i pszczoła to znany wyjątek,
który zapamiętasz na dobry początek,
bo tu nietypowo – po "p" piszesz "sz".
Jeśli nie wiedziałeś, to teraz już wiesz. 

 

 

 

Test wiedzy przyrodniczej – Wiosna w przyrodzie

Rozpoczęliśmy dzień od utrwalenia wiadomości o zbożach, możemy więc zabrać się za rozwiązywanie testu. Macie do wykonania 7 zadań. Polecenie szóste jest rozłożone na 4 części: a,b,c,d. Zapoznajcie się z tymi obrazkami zanim udzielicie odpowiedzi. Na zrobienie wszystkich zadań możecie przeznaczyć 60 minut. To dużo czasu, więc nie spieszcie się i udzielajcie przemyślanych odpowiedzi. Trzymamy kciuki C         https://forms.gle/XGbeYKSMNWhn77BS7

 

Punktacja do testu

26-25 pkt / 6p.

24-22 pkt./ 5p.

21-18 pkt./ 4p.

17-13 pkt/ 3p.

12-8pkt./2p.

 

 

 

Matematyka

Zadanie 1.

Otwórzcie ćwiczenia matematyczne na str.48. Wykonajcie polecenie 1,2,3.

Obliczając sumy możecie wykorzystać sposób na dodawanie liczb, który poznaliśmy na poprzednich  zajęciach. Przypomnijcie go sobie:

                                          46 + 7= 46 + 4+ 3= 50 + 3= 53

                                                 

                                            4+3

 

Gimnastyka

Na dzisiejsze zajęcia w-f potrzebne będą 2 kartki papieru A4, nadmuchany balonik, dwie piłki,         pluszak i sznurek. Do wspólnej zabawy zaproś rodzeństwo lub kogoś z domowników. Wiadomo, że razem zawsze weselej. Popatrzcie, do czego możecie wykorzystać zebrane przybory.

                     

 

                                                                                     Udanej zabawy 

 

 

 

 

 

11 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Hodowla fasoli klasy 2 c

 

 

 

           

08 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania   sposób na nudę...  

Jak powstaje chleb?

Jest piątek 8 maja 2020r. Witamy wszystkich uczniów klasy drugiej „c” w ostatnim dniu tygodnia. Dzisiaj swoje imieniny obchodzi Michał. Życzymy Michałowi dużo radości i uśmiechu.

                   

Dzisiaj dowiecie się jak powstaje chleb, kto bierze udział w kolejnych etapach powstawania chleba i jakie czynności są wykonywane, abyśmy mogli spożywać smaczne pieczywo. Będziecie doskonalili technikę rachunkową w zakresie 100.

 

J.polski

 

O czym mówi ta zagadka?

    Z pieca wyjmują bardzo gorący,
    świeżutki, miękki, pięknie pachnący.
   Pszenny, razowy albo na miodzie
      w sklepiku czeka na Ciebie co dzień.

Rozwiązaniem zagadki jest hasło …………. .

 

Codziennie zjadamy różnego rodzaju wypieki. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak powstaje chleb? Na to pytanie pomoże Wam znaleźć odpowiedź film pt. „ Jak powstaje chleb?”. Patrzcie i słuchajcie uważnie, gdyż kolejne zadania będą wykorzystywały informacje z filmów edukacyjnych.

 

   

 

Zadanie 1.

Otwórzcie ćwiczeniówki cz. IV na stronie 19. Odszukajcie ćw. 1. Przyjrzyjcie się obrazkom, a następnie wpiszcie tytuły obrazków wykorzystując określenia z ramki. Kiedy uzupełnicie tytuły, własnymi słowami opowiedzcie historyjkę: Jak powstaje chleb?

 

Przewróćcie kartkę w ćwiczeniówkach na str. 20, przeczytajcie polecenie przy pierwszej, zielonej kropce. Waszym zadaniem będzie ponumerować w odpowiedniej kolejności etapy powstawania chleba. Nie zapomnijcie uzupełnić tytułu.

 

Zadanie 2.

Wiecie już, jak z mąki powstaje chleb. Zauważyliście, że na kolejnych etapach powstawania chleba pracuje wielu ludzi. Wykonują oni ciężką i odpowiedzialną pracę. Poznajcie zawód piekarza. Oglądnijcie film pt. „Wizyta w piekarni”.

       

 

Odszukajcie w ćwiczeniówkach na str. 20 polecenie 2.  Ułóżcie cztery zdania z rozsypanki wyrazowej o zawodach ludzi, którzy przyczyniają się do powstania chleba. Zapiszcie  te zdania do zeszytu. Podkreślcie nazwy zawodów, w których występuje „rz”.

To zadanie będę oceniała, prześlijcie zdjęcie do poniedziałku 11 maja

 

Zadanie 3. ( dla chętnych dzieci)

Rozpoznajcie rodzaje pieczywa. Ćw. 3/21

 

Matematyka

Dzisiaj będziemy rozwiązywać zadania z treścią i utrwalać dodawanie liczb w zakresie 100.

 

Zadanie 1.

Rozgrzewka matematyczna. Przygotuj kostkę do gry. Otwórzcie ćwiczenia matematyczne na str. 46 i wykonajcie ćwiczenie 1.

 

Zadanie 2.

W ćwiczeniówkach matematycznych odszukajcie str.47 i odszukajcie zadanie 1. Odczytajcie treść tego zadania i wpiszcie rozwiązanie. Następnie przeczytajcie dalszą  część zadania( oznaczone gwiazdką). Napiszcie obliczenie oraz odpowiedź. Pamiętajcie, aby ułatwić sobie napisanie odpowiedzi na pytanie wystarczy przeczytać  pytanie od końca.

 

Zadanie 3.

Odszukajcie zadanie 3 na str. 47. Przeczytajcie ceny towarów. Zastanówcie się, co mogły kupić dzieci? Ułóżcie obliczenia i zapiszcie  je pod poleceniami.

 

 

Zajęcia komputerowe

Dzisiaj pobawimy się w kodowanie z komputerem. Kliknij w poniższy link. Kiedy pojawi się plansza przeciągnij pary figur z prawej strony we właściwe okienka.

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/matrix_shape_shape.htm?language=english&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm

Klikając w strzałki w panelu po prawej stronie możesz przejść do kolejnego ćwiczenia.

                                                                                 Miłego dnia 

 

 

08 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Zagdanienia do testu

        

                                                                                                 

 

 

 

 

Ogłoszenie

Przypominamy, że w poniedziałek 11 maja  o godz. 1100 jesteśmy umówieni

na test on-line z wiadomości przyrodniczych.

 

Powtórzcie następujące wiadomości:

- rozpoznawanie miejsc: pole, ogród, sad 

- nazwy roślin zbożowych, okopowych, włóknistych i oleistych (tabelka w zeszycie)

- rozpoznawanie narzędzi ogrodniczych

- nazwy roślin uprawianych w ogródkach ( zeszyt)

- etapy powstawania owocu ( od kwiatu do owocu)  - ćw.4/77 ( III cz. Ćwiczeń)

- cechy ptaków i ssaków – ćw.4/ 81  ( III cz. Ćwiczeń)

07 maja 2020   Dodaj komentarz
ważne  

Prace dodatkowe

Przepiękne i pomysłowe pole Julci

 

Czapki kibica Emilki i Bartka


07 maja 2020   Dodaj komentarz
prace plastyczne  
< 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 21 22 >
Magdalena1307 | Blogi