• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
27 28 29 30 01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Archiwum

  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020

Najnowsze wpisy, strona 7


< 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 21 22 >

Opisujemy Cukierka

 

Jest wtorek 19 maja.  Witamy serdecznie wszystkich uczniów w majowy poranek. Cieszymy się, że spodobała się Wam nasza nowa lektura i wszyscy pokochali sympatycznego urwisa Cukierka. Wczorajszy test znajomości książki pt. „Cukierku, ty łobuzie” pokazał, że z wielką uwagą poznawaliście kolejne przygody niesfornego kotka i nie było dla Was trudnych pytań.

 

 

 

                                                                                             

 

 

 

 

Język polski

 

 

 

Zadanie 1.

 

Co wiemy o  Cukierku? Uzupełnijcie brakującymi wyrazami zdania opowiadające o kocie: https://learningapps.org/view12321570  

 

 

Zadanie 2.

 

Jakie wyrazy opisują zachowanie Cukierka? Ułóżcie puzzle, a dowiecie się, jakim kotem był bohater naszej lektury: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=031023a136fc

 

Kiedy ułożycie puzzle, odczytajcie przedstawione na zdjęciu wyrazy. Następnie otwórzcie zeszyty do j. polskiego i zapiszcie.

 

                                          

                   W klasie                                                   19 maja 2020r.

 

Główny bohater naszej lektury Kotek Cukierek był: ( tu przepisz siedem wyrazów z puzzli)

 

 jaki? młody

 

jaki?

 

jaki?

 

jaki?

 

jaki?

 

jaki?

 

jaki?

 

Wyrazy, które opisują kotka nazywamy przymiotnikami. Przymiotniki odpowiadają na pytania: jaki?, jaka?, jakie?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadanie. 3

 

Potrenuj odnajdowanie przymiotników. Pośród pojawiających się wyrazów wyszukajcie te, które odpowiadają na pytanie jaki?   https://wordwall.net/play/2378/887/101

 

 

 

Matematyka

 

 

Zadanie 1.

 

Rozwiąż matematyczne zagadki Cukierka: https://learningapps.org/watch?v=p670j059k20

 

 

Plastyka

 

Wykonajcie portret Cukierka wykorzystując czarno – białą kartkę starej gazety. Dodatkowe elementy typu: oczy , wąsy , nos, pręgi również wytnijcie z papieru i naklejcie na postać kota. Zwróćcie szczególną uwagę na charakterystyczny kształt kocich oczu.

 

   

 

Zdjęcia portretów Waszych kotów przyślijcie do czwartku 21 maja.

 

 

 

 

Gimnastyka

 

 

Na koniec dnia Cukierek proponuje Wam, abyście zamienili się w małe kotki i razem z nim trochę poruszali się. Wykonajcie polecenia:

 

Ustawcie obok siebie cztery krzesła w taki sposób, aby utworzyły tunel.

 

·        Przejdźcie jak kotek na czworaka po siedziskach krzeseł.

 

·        Przejdźcie na czworaka przez tunel pod krzesłami.

 

Rozsuńcie krzesła, aby można było urządzić między nimi slalom.

 

·       Przejdźcie na czworaka między krzesłami raz do przodu i raz tyłem.

 

·       Przejdźcie jeszcze raz przez slalom.  Zatrzymajcie się koło każdego krzesła i wykonajcie ćwiczenie  „Koci grzbiet” - w klęku podpartym wykonajcie ćwiczenie kręgosłupa – wyginając plecy w odcinku piersiowym w górę i w dół.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                 Miłej zabawy 

 

19 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Poznajemy Cukierka

 

Dzień dobry, witamy Was serdecznie w pierwszym dniu nowego tygodnia. Jest poniedziałek 18 maja. Dzisiaj imieninowe życzenia przesyłamy Oleńce. Olu, dużo radości i pogodnych chwil z okazji Twojego święta.

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

Poznajcie Cukierka!

 

 

       

 

 

 

 

Cukierek – czyż nie jest to urocze imię dla puszystego i bardzo grzecznego kotka? Że puszysty – to tak, że prześliczny – to jeszcze bardziej tak, ale że grzeczny, tutaj mamy pewne rozbieżności… Mały futrzak chodzi bowiem swoimi kocimi drogami i nic, albo prawie nic nie jest w stanie go powstrzymać.  Pomimo swojego słodkiego imienia uwielbia dobrą zabawę i swobodę, co przysparza jego właścicielom wiele ciekawych zdarzeń. Każdy kot lubi chodzić swoimi ścieżkami, ale ścieżki Cukierka były wyjątkowe. Poznaliście je dokładnie! Z pewnością śmiechu było co niemiara!

 

 

 

Przypomnijcie sobie niektóre zdarzenia z życia przesympatycznego Cukierka i rozwiążcie test. Macie do wykonania 14 poleceń. Wybierzcie jedną z trzech podanych odpowiedzi. Na ich wykonanie możecie przeznaczyć 45 minut. Po wykonaniu testu kliknij przycisk prześlij i test znajdzie się w moim komputerze. Od razu pojawi się też informacja o liczbie zdobytych punktów. Powodzenia                 https://forms.gle/rVJhxxt26um427Tm7

 

                            

 PUNKTACJA:

14pkt./6p.

13-12pkt./5p.

11-10pkt./4p.

9-7pkt./3p.

6-4pkt./2p.

 

Posłuchaj co mówi Cukierek:

 

https://www.voki.com/site/pickup?scid=15493357&chsm=983bd4807b7d6070d996da53fc85c7a7

 

 

 

Język polski

 

Zadanie. 1

 

Otwórzcie książkę pt. „Cukierku, ty łobuzie” na stronie tytułowej. Odszukajcie imię i nazwisko autora tej książki oraz ilustratora. Odszukajcie również tytuł książki. Znając te informacje możecie napisać w zeszycie metryczkę książki.

 

 

 

Otwórzcie zeszyt do j. polskiego i samodzielnie zapiszcie informacje o lekturze.

 

                                                            W klasie                                                   18 maja 2020r.

 

Tytuł:

 

Autor:

 

Ilustrator:

 

Bohaterowie:

 

                                            Przypominam, że imiona i nazwiska piszemy wielką literą.

 

Zadanie 2.

 

Pod metryczką książki narysujcie portret głównego bohatera – Cukierka. Może Wam w tym pomóc rysunkowa podpowiedź. Przyjrzyjcie się kolejnym etapom powstawania rysunku kota i powtórzcie to samo w swoim zeszycie. Następnie pokolorujcie obrazek i podpiszcie imieniem bohatera.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

Zadanie 3.

 

Uporządkujcie we właściwej kolejności wydarzenia, w których brał udział Cukierek: https://learningapps.org/view9241833.

 

 

 

Zadanie 4.

 

Napisz w zeszycie 8 zdań o ulubionej przygodzie z udziałem Cukierka.

 

 

Zapamiętaj ! Opowiadanie to opowiedziana słowami historyjka. Składa się z trzech części:

 

·        Kiedy i gdzie to się stało?

 

·        Co się wydarzyło?

 

·        Jak to się skończyło?

 

Postarajcie się pisać krótkie, zwięzłe zdania. Aby uniknąć chaosu, w każdym zdaniu opisujcie jedną sytuację. Pamiętajcie o starannym piśmie. Bądźcie bystrzy jak sowy i zachowajcie czujność ortograficzną.

 

Na wykonanie tego zadania macie czas do wtorku 19 maja. Prześlijcie zdjęcie.

 

 

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

 

Poćwiczcie z Cukierkiem liczenie w zakresie 100:  https://learningapps.org/watch?v=pzv3vkekk20

 

 

 

Zadanie 2.

 

Rozwiąż matematyczne zagadki Cukierka: https://learningapps.org/watch?v=pzc8iuhd220

 

 

 

                                                                      Miłego dnia

 

 

 

 

 

 

 

18 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Zmagania z ortografią

 

Dzień dobry, witamy wszystkich drugoklasistów w ostatnim dniu tygodnia. Jest piątek 15 maja. Dzisiaj swoje święto obchodzą wszystkie Zofie. Dużo radości i uśmiechu życzymy naszej Zosi.

 

       

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

 

Matematyka

 

Dzisiaj zgodnie z umową czeka na Was niespodzianka. Weźmiecie udział w turnieju: Mistrz Dodawania i Odejmowania. Wystarczy kliknąć w link, który przeniesie Was do gry. Wpiszcie swoje imię i rozpocznijcie matematyczne zmagania. Wasz wynik zostanie zapisany i umieszczony w rankingu wyników wszystkich graczy . Ważny jest czas i poprawność wykonania zadania.  Postarajcie się, sześć najlepszych wyników zostanie nagrodzonych najlepszą oceną. Powodzenia

 

                https://wordwall.net/play/2275/897/211

 W związku z zablokowaniem się możliwości wpisania imienia. Prosimy przesłać zdjęcie z wynikiem na maila. Za utrudnienia przepraszamy cry

 

 

Zadanie 1.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 51 i odszukajcie polecenie 1. Przeczytajcie informacje o chłopcach i odczytajcie ceny gier stolikowych. Przeczytajcie polecenia przy niebieskich kropkach i wpiszcie obliczenia. Na końcu napiszcie imiona chłopców pod właściwą grą.

 

 

Zadanie 2.

 

Odszukajcie polecenie 2 na str. 51. Przeczytajcie treść zadania, ułóżcie i zapiszcie obliczenie. Nie wykonujcie polecenia z niebieską kropką.

 

 

Zadanie 3.

 

To jest ćwiczenie z serii „Bystre Oczko”. Przyjrzyjcie się uważnie zielonym figurom i pokolorujcie taką samą w kwadracie. Ćw. 3 str 51

 

 

 

J.polski

 

Zadanie 1.

 

Otwórzcie czytanki do j. polskiego na str. 22. Przeczytajcie głośno i powoli tekst pt. „ Trzy po trzy”. Odszukaj w wierszu fragment mówiący o tym, co robił Krzyś. Odczytajcie go głośno. Następnie poszukajcie fragmentu mówiącego o tym, co robił Grześ. Odczytajcie go głośno. Który chłopiec przebiegł przez przedsionek? Znajdźcie ten fragment i odczytajcie go.

 

Czy zwróciliście uwagę w tekście na czarne, pogrubione litery?  Są to wszystkie spółgłoski, po których piszemy „rz”. Zapamiętajcie je.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 28,29 i wykonajcie kolejne polecania: 1,2,3,4. Nauczcie się na pamięć zdania z ćw. 3.

 

 

 

                                                                           Miłego odpoczynku

 

15 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

W wiejskiej zagrodzie

 

14 maja 2020   Dodaj komentarz
prace plastyczne  

Na wiejskim podwórku

Jest czwartek 14 maja 2020r. Serdecznie witamy Was w ten deszczowy, majowy poranek. Pogoda nie nastraja do podjęcia aktywności, ale jesteśmy silni i wytrwali. Deszcz nas nie pokona.                                                                                                                                                 

                     

                                                                                                                                                    

 

Zakończył się termin przysyłania komiksów. Dotarły do Nas informacje, że bardzo podobało się Wam to zadanie. Bardzo Nas to cieszy. Jak zwykle nie zawiodłyśmy się na Waszej pomysłowości.

Wszystkie prace są bardzo ciekawe. Każdy z Was pracował tak, jak potrafił najlepiej. Efekty Waszej wyobraźni możecie podziwiać w naszej galerii.

Dzisiaj potrenujemy technikę rachunkową i będziemy rozwiązywali zadania z treścią. Poznamy pisownię kolejnych wyrazów z „rz”. Dowiemy się po co rolnicy hodują zwierzęta?

 

 

Matematyka

Na początek – Zabawa matematyczna „ Kto pierwszy do setki?”. Zagraj z rodzeństwem lub z rodzicami. Przygotuj miarkę krawiecką, dwie kostki do gry i klamerki do bielizny (tyle ile jest

uczestników gry).

 

 

 

   

 

 

Instrukcja gry:

 

Przypnijcie klamerki wszystkich uczestników gry na miarce w  punkcie „0”. Pierwszy zawodnik rzuca kostkami. Suma liczb wyrzuconych oczek mówi, o ile pól przesuwasz się w stronę setki.

Mówisz: np. „siedem” i przesuwasz klamerkę o siedem pól do przodu. Teraz pora na kolejnego uczestnika gry. Rzuca kostkami i podaje sumę wyrzuconych oczek. Mówi: np. „ dziesięć” i

przesuwa swoją klamerkę o dziesięć pól do przodu. Gra toczy się do momentu, aż któryś z zawodników pierwszy dotrze do setki.

 

 

Zadanie 1.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 50 i odszukajcie zadanie 1. Uważnie odczytajcie informacje obok ilustracji. Są bardzo ważne i niezbędne do poprawnego wykonania kolejnych poleceń.

 

 

 

Zadanie 2.

 

Wykonaj ćw. 2 i 3 na str. 50. W trakcie obliczeń wykorzystaj poznane sposoby dodawania i odejmowania w zakresie 100.  Te ćwiczenia potraktuj jako trening przed sprawdzianem z liczenia w zakresie 100. Jutro sprawdzimy, jak sprawnie i bezbłędnie dodajecie oraz odejmujecie w zakresie 100. W piątek czeka Was niespodzianka.

 

 

J. polski

 

Zadanie 1.

 

 

 

 

 

 

 

Otwórzcie ćwiczenia „Potyczki ortograficzne” na str. 46 i odszukajcie ćw. 2. W puste miejsca wpiszcie odpowiednie spółgłoski. Po uzupełnieniu wyrazów odczytajcie je głośno i wyraźnie.

 Po wykonaniu ćw.2 odszukajcie polecenie 3 na str. 47. Przeczytajcie wszystkie wyrazy z ramki i zastanówcie się, do jakiej grupy należą te wyrazy?

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Te wyrazy to są rzeczowniki. Wpiszcie je do tabelki we właściwe miejsca. Nie zapomnijcie o zasadach pisowni wyrazów z „rz”.

 

Zadanie 2.

Teraz powrócimy na wiejskie podwórku. Zaśpiewajcie wesołą piosenkę:

 

 

Dzisiaj dowiecie się. jakie produkty zawdzięczmy wiejskim zwierzętom. Otwórzcie ćwiczeniówki na str.25. Wykonajcie polecenie 7 i 8.

Na koniec sprawdźcie swoją wiedzę o zwierzętach wiejskich i weźcie udział w teleturnieju. Powodzenia!  https://wordwall.net/play/1148/188/149

 

 

Plastyka

 

Poznaliście wszystkich mieszkańców wiejskiej zagrody. Z pewnością chcielibyście wykonać pracę plastyczną związaną z tym tematem. Proponujemy Wam wykonanie zwierzątka  wiejskiego z

plasteliny. Postarajcie się, aby Wasza  plastelinowa rzeźba nie była mikroskopijnych rozmiarów. Niech będzie wysoka  i długa na ok. 4 cm. Może zdarzyć się, że nie macie w domu plasteliny. W

takiej sytuacji narysujcie wybrane zwierzę na kartce z bloku. Pamiętajcie, aby była to duża postać.

 

Na Wasze prace plastyczne czekamy do poniedziałku 18 maja. Przyślijcie zdjęcia na naszą skrzynkę.

 

                                                                            

 

                                                                                 

 

14 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 21 22 >
Magdalena1307 | Blogi