• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Razem damy radę

Dzień dobry kochani!! Wspólnie z Panią Mariolą postanowiłyśmy założyć dla Was bloga, który powinien Nam ułatwić współpracę w tym trudnym dla wszystkich okresie. Będziemy na nim zamieszczać zarówno ćwiczenia do wykonania, ale też propozycje filmów czy stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. Pozdrawiam serdecznie M. P.

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
27 28 29 30 01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kategorie postów

  • język angielski (10)
  • piosenki (1)
  • prace plastyczne (13)
  • religia (11)
  • sposób na nudę... (2)
  • ważne (6)
  • zadania do wykonania (61)
  • zajecia komputerowe (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Linki

  • DOMOWA ŚWIETLICA
    • Ósemkowa Świetlica
  • Piosenki
    • 112 numer alarmowy
    • Halo Panie policjancie
    • Karetka pogotowia
    • Pali się!
  • Religia
    • Droga Krzyżowa Pana Jezusa
    • Historia Nowego Testamentu
  • Strony edukacyjne
    • Matzoo
    • Pisu pisu
  • zajęcia komputerowe
    • Kodowanie dla dzieci
    • Mistrz klawiatury
    • Program do tworzenia rysunków

Archiwum

  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020

Najnowsze wpisy, strona 6


< 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 21 22 >

W królestwie pszczół

 

Jest piątek 21 maja 2020r.  Witamy wszystkie dzieci, a zwłaszcza te, które lubią słodki miodek. Dzisiaj dowiemy się skąd bierze się ten złocisty płyn. Poznamy kolejne iloczyny i ilorazy w zakresie 100.

 

 

 

J. polski z elementami wiedzy przyrodniczej

 

Czy poznajesz tego owada?

 

 

 


 

 

 

 

To pszczoła. Ten mały niepozorny owad ma dla nas ogromne znaczenie. Bez pszczół nie byłoby ludzi. To nie tylko producenci miodu, ale również – ważny producent żywności. Pszczoły zapylają 70 ze 100 roślin uprawnych zapewniających ludziom żywność. Jesteście ciekawi jak wygląda życie pszczelej rodziny? Po ulu - domu dla pszczół oprowadzi Was Kaja – pszczela korespondentka.

 

Oglądnijcie dwa odcinki filmików:

 

 Z kamerą wśród pszczół  odc. 1   

   

 

Jak pracują pszczoły odc.2            

  

 

Czy uważnie wysłuchaliście opowieści Kai? Odpowiedzcie na pytania:

 

https://learningapps.org/watch?v=p6voz0jnk20

 

 

 

Zadanie 1.

 

Znajdźcie sobie wygodne i spokojne  miejsce do słuchania. Usiądźcie lub połóżcie się  wygodnie i wysłuchajcie nagrania opowiadania Adama Bahdaja pt. „ Malowany ul”: 

 

   

 

 

Jeżeli nie macie dostępu do tego nagrania,  to możecie przeczytać opowiadanie w podręczniku na str. 29.

 

Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedzcie na pytania:

 

·        Jak nazywa się główna bohaterka opowiadania?

 

·        Jaką funkcję pełniła w ulu?

 

·        Co robiła przez całe lato?

 

·        Jaka kara spotkała ją za samowolną zmianę pracy?

 

·        Jak zareagowała królowa na widok obrazu letniej łąki?

 

·        O co poprosiła  pszczółkę Bze-Bze?

 

 

 Zadanie 2.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 39, odszukajcie polecenie 1. Wklejcie obrazki przedstawiające sceny z życia pszczółki Bze-Bze we właściwej kolejności i napiszcie zdania dotyczące każdej sceny. W każdym zdaniu wykorzystajcie jeden z czasowników z ramki.

 

To zadanie będzie oceniane, wyślijcie zdjęcie na nasza skrzynkę e-mail.

 

 

 

Zadanie 3.

 

Odszukajcie polecenie 5 na str. 41. Z plastra miodu wykreślcie spółgłoski miękkie „ś,ź,ń,ć,dź”. Z pozostałych liter odczytajcie i zapiszcie znane powiedzenie.                                                                                                                            

 

Przeczytajcie zagadkę ortograficzną z polecenia 6 na str. 41. i wypiszcie pogrubione wyrazy zgodnie z instrukcją.

 

 

 

Matematyka

 


 

 

Zadanie 1.

 

Poćwiczcie liczenie z komputerem, dzisiaj zapamiętajcie iloczyny mnożenia przez 8:  https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-8_9_49

 

 

 

Zadanie 2.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 54 i wykonajcie zadania 1 i 2.

 

 

 

                                               Miłego dnia

 

 

 

22 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Mieszkańcy łąki i ogrodu

Jest czwartek 21 maja. Witamy wszystkich drugoklasistów, a szczególnie tych, którzy lubią wiersze Jana Brzechwy. Właśnie dzisiaj poznacie kolejny wiersz o zwierzętach z bogatej kolekcji tego wybitnego poety.

 

J.polski z elementami wiedzy przyrodniczej

 

Zadanie 1.

     

 

Posłuchajcie nagrania wiersza pt. „Żuk”  i odpowiedzcie na pytania:

- Dlaczego biedronka nie chciała żuka na męża?

- Kto i dlaczego został mężem Biedronki?

- Jaki jest ten wiersz? ( śmieszny, zabawny, żartobliwy, poważny , humorystyczny czy smutny ).

 

Otwórzcie czytankę na stronie 26 i 27, samodzielnie przeczytajcie tekst pt. „ Żuk” zwracając uwagę na właściwą intonację i znaki przestankowe. Kiedy już dobrze opanujecie czytanie tekstu, zaproście do zabawy kogoś z domowników i przeczytajcie wiersz z podziałem na role.

 

 

Zadanie 2.

Otwórzcie czytankę na str. 25 i przyjrzyjcie się zdjęciom przedstawiającym mieszkańców łąki. Uważnie przeczytajcie informacje o każdym z nich. Niestety na tę stronę wdarł się złośliwy chochlik drukarski i zamienił zdjęcia ptaków. Na miejscu pliszki siwej powinna pojawić się czajka, zaś na miejscu zdjęcia czajki powinno pojawić się zdjęcie pliszki siwej. Uważajcie, nie dajcie się zmylić.

 

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 36 i uzupełnijcie zdjęciami zwierząt tabelę w poleceniu 1. Przy doborze zdjęć kierujcie się informacjami podanymi w tabeli.

 

Zadanie 3.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str. 38 i wykonajcie polecenie 7. W rozpoznawaniu zwierząt pomogą Wam zdjęcia z podręcznika ze str.25.

 

Zadanie 4.

Dowiedzcie się, jakie znaczenie dla człowieka i dla przyrody mają  zwierzęta żyjące na łące. Uzupełnijcie luki w zdaniach z polecania 8 ze str.38 wykorzystując wyrazy z ramki. Dopasujcie je do treści zdań.

 

 Zadanie 5.

Pora na krótki relaks, w nagrodę za wykonanie ćwiczeń możecie uzupełnić  labirynt (ćw.5, str. 37).

 

 

Matematyka

 

Zadanie 1.

Poćwicz liczenie z komputerem, dzisiaj zapamiętajcie iloczyny mnożenia przez 7: https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-7_9_48

 

 

                                          

 

Zadanie 2.

Zanim przystąpicie do kolejnego ćwiczenia przygotujcie 12 patyczków. Przeczytajcie treść zadania:

 

W świetlicy zostało po lekcjach 12 dzieci. Pani podzieliła dzieci po dwoje

 

i każdej dwójce dała grę planszową. Na ile zespołów pani podzieliła dzieci?

 

        

 

To co dzieci zrobiły z patyczkami możemy zapisać tak:

 

                                  12 : 2 = 6

                        12 podzielić po 2 równa się 6

 

Popatrzcie na rozłożone przez siebie patyczki i powiedzcie:

- Ile jest zespołów? Jest 6 zespołów.

- Ile jest dzieci w każdym zespole? W każdym zespole jest 2 dzieci.

- Ile jest wszystkich dzieci? Wszystkich dzieci jest 12. Przeliczcie patyczki po 2, aby sprawdzić swój wynik. To co zrobiliście możemy zapisać tak:

 

                                 6 x 2 = 12

                              6 razy po 2 równa się 12

 

Te same obliczenia możemy umieścić w grafie

Co zauważyliście?

Otwórzcie zeszyty do matematyki i zapiszcie:

 

                                          W klasie                                                 21 maja 2020r.

 

Oblicz i zapisz według wzoru:

 

42 : 6 = 7    bo   7 x 6 = 42

30 : 5 = 6    bo   6 X 5 = 30

36 : 6 =       bo

49 : 7 =       bo

32 : 4 =       bo

36 : 4 =       bo

35 : 7 =       bo

36 : 9 =       bo

48 : 6 =       bo

27 : 3 =       bo

40 : 8 =       bo

28 : 4 =       bo

 

Przepisz i uzupełnij tabelkę:

 

                                                                                                                                     
 

Te ćwiczenia będę oceniała, przyślijcie je na naszą skrzynkę e-mail do jutra do godz. 10.00

 

 

                             Pozdrawiamy

 

   

 

21 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  

Posłuszeństwo i szacunek wobec rodziców...

Drodzy Rodzice,

ponieważ zbliża się Dzień Matki, później Dzień Dziecka, a następnie Dzień Ojca, to chcę byśmy również na naszych lekcjach religii poruszyli temat rodziny. 

Drogie Dzieci! Pan Bóg dał nam wszystkim przykazanie "Czcij ojca swego i matkę swoją". Dlatego powinnyście szanować swoich rodziców, starać się dawać im radości, modlić się za nich i być im wdzięczne za to, że o Was się troszczą! Takie zachowanie daje dużo szczęścia w każdej rodzinie.

Drodzy Rodzice, proponuję by dziś dzieci zobaczyły bajkę, w której opowiedziana jest historia zachowania pewnej dziewczynki i przekazana jest nauka zakonnik o czwartym przykazaniu, czyli o posłuszeństwie i szacunku względem rodziców.

   

 

Zadanie dla dzieci: Narysujcie serce, a w sercu napiszcie imiona Waszych najbliższych osób (np. Mama Ania, Babcia Kasia, brat Tomek). 

 

Serdecznie Was pozdrawiam i życzę zdrowia.

Pamiętam o was w modlitwie.

Barbara B.

21 maja 2020   Dodaj komentarz
religia  

I haven't got

Ostatnim razem uczyliśmy się zwrotu Have got czyli mieć dzisiaj ciąg dalszy Przeczenia

 

 

 

                                  Lesson 20th May

 

Topic: I haven't got a bike. Ja nie mam roweru.

 

 

 

Jeśli chcemy powiedzieć że czegoś nie mamy to wtedy do have got albo has got dodajemy przeczenie czyli not możemy pisać to w formie normalnej czyli np. I have not got albo w formie skróconej I haven't got

 

 

Zapiszmy do zeszytu pod tematem

 

I have not got/I haven't got - ja nie mam

 

You have not got/havent't got - ty nie masz

 

She has not got/ She hasn't got - ona nie ma

 

He has not got/ He hasn't got - on nie ma

 

It has not got/ It  hasn't got - to/ono nie ma

 

We have not got/ We haven't got - my nie mamy

 

You  have not got/ You haven't got - wy nie macie

 

They have not got/ They haven't got - oni nie mają

 

 

 

1.Oni nie mają deskorolek.      They haven't got skateboards.

2. Wy nie macie piłki.              You haven't got a ball.

 

3. On nie ma komputera.         He hasn't got a computer.

 

 

 

A teraz zadanie dla was proszę przetłumaczyć zdania na angielski i odesłać zdjęcie na ocenę pozdrawiam

 

1. Oni nie mają czerwonych latawców.

 

2. Ja nie mam niebieskiej piłki.

 

3. On nie ma zielonej deskorolki.

 

4. My nie mamy pomarańczowych rowerów.

 

5. Ona nie ma komputera.

 

6. Wy nie macie nowych gier komputerowych.

20 maja 2020   Dodaj komentarz
język angielski  

Majowa łąka

 

Dzień dobry dzieciaki. Mamy dzisiaj środę 20 maja. Wiosna w pełni. Powracają cieplejsze dni i możemy już powolutku opuszczać nasze domy. Pogoda zachęca nas do spacerów.

Co powiecie na spacer na wiosenną łąkę?   Właśnie teraz możemy zobaczyć ją w pełnym rozkwicie.

   

 

J.polski z elementami przyrody

 

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od spaceru z Krasnalem Borówką na wiosenną łąkę. W skupieniu obejrzyjcie film i zapamiętajcie nazwy roślin i zwierząt, które pojawiły się w  filmie:

 

      

 

 

 Zadanie 1.

Otwórzcie podręcznik na stronie 24. Zobaczycie tam zdjęcia roślin, które można spotkać na majowej łące. Przeczytajcie informacje o roślinach łąkowych, zwracając szczególną uwagę  na ich wykorzystanie w lecznictwie i w kuchni.

Otwórzcie ćwiczeniówki na str.35 i wykonajcie polecenie 7 wraz z czerwoną kropką. Pisząc nazwy roślin zaglądajcie do podręcznika na str.24, żeby nie zrobić błędów ortograficznych.

 

 

 Zadanie 2.

Odszukajcie w ćwiczeniach polecenie 5 na str. 34. Przeczytajcie zdania i zastanówcie się, czy ułożone je we właściwej kolejności. Przepiszcie je tak, aby powstało krótkie opowiadanie. Następnie uzupełnijcie rysunek Kasi zgodnie z informacjami zawartymi w tekście.

 

Zadanie 3.

Przypomnijcie sobie wiadomości o rzeczowniku. Zerknijcie na planszę:

 

                                                                                                                                                                                                                             

W ćwiczeniówkach na str. 34 odszukajcie polecenie 6. i  wykonajcie zadanie.

 

 

Zadanie 4.

Na koniec trochę ortografii. Przypomnimy sobie zasadę pisowni wyrazów z „ó” wymiennym.

 

 

 

Pamiętając o tej zasadzie wykonajcie ćwiczenia 2 i 3 na str. 33 w ćwiczeniówkach.

 

 

 

Matematyka

 

Dzisiaj rozpoczynamy naszą kolejną matematyczną przygodę z tabliczką mnożenia. Poznamy kolejne iloczyny w zakresie 100. Podczas rozwiązywania ćwiczeń wykorzystajcie tabliczkę mnożenia.

 

 

  

 

 

Zadanie 1.

Otwórzcie ćwiczeniówki matematyczne na str. 53 i wykonajcie polecenie 1 i 4.

 

Zadanie 2.

Poćwicz liczenie z komputerem. Zapamiętaj iloczyny mnożenia przez 6.

 

https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-6_9_46

 

 

 

                                                         Pozdrawiamy            

 

 

 

          

 

 

 

20 maja 2020   Dodaj komentarz
zadania do wykonania  
< 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 21 22 >
Magdalena1307 | Blogi